Berta Sándor
Közösségi platform-függők a gyerekek
Az elmúlt években egyre jobban függenek a fiatalok a Facebooktól és a többi közösségi oldaltól.
A The Children's Society és a YoungMinds nevű brit szervezetek közös tanulmányukban kimutatták, hogy már a 11 éves gyerekek is annyira függenek a közösségi médiaajánlatoktól, hogy naponta egy alkalommal még éjfél után is felkeresik az adott portálokat, hogy leellenőrizzék az újdonságokat.
A tanulmány eredményei egy internetes felmérésen alapulnak. Kiderült, hogy átlagosan öt fiatalból háromnak van 12 éves korára vagy akár azelőtt közösségi médiafiókja. A megkérdezettek több mint egyharmada hitt abban, hogy a közösségi honlapok negatív hatással lehetnek az önértékelésére és sokan érezték értéktelennek magukat, ha nem kaptak elég lájkot vagy nem tettek szert elég követőre. Minden tizedik gyerek mondta azt, hogy éjfél után is legalább egy alkalommal felnéz a Facebookra vagy más közösségi platformra.
Szinte minden válaszoló csalódott a közösségi oldalakban és azt sürgette, hogy a vállalatok alapvetően a jelenleginél sokkal többet tegyenek a kiberzaklatások ellen, a szabályok ellen vétő felhasználókat pedig egyszerűen zárják ki a rendszerből. Az egyik 15 éves tinédszer például közölte, hogy ezeknek a társaságoknak sokkal komolyabban kellene venniük a benyújtott panaszokat és ha valaki jelez valamit, akkor az eset kivizsgálásának nem szabadna több napig tartania. A jelentett tartalmakat is egyszerűen és közvetlenül törölni kellene. A megkérdezettek 47 százaléka válaszolta azt, hogy legalább egy alkalommal már megfenyegették a közösségi portálokon.
Alex Chalk brit konzervatív politikus rámutatott, hogy a kiberzaklatások tönkretehetik a fiatal életeket és e problémára a közösségi honlapok eddig csak szimbolikus és elégtelen módon reagáltak. Azt sem sikerült még felmérni, hogy mekkora problémáról is van szó. Ideje végre, hogy az érintett cégek sokkal átláthatóbb, robusztusabb és felelős módon végezzék a tevékenységüket. A tanulmányból kiderült az is, hogy azok a felhasználók, akik nagyon gyakran vannak jelen a közösségi platformokon, sokkal inkább félnek és depressziósak. Ugyanakkor érdekesség, hogy azok a fiatalok, akik már átélték a kiberzaklatásokat, szinte igényelték, hogy megnézzék a róluk nyilvánosságra hozott bejegyzéseket.
A The Children's Society és a YoungMinds nevű brit szervezetek közös tanulmányukban kimutatták, hogy már a 11 éves gyerekek is annyira függenek a közösségi médiaajánlatoktól, hogy naponta egy alkalommal még éjfél után is felkeresik az adott portálokat, hogy leellenőrizzék az újdonságokat.
A tanulmány eredményei egy internetes felmérésen alapulnak. Kiderült, hogy átlagosan öt fiatalból háromnak van 12 éves korára vagy akár azelőtt közösségi médiafiókja. A megkérdezettek több mint egyharmada hitt abban, hogy a közösségi honlapok negatív hatással lehetnek az önértékelésére és sokan érezték értéktelennek magukat, ha nem kaptak elég lájkot vagy nem tettek szert elég követőre. Minden tizedik gyerek mondta azt, hogy éjfél után is legalább egy alkalommal felnéz a Facebookra vagy más közösségi platformra.
Szinte minden válaszoló csalódott a közösségi oldalakban és azt sürgette, hogy a vállalatok alapvetően a jelenleginél sokkal többet tegyenek a kiberzaklatások ellen, a szabályok ellen vétő felhasználókat pedig egyszerűen zárják ki a rendszerből. Az egyik 15 éves tinédszer például közölte, hogy ezeknek a társaságoknak sokkal komolyabban kellene venniük a benyújtott panaszokat és ha valaki jelez valamit, akkor az eset kivizsgálásának nem szabadna több napig tartania. A jelentett tartalmakat is egyszerűen és közvetlenül törölni kellene. A megkérdezettek 47 százaléka válaszolta azt, hogy legalább egy alkalommal már megfenyegették a közösségi portálokon.
Alex Chalk brit konzervatív politikus rámutatott, hogy a kiberzaklatások tönkretehetik a fiatal életeket és e problémára a közösségi honlapok eddig csak szimbolikus és elégtelen módon reagáltak. Azt sem sikerült még felmérni, hogy mekkora problémáról is van szó. Ideje végre, hogy az érintett cégek sokkal átláthatóbb, robusztusabb és felelős módon végezzék a tevékenységüket. A tanulmányból kiderült az is, hogy azok a felhasználók, akik nagyon gyakran vannak jelen a közösségi platformokon, sokkal inkább félnek és depressziósak. Ugyanakkor érdekesség, hogy azok a fiatalok, akik már átélték a kiberzaklatásokat, szinte igényelték, hogy megnézzék a róluk nyilvánosságra hozott bejegyzéseket.