Berta Sándor
Teljesen meglepte a Microsoftot az első iPad
Ugyan a redmondiak számára előrelátható esemény volt a készülék bemutatása, azonban mégis meglepetést keltett.
Steven Sinofsky, a Microsoft Windows részlegének korábbi vezetője elevenítette fel a 10 évvel ezelőtti eseményeket. Akkoriban az óriáscég éppen piacra dobta a Windows 7 operációs rendszert, de a szakember számára "varázslatos" volt az Apple új termékének megjelenése, miközben ezzel párhuzamosan komoly kihívást is jelentett.
A menedzser kitért arra, hogy tisztában volt már akkor is azzal, hogy a táblagép forma előbb vagy utóbb szerepet fog játszani a számítástechnikában. A Microsoft már egy évtizede különböző táblagép formájú eszközökön és koncepciókon dolgozott, de az iPad így is komoly meglepetést okozott. Ez elsősorban annak volt köszönhető, hogy a társaság és annak munkatársai egy digitális toll segítségével vezérelhető táblagép-Macre számítottak. Steve Jobs bemutatója után azonban minden megváltozott, hiszen az üzletember először azt ecsetelte, hogy a netbookok csak lassú hardverrel ellátott olcsó laptopok, majd prezentálta az iPad készüléket.
Az első modellt nem szerelték fel ventilátorokkal és az üzemideje 10 óra volt. A hasonló formájú PC-k üzemideje mindössze 4 óra volt és a működésükhöz kellettek ventilátorok is. Sinofsky ennek ellenére azért kételkedett az iPad sikerében, mert az digitális toll nélkül jelent meg és ezért úgy vélte, hogy nem lehet produktívan alkalmazni. Viszont voltak komoly előnyök: nem voltak vírusok, a készüléket lehetett forgatni és minőségi volt. Emellett az iTunes-szolgáltatás adatainak lekérdezése és összehasonlítása is akkori Windows-szemszögből "őrültség" volt. S végül, ehhez társult a viszonylag olcsó, 499 dolláros ár, amellyel az Apple kifejezetten a laptopok ellenfeleként tudta beállítani a termékét.
A kontraszt az iPad és a többi hasonló eszköz között rendkívül nagy volt. A Microsoft és a hardverpartnerei néhány héttel korábban, az akkori Consumer Electronics Show (CES) keretében mutatták be a saját megoldásaikat, amelyek drágák voltak, csak a professzionális felhasználóknak szánták őket, továbbá a gyakorlatilag semennyire sem optimalizált Windows 7 futott rajtuk.
Bár Sinofsky szerint az iPad nem volt egy "normális" számítógép és nem is azoknak a feladatoknak az elvégzését vette át, de olyan dolgokat tett lehetővé, amelyekre korábban nem volt lehetőség. A Microsoft számára az új készülék gyorsan a fő üzletág alapvető létét veszélyeztető fenyegetéssé vált. A PC részben elveszítette a jelentőségét, a klasszikus Asztalt egyre inkább leváltotta a böngésző és ehhez jött még az Android növekvő térhódítása. A robusztus operációs rendszert futtató iPhone és az iPad egy teljesen más interfészt és alkalmazásmodellt használt, s a táblagép a bemutatásakor masszív hatást gyakorolt a számítástechnikai piacot korábban uraló szereplőkre.
Steven Sinofsky, a Microsoft Windows részlegének korábbi vezetője elevenítette fel a 10 évvel ezelőtti eseményeket. Akkoriban az óriáscég éppen piacra dobta a Windows 7 operációs rendszert, de a szakember számára "varázslatos" volt az Apple új termékének megjelenése, miközben ezzel párhuzamosan komoly kihívást is jelentett.
A menedzser kitért arra, hogy tisztában volt már akkor is azzal, hogy a táblagép forma előbb vagy utóbb szerepet fog játszani a számítástechnikában. A Microsoft már egy évtizede különböző táblagép formájú eszközökön és koncepciókon dolgozott, de az iPad így is komoly meglepetést okozott. Ez elsősorban annak volt köszönhető, hogy a társaság és annak munkatársai egy digitális toll segítségével vezérelhető táblagép-Macre számítottak. Steve Jobs bemutatója után azonban minden megváltozott, hiszen az üzletember először azt ecsetelte, hogy a netbookok csak lassú hardverrel ellátott olcsó laptopok, majd prezentálta az iPad készüléket.
Az első modellt nem szerelték fel ventilátorokkal és az üzemideje 10 óra volt. A hasonló formájú PC-k üzemideje mindössze 4 óra volt és a működésükhöz kellettek ventilátorok is. Sinofsky ennek ellenére azért kételkedett az iPad sikerében, mert az digitális toll nélkül jelent meg és ezért úgy vélte, hogy nem lehet produktívan alkalmazni. Viszont voltak komoly előnyök: nem voltak vírusok, a készüléket lehetett forgatni és minőségi volt. Emellett az iTunes-szolgáltatás adatainak lekérdezése és összehasonlítása is akkori Windows-szemszögből "őrültség" volt. S végül, ehhez társult a viszonylag olcsó, 499 dolláros ár, amellyel az Apple kifejezetten a laptopok ellenfeleként tudta beállítani a termékét.
A kontraszt az iPad és a többi hasonló eszköz között rendkívül nagy volt. A Microsoft és a hardverpartnerei néhány héttel korábban, az akkori Consumer Electronics Show (CES) keretében mutatták be a saját megoldásaikat, amelyek drágák voltak, csak a professzionális felhasználóknak szánták őket, továbbá a gyakorlatilag semennyire sem optimalizált Windows 7 futott rajtuk.
Bár Sinofsky szerint az iPad nem volt egy "normális" számítógép és nem is azoknak a feladatoknak az elvégzését vette át, de olyan dolgokat tett lehetővé, amelyekre korábban nem volt lehetőség. A Microsoft számára az új készülék gyorsan a fő üzletág alapvető létét veszélyeztető fenyegetéssé vált. A PC részben elveszítette a jelentőségét, a klasszikus Asztalt egyre inkább leváltotta a böngésző és ehhez jött még az Android növekvő térhódítása. A robusztus operációs rendszert futtató iPhone és az iPad egy teljesen más interfészt és alkalmazásmodellt használt, s a táblagép a bemutatásakor masszív hatást gyakorolt a számítástechnikai piacot korábban uraló szereplőkre.