Berta Sándor
YouTube - minden gyermekreklámot le kellene kapcsolni?
A javaslatot két amerikai republikánus politikus vetette fel.
Az Amerikai Egyesült Államok Szövetségi Kereskedelmi Bizottságának (FTC) két képviselője - Joseph Simons, a testület elnöke és Noah Phillips tag - a gyermekvédelmi szervezeteknek azt javasolták, hogy megoldást jelenthetne a jelenlegi adatvédelmi problémákra, ha a YouTube a gyerekeknek szóló tartalmak esetében teljesen kiszűrné a reklámokat. Az érvelés az volt, hogy ez a lépés a mostaninál sokkal jobban védhetné a fiatalok magánszféráját.
A gyermekvédelmi szervezetek ugyanakkor úgy vélték, hogy egy ilyen intézkedés önmagában még nem vetne véget annak, hogy a videomegosztó platform hozzáférhessen a 13 évesnél fiatalabbak személyes adataihoz, illetve nem akadályozná meg ezen információk összegyűjtését. Szintén az érvek között szerepelt, hogy egy ilyen lépés komoly problémákat okozna az adott YouTube-csatornák működtetőinek, hiszen gyakorlatilag megszűnne az egyetlen bevételi forrásuk. Ezért a csoportok inkább azt javasolták, hogy a Google-t, illetve a YouTube-ot kötelezzék arra, hogy felelősséget vállaljon az adatgyűjtésekért.
Eddig sem az FTC szóvivője, sem a Google képviselői nem kommentálták a megjelent információkat.
Június végén felmerült, hogy a YouTube azzal védené ki az őt fenyegető lehetséges pénzbüntetést, hogy az összes gyerekeknek szóló videót egy külön alkalmazásban gyűjtené össze és így választaná el azokat az összes vitatható tartalomtól. A gyermeknek szánt felvételek számítanak az egyik legnépszerűbb kategóriának a videomegosztón, emiatt kellően magas reklámbevételeket generálnak.
Az Amerikai Egyesült Államok Szövetségi Kereskedelmi Bizottságának (FTC) két képviselője - Joseph Simons, a testület elnöke és Noah Phillips tag - a gyermekvédelmi szervezeteknek azt javasolták, hogy megoldást jelenthetne a jelenlegi adatvédelmi problémákra, ha a YouTube a gyerekeknek szóló tartalmak esetében teljesen kiszűrné a reklámokat. Az érvelés az volt, hogy ez a lépés a mostaninál sokkal jobban védhetné a fiatalok magánszféráját.
A gyermekvédelmi szervezetek ugyanakkor úgy vélték, hogy egy ilyen intézkedés önmagában még nem vetne véget annak, hogy a videomegosztó platform hozzáférhessen a 13 évesnél fiatalabbak személyes adataihoz, illetve nem akadályozná meg ezen információk összegyűjtését. Szintén az érvek között szerepelt, hogy egy ilyen lépés komoly problémákat okozna az adott YouTube-csatornák működtetőinek, hiszen gyakorlatilag megszűnne az egyetlen bevételi forrásuk. Ezért a csoportok inkább azt javasolták, hogy a Google-t, illetve a YouTube-ot kötelezzék arra, hogy felelősséget vállaljon az adatgyűjtésekért.
Eddig sem az FTC szóvivője, sem a Google képviselői nem kommentálták a megjelent információkat.
Június végén felmerült, hogy a YouTube azzal védené ki az őt fenyegető lehetséges pénzbüntetést, hogy az összes gyerekeknek szóló videót egy külön alkalmazásban gyűjtené össze és így választaná el azokat az összes vitatható tartalomtól. A gyermeknek szánt felvételek számítanak az egyik legnépszerűbb kategóriának a videomegosztón, emiatt kellően magas reklámbevételeket generálnak.