Berta Sándor
Az Amazon és a Tesla is veszélyes munkahely
Mind a két vállalat felkerült egy listára és erre egyik sem lehet büszke.
A National Council of Occupational Safety and Health (NC) nevű szervezet nyilvánosságra hozta az Amerikai Egyesült Államok legveszélyesebb munkahelyeinek a listáját. A dokumentum nem hivatalos adatokon alapul, hanem az üzemekből kiszivárgott jelentéseken és a különböző irányelvek dokumentált megsértésein. A listára került társaságok között van az Amazon és a Tesla is.
Az indoklások alapján a két társaság azért szerepel az összesítésben, mert a raktáraikban és a gyáraikban az átlagosnál sokkal több sérülés történik. A cégek szemére vetették azt is, hogy felesleges kockázatokat vállalnak és a munkatársaik ezekkel kapcsolatos aggodalmait gyakorlatilag figyelmen kívül hagyják.
Az NC példaként említette, hogy 2013-ban az Amazon Amerikai Egyesült Államokban lévő raktáraiban hét dolgozó halt meg. A szervezet rámutatott, hogy a vállalatnál kíméletlenül elvárják, hogy a megrendeléseket időre rögzítsék és feldolgozzák, ami nagyon durva munkakörülményekhez vezet. Emellett további szigorítás várható, hiszen a társaság az olaszországi elosztó központjában dolgozókat saját szabadalmú elektronikus karpereccel látná el. A Tesla üzemeiben 2016-ban az autóipari átlagnál 31 százalékkal magasabb volt a baleseti arány. A súlyos balesetek esetében pedig még nagyobb, 82 százalékos volt az eltérés az átlagoshoz képest.
Az NC figyelmeztetéseiről, jelzéseiről a két nagyvállalat tudomást sem vett és ahelyett, hogy javítottak volna a helyzeten, inkább próbálták eltussolni az eseteket. A Tesla a Gizmodónak azt nyilatkozta, hogy különböző javításokat eszközölt a képzésben és az ellenőrzési folyamatokban, s hosszú távon a legbiztonságosabb munkakörülményeket akarja biztosítani a világon.
A Tesla kapcsán egyébként egy hete merült fel az, hogy baleseti statisztikákat hamisíthatott. A gyártó adatai alapján míg 2016-ban még minden 100 munkatársra 8,2 baleset jutott, addig tavaly már csak 6,2 baleset. Az utóbbi egy tipikus szám az autógyártásban. A Reveal nevű platform ugyanakkor úgy vélte, hogy a jelentést megszépítették, emiatt hivatalos vizsgálat is indult.
A National Council of Occupational Safety and Health (NC) nevű szervezet nyilvánosságra hozta az Amerikai Egyesült Államok legveszélyesebb munkahelyeinek a listáját. A dokumentum nem hivatalos adatokon alapul, hanem az üzemekből kiszivárgott jelentéseken és a különböző irányelvek dokumentált megsértésein. A listára került társaságok között van az Amazon és a Tesla is.
Az indoklások alapján a két társaság azért szerepel az összesítésben, mert a raktáraikban és a gyáraikban az átlagosnál sokkal több sérülés történik. A cégek szemére vetették azt is, hogy felesleges kockázatokat vállalnak és a munkatársaik ezekkel kapcsolatos aggodalmait gyakorlatilag figyelmen kívül hagyják.
Az NC példaként említette, hogy 2013-ban az Amazon Amerikai Egyesült Államokban lévő raktáraiban hét dolgozó halt meg. A szervezet rámutatott, hogy a vállalatnál kíméletlenül elvárják, hogy a megrendeléseket időre rögzítsék és feldolgozzák, ami nagyon durva munkakörülményekhez vezet. Emellett további szigorítás várható, hiszen a társaság az olaszországi elosztó központjában dolgozókat saját szabadalmú elektronikus karpereccel látná el. A Tesla üzemeiben 2016-ban az autóipari átlagnál 31 százalékkal magasabb volt a baleseti arány. A súlyos balesetek esetében pedig még nagyobb, 82 százalékos volt az eltérés az átlagoshoz képest.
Az NC figyelmeztetéseiről, jelzéseiről a két nagyvállalat tudomást sem vett és ahelyett, hogy javítottak volna a helyzeten, inkább próbálták eltussolni az eseteket. A Tesla a Gizmodónak azt nyilatkozta, hogy különböző javításokat eszközölt a képzésben és az ellenőrzési folyamatokban, s hosszú távon a legbiztonságosabb munkakörülményeket akarja biztosítani a világon.
A Tesla kapcsán egyébként egy hete merült fel az, hogy baleseti statisztikákat hamisíthatott. A gyártó adatai alapján míg 2016-ban még minden 100 munkatársra 8,2 baleset jutott, addig tavaly már csak 6,2 baleset. Az utóbbi egy tipikus szám az autógyártásban. A Reveal nevű platform ugyanakkor úgy vélte, hogy a jelentést megszépítették, emiatt hivatalos vizsgálat is indult.