Berta Sándor

Egyre nehezebb leiratkozni az online kereskedők hírleveleiről

Az internetes üzletek nem tolják előre a marketing e-mailek küldését leállító hivatkozásokat.

Az Online Trust Alliance (OTA) nevű szervezet tanulmánya szerint egyre kevesebb online kereskedő alkalmaz olyan világos és látható hivatkozásokat, amelyek segítségével azonnal leiratkozhatnak a felhasználók a hírleveleikről.

Az OTA 200 e-kereskedelmi honlapot tanulmányozott és összesítette a tapasztalatait. Az alapkoncepció szerint egy hírlevélrendszer akkor nevezhető jónak, ha a küldött e-mailek jól látható leiratkozási lehetőséget tartalmaznak. Fontos, hogy ezt a linket ne a levél utolsó bekezdéseiben helyezzék el, mert azok a részek rendszerint az átlagos felhasználók számára nehezen értelmezhető jogi kifejezésektől hemzsegnek és ott a hivatkozás gyakorlatilag rejtve marad. Célszerűbb a linket az e-mail fejlécének utolsó sorában elhelyezni, mert azonnal és jól látható.

A szervezet munkatársainak következtetése, hogy a kereskedők túlzottan is ragaszkodnak az ügyfeleikhez, ami azt jelenti, hogy nem akarják megkönnyíteni a számukra a hírlevelekről való leiratkozást. Csupán az internetes üzletek 81 százaléka alkalmazott jól látható leiratkozási linkeket - tavaly ez az arány még 97 százalék volt. Ráadásul számos e-kereskedelmi oldal esetében a leiratkozási hivatkozások egyre kisebb betűmérettel jelennek meg. Megfelelő és a levél többi szövegrészével megegyező méretű betűket csak a kereskedők 93 százaléka jelenített meg. Ez az arány 2015-ben még 98 százalék volt.

A beérkező leiratkozási kérelmeket a kereskedők 85,6 százaléka teljesítette. Ez az arány tavalyhoz képest javult, akkor ugyanis 83,1 százalékot tett ki.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • molnibalage83 #6
    Nem használom, maradék, de nagyon ritkán oda is jön levél, ezért napi egyszer ránézek.

    Egyébként a yahoo és gmail is ingyenes és mégsem árad rájuk a spam. A freemailes és yahoos címem majdnem egyidős... (13+ éves)
  • Skylake #5
    Ja, az a csodálatos, fantasztikus freemail? Ott van a nevében a free szó, azaz adnak levelezési szolgáltatást, és mellé a legundorítóbb módon adják el az email címeket, és öntik a szpemet be. Csodálom, hogy használod. Ugyanúgy beszántásra érett, mint az olyan szemetek, mint a citromail, vipmail, indamail és társai.
  • Cognitius #4
    Az a helyzet, hogy amelyik kereskedő ilyet játszik, az nagyon meg fogja szívni, mert a nagyobb email szolgáltatók (Google, Microsoft, stb.) lehetőséget adnak arra, hogy jelezd, ha problémásnak tartod az emailt, és durván büntetik a küldőket.

    Az interneten azért működnek bizonyos fékek és ellensúlyok.
  • molnibalage83 #3
    Én soha sehova nem iratkoztam fel ehhez képes a freemailes címemre százszámra érkeznek egyes időszakokban ezek a szutykok úgy, hogy több száz cím van tiltó listán... A yahoo-s on semmiféle szűrőt nem állítottam be és napi 1-2 spam jön és az is a spam könyvtárba csak.
  • Skylake #2
    Ja, a harmadik szolgál az összes netes vásárlás regisztrációjához is.
  • Skylake #1
    Ez evidens, hiszen a cégeknek nem érdekük, hogy akiknek korábban kiküldték a reklámszpemet, leiratkozzanak erről. Úgy szokták csinálni, hogy persze, engedik a leiratkozást, azonban egy-két hét nyugi után újra jön spam. Semmiből sem tart ennek informatikai hátterét megoldani, megbukni meg ugyanúgy nem lehet vele jelenleg.

    Alapvetően itt is a felhasználók eredendő informatikai ostobasága miatt alakult ki ez a helyzet. Minden embernek minimum három email címének kell lenni:

    - elsődleges: kapcsolatainak legszűkebb, legbensőségesebb körével osztja csak meg,
    - egy másodlagos, amelyet szélesebb körrel oszt meg, munkatársakkal, illetve hivatalokkal,
    - és egy harmadik, a szemétgyűjtő, amibe mindenfajta ingyenes dolog (=te vagy a termék), illetve hét mérföldről is átverésnek látszó hülyeségek regisztrációjához használ föl,
    + mindez kiegészíthető egyszer használatos email felhasználásával ahonnan biztosan ömleni fog regisztráció után a sz*r.

    De mivel az userek hülyék és kényelmesek, elvannak egy email címmel. Csoda-e ezek után, hogy minden szpemmmelő minden alkalmat meg fog ragadni, hogy teliverje az adott user postaládáját a szemetével? Szerintem teljesen evidens.