Berta Sándor

Digitalizálná a vendéglátó­ipart a Metro

A szállodák és más vendéglátóhelyek területén a digitalizálás jelenleg szinte semmilyen szerepet sem játszik. Ezen változtatna a Metro.

A Metro tapasztalatai szerint számos étterem és szálloda alig van jelen a világhálón vagy ha van is honlapjuk, akkor sem találják meg azokat a keresőszolgáltatások. A társaság új, Digital Club nevű digitális platformja segítségével a következő két évben 500 000 vendéglátóipari szakembert és vállalkozót akar ellátni digitális eszközökkel, és tanácsadással is segítené az érdeklődőket. A digitális megoldásokat 13 országban jövőre kezdik el terjeszteni. A potenciális Metro-ügyfelek érdeklődését egy ingyenes kezdőcsomaggal keltenék fel. A vendéglátóhelyek ingyen építhetik fel az online jelenlétüket és alkalmazhatnak egy online helyfoglalási eszközt. Az utóbbiból elsősorban a fogyasztók profitálhatnak.

A vállalat ugyanakkor nem csupán ingyenes eszközöket akar biztosítani, hanem a Digital Club platformmal ennél többet nyújtana: létrehozná a gasztronómia digitális közösségét. A szolgáltatás lehetővé tenné a hálózatba kötöttséget, a tapasztalatcserét és folyamatos bepillantást engedne az innováció sokszínűségébe.


A tervek között szerepel egy új digitális egység létrehozása is: a HoReCa.digital további megoldásokat dolgoz majd ki és valósít meg. A Metro a startupok innovatív erejéből is profitálna; a cégcsoport - a METRO Accelerator powered by Techstars projekt keretében - 2015 óta támogatja azokat a kiválasztott vállalkozásokat, amelyek digitális megoldásokat kínálnak a gasztronómia számára. A vállalat többek között párizsi, milánói, berlini és bécsi projekteket segít. A kínálat rendkívül széles, vannak olyan vállalkozások, amelyek online helyfoglalási rendszert fejlesztenek, mások higiéniai dokumentációt vagy személyzeti megoldásokat készítenek.

Olaf Koch, a Metro vezetője kijelentette, hogy az ügyfeleikkel közösen számos különböző eszközt fejlesztettek tovább és bebizonyították, hogy azoknak van gazdasági hasznuk a gasztronómia számára. A digitális megoldások használata több ügyfelet és magasabb bevételt eredményezhet, csökkenhetnek az adminisztratív feladatok és az üzemi költségek, ráadásul jelentős mennyiségű idő is megtakarítható. A Metro ingyenes internetes csomagját eddig 15 000 ügyfél vette igénybe Európában.

A társaság tavaly tesztelte a Starship Technologies csomagszállító robotját. A cél az volt, hogy 5 kilométeres körzeten belül így szállítsák ki a vásárlók megrendeléseit.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
Nem érkezett még hozzászólás. Legyél Te az első!