Berta Sándor
Bőven van még tér a viselhető termékek számára
Egy három évtizedes sikertörténet mögött az állandó megújulás és ötletek tucatjai találhatók.
A Garmin cég neve Gary Burnell és Min Kao társalapítók vezetékneveinek ötvözéséből született meg. Eleinte a GPS-vevőegységek specialistájának számított, ma már azonban Cliff Pemble, a gyártó vezetője szerint sokkal inkább egy olyan technológiai vállalat, amely az egészséggel, a fitnesz megoldásokkal és az életmóddal foglalkozik. A menedzser számos technológiát áttörést élt már meg és szerinte a viselhető termékek piacán még bőven van növekedési lehetőség.
A társaság 2003 óta van jelen a fitneszpiacon, azóta folyamatosan növekszik. A tapasztalatok azt mutatják, hogy az emberek egyre tudatosabban élnek és látják, hogy a rendszeres sportolásból egészségügyileg is profitálni tudnak. Az autonóm közlekedés tekintetében ugyanakkor Pemble szkeptikusabb, és magukat a komponensek területén az egyetlen független technológia-szállítónak tekinti. Önállóan közlekedő autókat azonban nem akarnak fejleszteni.
"1989 egyik napján felhívott Gary Burnell, a Garmin egyik társalapítója és másnap már az McDonald's egyik éttermében ettünk, majd megmutatta azt a telket, ahol fel akarta építeni a GPS-vevőegységek gyártását. Így kezdődött a társaság története. GPS- és navigációs szakértőként kezdtük, s a kezdetektől számos vetélytársunk volt, különösen a japán, illetve az ázsiai piacon. A Casio és a Sony az elsők között jelentek meg. Később meg kellett küzdenünk a gazdasági válsággal és a számos technológiai átalakulással, így soha nem unatkoztunk. Az elmúlt 30 évben számos alkalommal alakultunk át. A siker alfáját és omegáját a minőség és a jó termékek jelentik, de utóbbiak valóban gazdagabbá kell tegyék az emberek életét. Az ügyfeleknek azt kell érezniük, hogy szükségük van a kínált megoldásra és hogy azt - abban a formában - sehol másutt nem kaphatják meg, ráadásul megbízhatnak ebben a vállalkozásban" - jelentette ki Cliff Pemble.
A Garmin első embere leszögezte, hogy a legfontosabb dolog, amit megtanultak, hogy mindig szükség van új ötletekre. Innováció nélkül gyors halálra számíthat egy cég. Sok kreativitás, kutatás és fejlesztés kell. Ezt csak egy olyan csapat tudja biztosítani, amely hisz a vállalatban. Fel kell azt is ismerni, hogy a túlzottan nagy egók semmilyen hasznot sem hoznak, kizárólag a csapatok tudnak sikereket elérni. A cél ugyan az izgalmas termékek létrehozása, de azokat csak azok a fejlesztők tudják megalkotni, akik valóban otthon vannak egy adott területen.
Jelenleg fitnesz-, kültéri, autó-, légi közlekedési és tengerészeti részlegük van, így minden munkatárs megtalálhatja a hozzá leginkább illő feladatokat. Csak az impulzív szakemberek képesek az ügyfeleket is magukkal ragadni. Egy ilyen társasági kultúra kifejlődéséhez időre van szükség, mindez akár évtizedekbe is telhet.
"Úgy gondolom, hogy jelenleg a legnagyobb potenciál a viselhető termékekben van, ezen eszközök forradalma a következő esztendőkben is folytatódni fog, annak ellenére is, hogy nagyon sok készülék és vetélytárs van már jelen ezen a piacon. A legnagyobb konkurenseink az Apple és a Samsung. Azt látjuk, hogy a vásárlók hűségesek egy adott gyártóhoz. A jövőt illetően azt viszont nagyon remélem, hogy soha nem fognak az emberek a fejükben implantátumként például egy GPS-vevőegységet viselni. Fontos ugyanis, hogy emberiek maradjunk" - hangsúlyozta végül a menedzser.
A Garmin cég neve Gary Burnell és Min Kao társalapítók vezetékneveinek ötvözéséből született meg. Eleinte a GPS-vevőegységek specialistájának számított, ma már azonban Cliff Pemble, a gyártó vezetője szerint sokkal inkább egy olyan technológiai vállalat, amely az egészséggel, a fitnesz megoldásokkal és az életmóddal foglalkozik. A menedzser számos technológiát áttörést élt már meg és szerinte a viselhető termékek piacán még bőven van növekedési lehetőség.
A társaság 2003 óta van jelen a fitneszpiacon, azóta folyamatosan növekszik. A tapasztalatok azt mutatják, hogy az emberek egyre tudatosabban élnek és látják, hogy a rendszeres sportolásból egészségügyileg is profitálni tudnak. Az autonóm közlekedés tekintetében ugyanakkor Pemble szkeptikusabb, és magukat a komponensek területén az egyetlen független technológia-szállítónak tekinti. Önállóan közlekedő autókat azonban nem akarnak fejleszteni.
"1989 egyik napján felhívott Gary Burnell, a Garmin egyik társalapítója és másnap már az McDonald's egyik éttermében ettünk, majd megmutatta azt a telket, ahol fel akarta építeni a GPS-vevőegységek gyártását. Így kezdődött a társaság története. GPS- és navigációs szakértőként kezdtük, s a kezdetektől számos vetélytársunk volt, különösen a japán, illetve az ázsiai piacon. A Casio és a Sony az elsők között jelentek meg. Később meg kellett küzdenünk a gazdasági válsággal és a számos technológiai átalakulással, így soha nem unatkoztunk. Az elmúlt 30 évben számos alkalommal alakultunk át. A siker alfáját és omegáját a minőség és a jó termékek jelentik, de utóbbiak valóban gazdagabbá kell tegyék az emberek életét. Az ügyfeleknek azt kell érezniük, hogy szükségük van a kínált megoldásra és hogy azt - abban a formában - sehol másutt nem kaphatják meg, ráadásul megbízhatnak ebben a vállalkozásban" - jelentette ki Cliff Pemble.
A Garmin első embere leszögezte, hogy a legfontosabb dolog, amit megtanultak, hogy mindig szükség van új ötletekre. Innováció nélkül gyors halálra számíthat egy cég. Sok kreativitás, kutatás és fejlesztés kell. Ezt csak egy olyan csapat tudja biztosítani, amely hisz a vállalatban. Fel kell azt is ismerni, hogy a túlzottan nagy egók semmilyen hasznot sem hoznak, kizárólag a csapatok tudnak sikereket elérni. A cél ugyan az izgalmas termékek létrehozása, de azokat csak azok a fejlesztők tudják megalkotni, akik valóban otthon vannak egy adott területen.
Jelenleg fitnesz-, kültéri, autó-, légi közlekedési és tengerészeti részlegük van, így minden munkatárs megtalálhatja a hozzá leginkább illő feladatokat. Csak az impulzív szakemberek képesek az ügyfeleket is magukkal ragadni. Egy ilyen társasági kultúra kifejlődéséhez időre van szükség, mindez akár évtizedekbe is telhet.
"Úgy gondolom, hogy jelenleg a legnagyobb potenciál a viselhető termékekben van, ezen eszközök forradalma a következő esztendőkben is folytatódni fog, annak ellenére is, hogy nagyon sok készülék és vetélytárs van már jelen ezen a piacon. A legnagyobb konkurenseink az Apple és a Samsung. Azt látjuk, hogy a vásárlók hűségesek egy adott gyártóhoz. A jövőt illetően azt viszont nagyon remélem, hogy soha nem fognak az emberek a fejükben implantátumként például egy GPS-vevőegységet viselni. Fontos ugyanis, hogy emberiek maradjunk" - hangsúlyozta végül a menedzser.