Berta Sándor
Facebook - komoly késéssel jöhet a Clear History funkció
Bár a hivatalos bejelentés már több mint egy éve megtörtént, a felhasználók azóta sem élhetnek az adattörlési lehetőséggel.
Egyelőre csak üres ígéret a Facebook által tavaly májusban Mark Zuckerberg által bemutatott Clear History nevű funkció, amelynek segítségével a felhasználók korlátozhatják a jövőben a Facebook külső nyomkövetéseit. A számos honlapba beágyazott bejelentkezési megoldás vagy lájk gomb segítségével a Facebook megtudhatja, hogy valakit milyen oldalak és alkalmazások érdekelnek. Az internetezők ezeket az adatokat nem csupán törölhetik majd, hanem meghatározhatják azt is, hogy a jövőben azokat ne tárolják el a Facebook-profiljukkal összekötve. Elvileg minden olyan információ eltávolítható lesz, amelyet a közösségi platform őriz valakiről.
Most a Süddeutsche Zeitung szerkesztői kiderítették, hogy a Clear History várhatóan ősztől lesz elérhető. Az egyelőre kérdéses, hogy a funkcióra a társaság külön felhívja majd a figyelmet vagy azt például az adatvédelmi beállításokban kell keresniük a regisztrált tagoknak.
Az elmúlt hónapokban a vállalat kampányba kezdett a részvényesek, a befektetők és a hirdetési partnerek körében, s a célja az, hogy tájékoztassa őket a Clear History várható hatásairól. Különösen a reklámcégek aggódnak amiatt, hogy az új funkció akadályozhatja a tevékenységüket és csökkentheti a bevételeiket.
Egyelőre csak üres ígéret a Facebook által tavaly májusban Mark Zuckerberg által bemutatott Clear History nevű funkció, amelynek segítségével a felhasználók korlátozhatják a jövőben a Facebook külső nyomkövetéseit. A számos honlapba beágyazott bejelentkezési megoldás vagy lájk gomb segítségével a Facebook megtudhatja, hogy valakit milyen oldalak és alkalmazások érdekelnek. Az internetezők ezeket az adatokat nem csupán törölhetik majd, hanem meghatározhatják azt is, hogy a jövőben azokat ne tárolják el a Facebook-profiljukkal összekötve. Elvileg minden olyan információ eltávolítható lesz, amelyet a közösségi platform őriz valakiről.
Most a Süddeutsche Zeitung szerkesztői kiderítették, hogy a Clear History várhatóan ősztől lesz elérhető. Az egyelőre kérdéses, hogy a funkcióra a társaság külön felhívja majd a figyelmet vagy azt például az adatvédelmi beállításokban kell keresniük a regisztrált tagoknak.
Az elmúlt hónapokban a vállalat kampányba kezdett a részvényesek, a befektetők és a hirdetési partnerek körében, s a célja az, hogy tájékoztassa őket a Clear History várható hatásairól. Különösen a reklámcégek aggódnak amiatt, hogy az új funkció akadályozhatja a tevékenységüket és csökkentheti a bevételeiket.