Berta Sándor
Ilyen lesz a jövő boltja
A T-Systems bemutatta milyen lesz szerintük a vásárlás a jövőben: a vevő azonosítása, egyedi ajánlatok és vásárlási tanácsadás mobiltelefonra.
A társaság az EuroShop és a CeBIT kiállításokon prezentálta a koncepcióját. Dirk Rumler, a T-Systems szakértője kifejtette, hogy az emberek a jövőben sem csak online fognak vásárolni, hanem szeretnek üzletekbe is járni, és hiába növekszik az online forgalom, az élelmiszerek alig egy százaléka kel el az interneten. A többcsatornás értékesítés a kulcs, azaz a polcok között járkálva is bármiről kérhetünk bővebb információt digitálisan.
A cég víziója szerint ha egy fogyasztó belép majd a szupermarketbe, az ügyfélkártyája beolvasásával vagy egy előre feltelepített mobilos alkalmazás segítségével felismeri a rendszer a vásárlót, majd ezután személyesen szólíthatja meg az elhelyezett kijelzőkön. És hogy miért hagynák ezt az emberek? Ugyanazért, amiért most is hűségkártyát is bemutat az emberek többsége a pénztáraknál: pontokért, de a jövőben a törzsvásárlók különleges kedvezményeket is kaphatnak. Az okostelefonjuk azonnal és közvetlenül csatlakozhat az ingyenes WLAN-hotspothoz, majd a kereskedő különleges ajánlatot küld a készülékekre. Ha a vevő leveszi a kiválasztott sört a polcról, további információkat és egy exkluzív ajánlatot fog kapni a termékkel kapcsolatban: ha hat üveg sört vásárol, akkor a hetediket ingyen megkapja. Amint az üvegek a bevásárlókocsiba kerülnek, a digitális bevásárlókosár rögzíti az árat.
A kereskedők a dolgok internetén keresztül információkat kapnak a vásárlók szokásaival kapcsolatban és jobban személyre szabhatják az egyes ajánlatokat. A polcokba épített mérlegek regisztrálják, hogy valaki valóban leveszi-e a terméket a polcról vagy visszahelyezi azt. Minden adat a felhőkörnyezetbe kerül, ahol különböző célokból elemzik azokat. A dolgok internete polcnál külső adatok is feldolgozhatók és az az ügyfelek tájékoztatására is lehet használni: ha például a hétvégén kiváló idő lesz, bemutatható hogy egy grillezéshez milyen barbecue-különlegességek vannak a kínálatban.
Az okostelefonoknak köszönhetően az intelligens polcok interaktív vásárlási tanácsadókká válnak és megkönnyítik az ügyfeleknek a tájékozódást. A kasszák is megszüntethetők így, mert az áruk ellenértéke mobil fizetéssel később rendezhető. Rumler rámutatott, hogy mindez már egyáltalán nem boszorkányság, függetlenül attól, hogy precíziós mérlegekről, mozgásszenzorokról vagy vonalkód-leolvasókról van szó. Már mindegyik megoldás elérhető a piacon és a szükséges technológiát megszerezhetik a kereskedők. Rumler szerint a kereskedőknek ki kell használniuk a digitalizálásban rejlő lehetőségeket és kiegészítő szolgáltatásokat kell bevezetniük. Már több mint 20 vállalat kereste meg a T-Systems szakembereit az új rendszerrel kapcsolatban és ezek a cégek jelezték, hogy tesztelnék is a megoldást.
A társaság az EuroShop és a CeBIT kiállításokon prezentálta a koncepcióját. Dirk Rumler, a T-Systems szakértője kifejtette, hogy az emberek a jövőben sem csak online fognak vásárolni, hanem szeretnek üzletekbe is járni, és hiába növekszik az online forgalom, az élelmiszerek alig egy százaléka kel el az interneten. A többcsatornás értékesítés a kulcs, azaz a polcok között járkálva is bármiről kérhetünk bővebb információt digitálisan.
A cég víziója szerint ha egy fogyasztó belép majd a szupermarketbe, az ügyfélkártyája beolvasásával vagy egy előre feltelepített mobilos alkalmazás segítségével felismeri a rendszer a vásárlót, majd ezután személyesen szólíthatja meg az elhelyezett kijelzőkön. És hogy miért hagynák ezt az emberek? Ugyanazért, amiért most is hűségkártyát is bemutat az emberek többsége a pénztáraknál: pontokért, de a jövőben a törzsvásárlók különleges kedvezményeket is kaphatnak. Az okostelefonjuk azonnal és közvetlenül csatlakozhat az ingyenes WLAN-hotspothoz, majd a kereskedő különleges ajánlatot küld a készülékekre. Ha a vevő leveszi a kiválasztott sört a polcról, további információkat és egy exkluzív ajánlatot fog kapni a termékkel kapcsolatban: ha hat üveg sört vásárol, akkor a hetediket ingyen megkapja. Amint az üvegek a bevásárlókocsiba kerülnek, a digitális bevásárlókosár rögzíti az árat.
A kereskedők a dolgok internetén keresztül információkat kapnak a vásárlók szokásaival kapcsolatban és jobban személyre szabhatják az egyes ajánlatokat. A polcokba épített mérlegek regisztrálják, hogy valaki valóban leveszi-e a terméket a polcról vagy visszahelyezi azt. Minden adat a felhőkörnyezetbe kerül, ahol különböző célokból elemzik azokat. A dolgok internete polcnál külső adatok is feldolgozhatók és az az ügyfelek tájékoztatására is lehet használni: ha például a hétvégén kiváló idő lesz, bemutatható hogy egy grillezéshez milyen barbecue-különlegességek vannak a kínálatban.
Az okostelefonoknak köszönhetően az intelligens polcok interaktív vásárlási tanácsadókká válnak és megkönnyítik az ügyfeleknek a tájékozódást. A kasszák is megszüntethetők így, mert az áruk ellenértéke mobil fizetéssel később rendezhető. Rumler rámutatott, hogy mindez már egyáltalán nem boszorkányság, függetlenül attól, hogy precíziós mérlegekről, mozgásszenzorokról vagy vonalkód-leolvasókról van szó. Már mindegyik megoldás elérhető a piacon és a szükséges technológiát megszerezhetik a kereskedők. Rumler szerint a kereskedőknek ki kell használniuk a digitalizálásban rejlő lehetőségeket és kiegészítő szolgáltatásokat kell bevezetniük. Már több mint 20 vállalat kereste meg a T-Systems szakembereit az új rendszerrel kapcsolatban és ezek a cégek jelezték, hogy tesztelnék is a megoldást.