Berta Sándor
A Salesforce alapítójé lett a TIME
Újabb meghatározó amerikai kiadvány került egy IT-milliárdos tulajdonába. Reklámbevételekből már nem lehet finanszírozni a sajtót.
Az eddigi tulajdonos, a Meredith Corporation bejelentette, hogy eladta a TIME magazint a Salesforce alapítójának és a feleségének. Marc és Lynne Benioff 190 millió dollárért vásárolták meg az újságot és a vételárat készpénzben fizették ki. A Salesforce vállalati szoftverekre és felhőkörnyezeti szolgáltatásokra specializálta magát. A tranzakcióban ugyanakkor a társaság nem vállalt szerepet, azt Marc és Lynne Benioff magánemberekként hajtották végre. A házaspár az üzlet megkötését követően azonnal jelezte, hogy nem akar beavatkozni a szerkesztőség mindennapjaiba.
Érdekesség, hogy Jeff Bezos, az Amazon alapítója öt évvel ezelőtt hasonló módon vásárolta meg a The Washington Postot. Az üzletember 250 millió dollárt fizetett az újságért, de az nem ismert, hogy azóta mennyi pénzt fektetett be annak működtetésébe és korszerűsítésébe.
A TIME magazint - a Washington Posthoz hasonlóan - nagyon keményen érintette a hagyományos reklámbevételek visszaesése. A Meredith Corporation januárban vette meg a TIME magazint, de mostanra úgy döntött, hogy számos más laptól is meg akar válni azért, hogy a következő 2 évben akár 500 millió dollárral is csökkentse a költségeit. Az érintett kiadványok között van a Fortune, MONEY és a Sports Illustrated is.
Az eddigi tulajdonos, a Meredith Corporation bejelentette, hogy eladta a TIME magazint a Salesforce alapítójának és a feleségének. Marc és Lynne Benioff 190 millió dollárért vásárolták meg az újságot és a vételárat készpénzben fizették ki. A Salesforce vállalati szoftverekre és felhőkörnyezeti szolgáltatásokra specializálta magát. A tranzakcióban ugyanakkor a társaság nem vállalt szerepet, azt Marc és Lynne Benioff magánemberekként hajtották végre. A házaspár az üzlet megkötését követően azonnal jelezte, hogy nem akar beavatkozni a szerkesztőség mindennapjaiba.
Érdekesség, hogy Jeff Bezos, az Amazon alapítója öt évvel ezelőtt hasonló módon vásárolta meg a The Washington Postot. Az üzletember 250 millió dollárt fizetett az újságért, de az nem ismert, hogy azóta mennyi pénzt fektetett be annak működtetésébe és korszerűsítésébe.
A TIME magazint - a Washington Posthoz hasonlóan - nagyon keményen érintette a hagyományos reklámbevételek visszaesése. A Meredith Corporation januárban vette meg a TIME magazint, de mostanra úgy döntött, hogy számos más laptól is meg akar válni azért, hogy a következő 2 évben akár 500 millió dollárral is csökkentse a költségeit. Az érintett kiadványok között van a Fortune, MONEY és a Sports Illustrated is.