Berta Sándor
Reklámok kerülhetnek a Facebook Messenger chatbeszélgetéseibe
Mindez egy szabadalmi dokumentumból derült ki.
A Facebook még 2015 áprilisában nyújtotta be a Messenger Application Plug-In For Providing Tailored Advertisements Within A Conversation Thread című szabadalmat és azt az Amerikai Egyesült Államok Szabadalmi és Védjegyhivatalához (USPTO) most fogadta el.
A leírásban az olvasható, hogy a társaság célzott hirdetéseket akar elhelyezni a Facebook Messenger rendszerében folytatott chatbeszélgetésekben. A társaság ezt úgy érné el, hogy mind az emberek tartózkodási helyével kapcsolatos adatait, mind a személyes üzeneteik tartalmait felhasználná a személyre szabott reklámok elkészítésére és azokat ezután az egyes üzenetek között helyeznék el. A Facebook Messengerben eddig csak a főmenüben voltak hirdetések.
Az óriáscég szóvivője közölte, hogy jelenleg nincsenek terveik az ötlet megvalósítására vonatkozóan. A dokumentum elkészítését azzal indokolta, hogy gyakran keresnek, illetve készítenek szabadalmakat olyan technológiákhoz, amelyeket azután soha nem alkalmaznak. Éppen ezért a szabadalmi beadványokra sosem lehet a jövőbeli tervek bizonyítékaként tekinteni.
A Facebook még 2015 áprilisában nyújtotta be a Messenger Application Plug-In For Providing Tailored Advertisements Within A Conversation Thread című szabadalmat és azt az Amerikai Egyesült Államok Szabadalmi és Védjegyhivatalához (USPTO) most fogadta el.
A leírásban az olvasható, hogy a társaság célzott hirdetéseket akar elhelyezni a Facebook Messenger rendszerében folytatott chatbeszélgetésekben. A társaság ezt úgy érné el, hogy mind az emberek tartózkodási helyével kapcsolatos adatait, mind a személyes üzeneteik tartalmait felhasználná a személyre szabott reklámok elkészítésére és azokat ezután az egyes üzenetek között helyeznék el. A Facebook Messengerben eddig csak a főmenüben voltak hirdetések.
Az óriáscég szóvivője közölte, hogy jelenleg nincsenek terveik az ötlet megvalósítására vonatkozóan. A dokumentum elkészítését azzal indokolta, hogy gyakran keresnek, illetve készítenek szabadalmakat olyan technológiákhoz, amelyeket azután soha nem alkalmaznak. Éppen ezért a szabadalmi beadványokra sosem lehet a jövőbeli tervek bizonyítékaként tekinteni.