Berta Sándor
Nem tervez európai terjeszkedést az Alipay
A kínai óriáscég nem akar beszállni a mobilfizetési versenybe az Apple, a Google és a többi IT-cég ellen.
Az UniCredit Bank és az Alipay néhány nappal ezelőtt kötött megállapodást, amelynek értelmében Kína legelterjedtebb mobilfizetési megoldása Magyarországon is elérhetővé válik a kínai látogatók számára 2019-től. Több mint 700 millió aktív felhasználóval az Alipay az egyik legelterjedtebb és leggyakrabban használt mobilfizetési megoldás Kínában, s a bolti fizetést is lehetővé teszi a kínai turisták körében népszerű államok piacain világszerte, több mint 40 országban és régióban fogadják el.
Roland Palmer, a társaság európai, afrikai és közel-keleti vezetője kifejtette, hogy a helyi elektronikus pénztárca megoldásokkal Dél- és Délkelet-Ázsiában, elsősorban Indiában, Thaiföldön és a Fülöp-szigeteken terjeszkednek. E szolgáltatásokat kilenc piacon kínálják még Kínán kívül, de Európában - belátható időn belül - nem tervezik a megjelenést. Ennek ellenére a fizetési megoldást elfogadó kereskedők száma folyamatosan nő, Németországban például április 1. és szeptember 30. között 95 százalékkal emelkedett, s immár eléri a több ezret. Az Alipay az Ant Financial része, amely az Alibaba egyik leányvállalata és jelenleg öt fő területre összpontosít, ezek a repülőterek, az áruházak, a luxustermékeket árusító üzletek, a drogériák és a szállodák.
A menedzser hangsúlyozta, hogy míg 2016-ban 122 millió kínai turista utazott külföldre, addig tavaly már 131 millió. A többségük a Kínával szomszédos államokat kereste fel. Az Alipay különböző célcsoportokat próbál megszólítani az ajánlataival és e csoportoknak teljesen eltérő vásárlási szokásaik vannak. A legnagyobb kategóriát a klasszikus utazási csoportok alkotják, de egyre több az egyénileg utazó kínai is. A csoportosan utazó kínai turisták főleg luxustermékeket vásárolnak. Az egyelőre a jövő zenéje, hogy az Alipay mobilfizetési szolgáltatása később elérhető lesz-e a nem kínai felhasználók számára is. Az esetleges növekvő kereslet ugyanis könnyen felülírhatja az eredeti elképzeléseket.
Az UniCredit Bank és az Alipay néhány nappal ezelőtt kötött megállapodást, amelynek értelmében Kína legelterjedtebb mobilfizetési megoldása Magyarországon is elérhetővé válik a kínai látogatók számára 2019-től. Több mint 700 millió aktív felhasználóval az Alipay az egyik legelterjedtebb és leggyakrabban használt mobilfizetési megoldás Kínában, s a bolti fizetést is lehetővé teszi a kínai turisták körében népszerű államok piacain világszerte, több mint 40 országban és régióban fogadják el.
Roland Palmer, a társaság európai, afrikai és közel-keleti vezetője kifejtette, hogy a helyi elektronikus pénztárca megoldásokkal Dél- és Délkelet-Ázsiában, elsősorban Indiában, Thaiföldön és a Fülöp-szigeteken terjeszkednek. E szolgáltatásokat kilenc piacon kínálják még Kínán kívül, de Európában - belátható időn belül - nem tervezik a megjelenést. Ennek ellenére a fizetési megoldást elfogadó kereskedők száma folyamatosan nő, Németországban például április 1. és szeptember 30. között 95 százalékkal emelkedett, s immár eléri a több ezret. Az Alipay az Ant Financial része, amely az Alibaba egyik leányvállalata és jelenleg öt fő területre összpontosít, ezek a repülőterek, az áruházak, a luxustermékeket árusító üzletek, a drogériák és a szállodák.
A menedzser hangsúlyozta, hogy míg 2016-ban 122 millió kínai turista utazott külföldre, addig tavaly már 131 millió. A többségük a Kínával szomszédos államokat kereste fel. Az Alipay különböző célcsoportokat próbál megszólítani az ajánlataival és e csoportoknak teljesen eltérő vásárlási szokásaik vannak. A legnagyobb kategóriát a klasszikus utazási csoportok alkotják, de egyre több az egyénileg utazó kínai is. A csoportosan utazó kínai turisták főleg luxustermékeket vásárolnak. Az egyelőre a jövő zenéje, hogy az Alipay mobilfizetési szolgáltatása később elérhető lesz-e a nem kínai felhasználók számára is. Az esetleges növekvő kereslet ugyanis könnyen felülírhatja az eredeti elképzeléseket.