Gyurkity Péter

Nem bízunk az online vásárlásban

Rengetegen dobják el a kiválasztott termékeket még a vásárlás befejezése előtt.

Érdekes tanulmány jelent meg a Visa Research jóvoltából, amely a brit felhasználók megkérdezésére alapozva jelenti ki, hogy az internetezők jelentős része túlságosan tart a biztonsági jellegű problémáktól, ezért az online boltokban kiválasztott termékeket még a fizetés előtt eldobja. Van min javítaniuk tehát a szegmens szereplőinek.

A részletes anyagból kiderül, hogy kereken 1000 brit internetezőt kerestek meg kérdéseikkel a szakemberek, kifejezetten olyan személyeket választva ki, akik viszonylag gyakran szereznek be ilyen-olyan termékeket az online csatornákon keresztül. Azért esett a választás a brit piacra, mert Európában ez vezeti a listát, az évente elköltött 130 milliárd font pedig valóban komoly szeletet jelent a kontinensen. Érdekes módon 72 százalék jelentette ki, hogy még a fizetés előtt otthagyja az online bevásárlókosarat, 76 százalék számára pedig a személyes adatok megadása jelenti a problémát, különösen ha kevéssé ismert weboldalakon böngésznek az áhított termékek után.

Mások a fizetés körülményes jellege, a túl sok lépés miatt hagynak fel a beruházással, szintén eldobva a kosár tartalmát, vagyis nagy szükség lenne a gyors, egyszerű, ám ezzel egy időben minden szempontból biztonságosnak mondható platformra. A milleniumi generáció tagjainak 66 százaléka költ már el ugyanannyi pénzt online, mint hagyományos úton, itt azonban szintén gyakoriak a visszatérő problémák, hiszen az ételrendeléskor 60 százalék mond le a kiválasztott cikkekről, amennyiben a folyamat 5 percnél tovább tart, és mindössze 22 százalék hajlandó 10 percet tölteni a vásárlás véglegesítésével – ami persze egyben a fiatalabb generációk türelmetlenségét és kitartásának hiányát is jelzi.

Az otthoni szórakoztatócikkek esetében 76 százalék hagy fel a vásárlással, amennyiben az meghaladja a 10 percet, 55 százalék pedig csak 5 percet hajlandó a fizetéssel és az adatok megadásával eltölteni. A Visa szerint meg kell találni az arany középutat a sebesség és a biztonság között, ez azonban még várat magára.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • yamato41 #8
    A piacnak azért megvan az a jó hatása, hogy megszűri a cinkelőket. Szerintem egyre kevesebb ilyen jelenség van, legalábbis én kevesebbel találkozom. A webshopok gyűjtőoldalak nélkül nem élnek meg, azokon meg az értékelések - a nyilvánvaló öndícséret és riválislehúzást kiszűrve - eléggé mérvadóak.
  • fonak #7
    Sajna sok magyar cég semmibe veszi a leíratkozást, hiába íratkozol le a hírlevelükről. Eleve nem is iratkoztam fel rájuk, de bombáznak az akcióikkal. Mindegy, úgyis a spam accountomra jönnek.
  • cateran #6
    Nem kellene orrba-szajba feliratkozni minden szir-szar hirlevelre...(newsletter)
  • esztyopa #5
    Hát ha Te mondod...
  • yamato41 #4
    Én sokat vásárolok online, mégsem bombáznak reklámajánlatokkal. Lehet, hogy a te készülékedben van a hiba?
  • yamato41 #3
    Nagyon okos akar lenni ez a kutatás. Ennyi erővel egy offline boltba betérő bámészkodót sikertelen eladási kísérletnek kellene tekinteni. Online könnyen szörfözök a millió bolt között. Benézek ide-oda, berakom a kosárba (mert ugye néhány turpisság csak akkor derül ki), elmegyek a checkoutig, hogy lássam a szállítást, kézbesítést, mennyi rejtett költség van, vagy nincsen-e árcsökkentési lehetőség. De eszem ágában sincs vásárolni. Nem azért, mert meg kell adnom a nevem, vagy bármi mást. Most pl. monitort nézegetek, de venni csak szeptember második felében fogok. Legalább 10 webshopot néztem meg így. 10 éve ezt még offline csináltam.
  • esztyopa #2
    Nem tudom,hogy a címemen,a szlaszámomon,és a nevemen kívül mi a francnak kérdez még 10 féle adatomat?
    Rühellem piszkosul,hogy minden netes vásárlásom után nyakon öntenek egy rakás *személyre szabott*reklámajánlattal,és bombáznak vele nap,mint nap !
    /Erre kellenek az *egyéb adatok*./
  • wraithLord #1
    Miva'? Egyszer kell létrehozni egy accountot egy adott oldalon, ami önmagában nincs 5 perc, utána pedig kb. 5 másodperc kifizetni a kosár tartalmát (ha nem csak pl. a cvc kódot kell beírni, hanem minden kártyaadatot, akkor max. 1 perc). Persze, aki minden egyes alkalommal máshol vásárol, annak sokáig tart, ja.