Berta Sándor

Támogatja a lapkiadók törekvéseit a Google

A Google kapcsolata a lapkiadókkal finoman szólva sem felhőtlen, gondoljunk csak a News szolgáltatásra, de ezen javítani akarnak.

Eddig a felhasználók a Google keresőjének a segítségével meg tudták kerülni a számos online újság által alkalmazott fizetési korlátozást. Ez változik meg a jövőben, mert a lapkiadók maguk dönthetik majd el, hogy mely cikkeik és milyen formában lesznek szabadon elérhetők a Google keresőjének eredménylistájában. A társaság nevében Cody Kwok jelentette be a változást.

Az óriáscég First Click Free nevű programjának keretében eddig a kiadókat arra kötelezték, hogy naponta legalább három cikküket ingyenesen hozzáférhetővé tegyék a Google keresőjében. A most bevezetett új modellt a vállalat számos kiadóval közösen fejlesztette ki, köztük volt a The New York Times és a The Financial Times. A Google a kiadóknak segíteni akar abban, hogy új célcsoportokat érhessenek el és új sikeres előfizetési modelleket fejleszthessenek ki. Úgy vélik, eddig a fizetési ajánlatok túl bonyolultak voltak, amely elriasztotta a lehetséges ügyfeleket.

A változtatás azért is érdekes, mert az elmúlt években a Google és a kiadók közötti viszony nem volt éppen felhőtlen, számos konfliktus alakult ki a tartalmakhoz való hozzáférés biztosítása és annak módjai kapcsán. A webes konszern azonban most már szorosan együttműködik a kiadókkal, erre jó példa a Digitális Hírek Kezdeményezés (DNI), melyen keresztül anyagilag is támogatják az egyes kiadók fejlesztési projektjeit. A DNI partnerei október végén akarnak egyeztetni a Google képviselőivel, hogy a további együttműködésről tárgyaljanak.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
Nem érkezett még hozzászólás. Legyél Te az első!