Berta Sándor
Egyre nehezebb leiratkozni az online kereskedők hírleveleiről
Az internetes üzletek nem tolják előre a marketing e-mailek küldését leállító hivatkozásokat.
Az Online Trust Alliance (OTA) nevű szervezet tanulmánya szerint egyre kevesebb online kereskedő alkalmaz olyan világos és látható hivatkozásokat, amelyek segítségével azonnal leiratkozhatnak a felhasználók a hírleveleikről.
Az OTA 200 e-kereskedelmi honlapot tanulmányozott és összesítette a tapasztalatait. Az alapkoncepció szerint egy hírlevélrendszer akkor nevezhető jónak, ha a küldött e-mailek jól látható leiratkozási lehetőséget tartalmaznak. Fontos, hogy ezt a linket ne a levél utolsó bekezdéseiben helyezzék el, mert azok a részek rendszerint az átlagos felhasználók számára nehezen értelmezhető jogi kifejezésektől hemzsegnek és ott a hivatkozás gyakorlatilag rejtve marad. Célszerűbb a linket az e-mail fejlécének utolsó sorában elhelyezni, mert azonnal és jól látható.
A szervezet munkatársainak következtetése, hogy a kereskedők túlzottan is ragaszkodnak az ügyfeleikhez, ami azt jelenti, hogy nem akarják megkönnyíteni a számukra a hírlevelekről való leiratkozást. Csupán az internetes üzletek 81 százaléka alkalmazott jól látható leiratkozási linkeket - tavaly ez az arány még 97 százalék volt. Ráadásul számos e-kereskedelmi oldal esetében a leiratkozási hivatkozások egyre kisebb betűmérettel jelennek meg. Megfelelő és a levél többi szövegrészével megegyező méretű betűket csak a kereskedők 93 százaléka jelenített meg. Ez az arány 2015-ben még 98 százalék volt.
A beérkező leiratkozási kérelmeket a kereskedők 85,6 százaléka teljesítette. Ez az arány tavalyhoz képest javult, akkor ugyanis 83,1 százalékot tett ki.
Az Online Trust Alliance (OTA) nevű szervezet tanulmánya szerint egyre kevesebb online kereskedő alkalmaz olyan világos és látható hivatkozásokat, amelyek segítségével azonnal leiratkozhatnak a felhasználók a hírleveleikről.
Az OTA 200 e-kereskedelmi honlapot tanulmányozott és összesítette a tapasztalatait. Az alapkoncepció szerint egy hírlevélrendszer akkor nevezhető jónak, ha a küldött e-mailek jól látható leiratkozási lehetőséget tartalmaznak. Fontos, hogy ezt a linket ne a levél utolsó bekezdéseiben helyezzék el, mert azok a részek rendszerint az átlagos felhasználók számára nehezen értelmezhető jogi kifejezésektől hemzsegnek és ott a hivatkozás gyakorlatilag rejtve marad. Célszerűbb a linket az e-mail fejlécének utolsó sorában elhelyezni, mert azonnal és jól látható.
A szervezet munkatársainak következtetése, hogy a kereskedők túlzottan is ragaszkodnak az ügyfeleikhez, ami azt jelenti, hogy nem akarják megkönnyíteni a számukra a hírlevelekről való leiratkozást. Csupán az internetes üzletek 81 százaléka alkalmazott jól látható leiratkozási linkeket - tavaly ez az arány még 97 százalék volt. Ráadásul számos e-kereskedelmi oldal esetében a leiratkozási hivatkozások egyre kisebb betűmérettel jelennek meg. Megfelelő és a levél többi szövegrészével megegyező méretű betűket csak a kereskedők 93 százaléka jelenített meg. Ez az arány 2015-ben még 98 százalék volt.
A beérkező leiratkozási kérelmeket a kereskedők 85,6 százaléka teljesítette. Ez az arány tavalyhoz képest javult, akkor ugyanis 83,1 százalékot tett ki.