Berta Sándor
Új kezelőfelületet kap az Oculus Quest
Az eszköz szoftvere jelentős mértékben megújulhat. A vállalat eredetileg a San Franciscóban megrendezendő Game Developers Conference (GDC) keretében akarta bemutatni az új kezelőfelületet, de a rendezvényt időközben lemondták.
A Facebookhoz tartozó Oculus egy új kezelőfelületet mutatott be a Quest nevű virtuális valóság szemüvegéhez. A programot teljesen az alapoktól kezdték el fejleszteni és az első változata várhatóan március végén lesz elérhető. A kezelőfelület kizárólag az Oculus Quest készülékhez készül, de felmerült az is, hogy a gyártó által korábban és a jövőben piacra dobott többi modell kezelésére egyaránt alkalmazható lesz.
Az egyik legfontosabb újdonság, hogy az eddiginél egyszerűbben lehet majd váltani a virtuális valóság környezetek és a 2D-alkalmazások, például egy böngésző vagy egy videót megjelenítő ablak között. Az a cél, hogy a jövőben több ilyen 2D-ablak is viszonylag egyszerűen csoportosítható legyen a felhasználók körül. Javult a fontos információk - többek között a megmaradó üzemidő, a fény- és a hangerő, valamint számos más dolog - beállítási lehetőségének a megjelenítése. A szakemberek azt szeretnék, hogy a jövőben a gyakran használt szoftverek rendkívül gyorsan elérhetők legyenek.
A fejlesztők számára jó hír, hogy egyszerűbbé válhat a letölthető kiegészítő tartalmak integrálása a programba és az azon belüli vásárlásokba. Az alkalmazáskészítőknek eddig csak a Questhez kapcsolódó 20 szoftver segítségével több mint egymillió dollár bevételre sikerült szert tenniük. Ráadásul az eszköz egyre inkább sikerterméknek tűnik, hiszen a tavaly végén Questet vásárlók 90 százaléka új ügyfél volt. Az utóbbiak jelentős része a Half-Life Alyx játékhoz vehette meg a virtuális valóság készüléket.
A Facebookhoz tartozó Oculus egy új kezelőfelületet mutatott be a Quest nevű virtuális valóság szemüvegéhez. A programot teljesen az alapoktól kezdték el fejleszteni és az első változata várhatóan március végén lesz elérhető. A kezelőfelület kizárólag az Oculus Quest készülékhez készül, de felmerült az is, hogy a gyártó által korábban és a jövőben piacra dobott többi modell kezelésére egyaránt alkalmazható lesz.
Az egyik legfontosabb újdonság, hogy az eddiginél egyszerűbben lehet majd váltani a virtuális valóság környezetek és a 2D-alkalmazások, például egy böngésző vagy egy videót megjelenítő ablak között. Az a cél, hogy a jövőben több ilyen 2D-ablak is viszonylag egyszerűen csoportosítható legyen a felhasználók körül. Javult a fontos információk - többek között a megmaradó üzemidő, a fény- és a hangerő, valamint számos más dolog - beállítási lehetőségének a megjelenítése. A szakemberek azt szeretnék, hogy a jövőben a gyakran használt szoftverek rendkívül gyorsan elérhetők legyenek.
A fejlesztők számára jó hír, hogy egyszerűbbé válhat a letölthető kiegészítő tartalmak integrálása a programba és az azon belüli vásárlásokba. Az alkalmazáskészítőknek eddig csak a Questhez kapcsolódó 20 szoftver segítségével több mint egymillió dollár bevételre sikerült szert tenniük. Ráadásul az eszköz egyre inkább sikerterméknek tűnik, hiszen a tavaly végén Questet vásárlók 90 százaléka új ügyfél volt. Az utóbbiak jelentős része a Half-Life Alyx játékhoz vehette meg a virtuális valóság készüléket.