Berta Sándor
Hat éven belül meghódítaná a zenei piacot a YouTube
Ezt a videomegosztó platform illetékese közölte.
Lyor Cohen, a YouTube zenei vezetője bejelentette, hogy a következő hat éven belül a globális zenei bevételek legnagyobb részének az ő rendszerükben kell keletkeznie és 2025-ig a zenei stream-piac vezetőjévé kell válniuk. A menedzser erről a YouTube Space nevű új kulturális központ berlini megnyitóján beszélt. Az új létesítményt professzionális hangstúdiókkal látták el és azokat a bizonyos fokú ismertségre szert tevő előadók és együttesek használhatják majd ingyenesen a dalaik és a videoklipjeik elkészítésére. A szolgáltatásokat a legalább 10 000 előfizetővel rendelkező csatornatulajdonosok is igénybe vehetik. YouTube Space nyílt Los Angelesben, New Yorkban, Londonban, Párizsban, Rio de Janeiróban és Tokióban is.
Cohen biztos volt abban, hogy sikerül elérniük a kitűzött célt és a szolgáltatást egy több motorral rendelkező repülőgéphez hasonlította, mondván: bevétel szerezhető az előfizetőktől, a reklámokból, s akár a zenészekkel és azok rajongóival való közvetlen kapcsolatokból is.
A YouTube zenei vezetője korábban évtizedeken át dolgozott különböző zenei kiadóknak és most rámutatott arra is, hogy a jövőben is számítanak az értékteremtésben ezekre a vállalkozásokra. Hisz abban, hogy a zenei piacon a kiadók továbbra is komoly szerepet játszanak majd. Ezt azzal indokolta, hogy a zeneszerzés önmagában is elég megterhelő az előadóknak és az együtteseknek, éppen ezért nagy segítséget jelent nekik, ha használhatják egy értékesítéssel foglalkozó cég infrastruktúráját.
Napjainkban az interneten streamelt zenék 47 százaléka származik a videomegosztó platformról, ezáltal egyre nagyobb vetélytársa az olyan stream-szolgáltatóknak, mint a Spotify, a Deezer, az Amazon vagy az Apple Music. Az pedig már csak idő kérdése, hogy ez a bevételekben is mikor mutatkozik meg.
Lyor Cohen, a YouTube zenei vezetője bejelentette, hogy a következő hat éven belül a globális zenei bevételek legnagyobb részének az ő rendszerükben kell keletkeznie és 2025-ig a zenei stream-piac vezetőjévé kell válniuk. A menedzser erről a YouTube Space nevű új kulturális központ berlini megnyitóján beszélt. Az új létesítményt professzionális hangstúdiókkal látták el és azokat a bizonyos fokú ismertségre szert tevő előadók és együttesek használhatják majd ingyenesen a dalaik és a videoklipjeik elkészítésére. A szolgáltatásokat a legalább 10 000 előfizetővel rendelkező csatornatulajdonosok is igénybe vehetik. YouTube Space nyílt Los Angelesben, New Yorkban, Londonban, Párizsban, Rio de Janeiróban és Tokióban is.
Cohen biztos volt abban, hogy sikerül elérniük a kitűzött célt és a szolgáltatást egy több motorral rendelkező repülőgéphez hasonlította, mondván: bevétel szerezhető az előfizetőktől, a reklámokból, s akár a zenészekkel és azok rajongóival való közvetlen kapcsolatokból is.
A YouTube zenei vezetője korábban évtizedeken át dolgozott különböző zenei kiadóknak és most rámutatott arra is, hogy a jövőben is számítanak az értékteremtésben ezekre a vállalkozásokra. Hisz abban, hogy a zenei piacon a kiadók továbbra is komoly szerepet játszanak majd. Ezt azzal indokolta, hogy a zeneszerzés önmagában is elég megterhelő az előadóknak és az együtteseknek, éppen ezért nagy segítséget jelent nekik, ha használhatják egy értékesítéssel foglalkozó cég infrastruktúráját.
Napjainkban az interneten streamelt zenék 47 százaléka származik a videomegosztó platformról, ezáltal egyre nagyobb vetélytársa az olyan stream-szolgáltatóknak, mint a Spotify, a Deezer, az Amazon vagy az Apple Music. Az pedig már csak idő kérdése, hogy ez a bevételekben is mikor mutatkozik meg.