Berta Sándor
Értékesítette a felhasználók adatait az Avast
A biztonsági cég számos más vállalatnak továbbadta az információkat.
A Motherboard és a PCMag számolt be arról, hogy az Avast továbbította a megszerzett felhasználói adatokat a Jumpshot nevű leányvállalatának, amely harmadik fél számára kínál elemző szolgáltatásokat. Így kerültek a fájlok olyan társaságokhoz, mint a Condé Nast, a Google, a Home Depot, az Intuit, a McKinsey, a Microsoft, a Pepsi, a Sephora és a Yelp.
A két magazin cikkéhez kiszivárgott felhasználói információk, szerződések és más üzleti dokumentumok biztosították az alapanyagot. Ezáltal derült ki, hogy az Avast ingyenes, illetve fizetős biztonsági programjai többek között a Google keresőjén és a Google Térképen, illetve olyan platformokon, mint a LinkedIn, a YouTube vagy akár pornóoldalakon keresztül jegyezték fel az adatokat, majd feldolgozták azokat, s ennek köszönhetően a Jumpshot betekintést kaphatott az ügyfelek internetezési és tartalomfogyasztási szokásaiba.
Valóban megerősítést nyert, hogy a biztonsági társaság megkérdezte a felhasználókat, hogy hozzájárulnak-e az adataik gyűjtéséhez, ugyanakkor sokan egyértelműen nem voltak tudatában annak, hogy az információkat akár hirdetési célokra is tovább értékesíthetik. Az Avast adatvédelmi irányelvében az szerepelt, hogy az ilyen jellegű fájlok továbbítására az elemzőtermékek és -szolgáltatások fejlesztése miatt van szükség.
Az Avast szóvivője azt nyilatkozta, hogy a cégük nem használ fel olyan információkat, mint a nevek, az e-mail-címek és a kapcsolati adatok, amelyek lehetővé teszik egy személy azonosítását. Ráadásul az ügyfeleiknek volt lehetőségük arra, hogy letiltsák a fájlok továbbítását a vállalathoz. Sam Curry, a Cybereason nevű biztonsági szolgáltató biztonsági vezetője úgy fogalmazott, hogy az ilyen módszereket alkalmazó vírusirtó-fejlesztő vállalkozások az ő véleménye szerint már nem biztonsági cégek. Sőt, úgy vélte, hogy nincs is nagy különbség az Avast szoftvere és egy adatokat gyűjtő "nem kívánt program" között. A szakember remélte, hogy végül kiderül az Avast ártatlansága.
A Motherboard és a PCMag számolt be arról, hogy az Avast továbbította a megszerzett felhasználói adatokat a Jumpshot nevű leányvállalatának, amely harmadik fél számára kínál elemző szolgáltatásokat. Így kerültek a fájlok olyan társaságokhoz, mint a Condé Nast, a Google, a Home Depot, az Intuit, a McKinsey, a Microsoft, a Pepsi, a Sephora és a Yelp.
A két magazin cikkéhez kiszivárgott felhasználói információk, szerződések és más üzleti dokumentumok biztosították az alapanyagot. Ezáltal derült ki, hogy az Avast ingyenes, illetve fizetős biztonsági programjai többek között a Google keresőjén és a Google Térképen, illetve olyan platformokon, mint a LinkedIn, a YouTube vagy akár pornóoldalakon keresztül jegyezték fel az adatokat, majd feldolgozták azokat, s ennek köszönhetően a Jumpshot betekintést kaphatott az ügyfelek internetezési és tartalomfogyasztási szokásaiba.
Valóban megerősítést nyert, hogy a biztonsági társaság megkérdezte a felhasználókat, hogy hozzájárulnak-e az adataik gyűjtéséhez, ugyanakkor sokan egyértelműen nem voltak tudatában annak, hogy az információkat akár hirdetési célokra is tovább értékesíthetik. Az Avast adatvédelmi irányelvében az szerepelt, hogy az ilyen jellegű fájlok továbbítására az elemzőtermékek és -szolgáltatások fejlesztése miatt van szükség.
Az Avast szóvivője azt nyilatkozta, hogy a cégük nem használ fel olyan információkat, mint a nevek, az e-mail-címek és a kapcsolati adatok, amelyek lehetővé teszik egy személy azonosítását. Ráadásul az ügyfeleiknek volt lehetőségük arra, hogy letiltsák a fájlok továbbítását a vállalathoz. Sam Curry, a Cybereason nevű biztonsági szolgáltató biztonsági vezetője úgy fogalmazott, hogy az ilyen módszereket alkalmazó vírusirtó-fejlesztő vállalkozások az ő véleménye szerint már nem biztonsági cégek. Sőt, úgy vélte, hogy nincs is nagy különbség az Avast szoftvere és egy adatokat gyűjtő "nem kívánt program" között. A szakember remélte, hogy végül kiderül az Avast ártatlansága.