Gyurkity Péter
Nem bízunk az online vásárlásban
Rengetegen dobják el a kiválasztott termékeket még a vásárlás befejezése előtt.
Érdekes tanulmány jelent meg a Visa Research jóvoltából, amely a brit felhasználók megkérdezésére alapozva jelenti ki, hogy az internetezők jelentős része túlságosan tart a biztonsági jellegű problémáktól, ezért az online boltokban kiválasztott termékeket még a fizetés előtt eldobja. Van min javítaniuk tehát a szegmens szereplőinek.
A részletes anyagból kiderül, hogy kereken 1000 brit internetezőt kerestek meg kérdéseikkel a szakemberek, kifejezetten olyan személyeket választva ki, akik viszonylag gyakran szereznek be ilyen-olyan termékeket az online csatornákon keresztül. Azért esett a választás a brit piacra, mert Európában ez vezeti a listát, az évente elköltött 130 milliárd font pedig valóban komoly szeletet jelent a kontinensen. Érdekes módon 72 százalék jelentette ki, hogy még a fizetés előtt otthagyja az online bevásárlókosarat, 76 százalék számára pedig a személyes adatok megadása jelenti a problémát, különösen ha kevéssé ismert weboldalakon böngésznek az áhított termékek után.
Mások a fizetés körülményes jellege, a túl sok lépés miatt hagynak fel a beruházással, szintén eldobva a kosár tartalmát, vagyis nagy szükség lenne a gyors, egyszerű, ám ezzel egy időben minden szempontból biztonságosnak mondható platformra. A milleniumi generáció tagjainak 66 százaléka költ már el ugyanannyi pénzt online, mint hagyományos úton, itt azonban szintén gyakoriak a visszatérő problémák, hiszen az ételrendeléskor 60 százalék mond le a kiválasztott cikkekről, amennyiben a folyamat 5 percnél tovább tart, és mindössze 22 százalék hajlandó 10 percet tölteni a vásárlás véglegesítésével – ami persze egyben a fiatalabb generációk türelmetlenségét és kitartásának hiányát is jelzi.
Az otthoni szórakoztatócikkek esetében 76 százalék hagy fel a vásárlással, amennyiben az meghaladja a 10 percet, 55 százalék pedig csak 5 percet hajlandó a fizetéssel és az adatok megadásával eltölteni. A Visa szerint meg kell találni az arany középutat a sebesség és a biztonság között, ez azonban még várat magára.
Érdekes tanulmány jelent meg a Visa Research jóvoltából, amely a brit felhasználók megkérdezésére alapozva jelenti ki, hogy az internetezők jelentős része túlságosan tart a biztonsági jellegű problémáktól, ezért az online boltokban kiválasztott termékeket még a fizetés előtt eldobja. Van min javítaniuk tehát a szegmens szereplőinek.
A részletes anyagból kiderül, hogy kereken 1000 brit internetezőt kerestek meg kérdéseikkel a szakemberek, kifejezetten olyan személyeket választva ki, akik viszonylag gyakran szereznek be ilyen-olyan termékeket az online csatornákon keresztül. Azért esett a választás a brit piacra, mert Európában ez vezeti a listát, az évente elköltött 130 milliárd font pedig valóban komoly szeletet jelent a kontinensen. Érdekes módon 72 százalék jelentette ki, hogy még a fizetés előtt otthagyja az online bevásárlókosarat, 76 százalék számára pedig a személyes adatok megadása jelenti a problémát, különösen ha kevéssé ismert weboldalakon böngésznek az áhított termékek után.
Mások a fizetés körülményes jellege, a túl sok lépés miatt hagynak fel a beruházással, szintén eldobva a kosár tartalmát, vagyis nagy szükség lenne a gyors, egyszerű, ám ezzel egy időben minden szempontból biztonságosnak mondható platformra. A milleniumi generáció tagjainak 66 százaléka költ már el ugyanannyi pénzt online, mint hagyományos úton, itt azonban szintén gyakoriak a visszatérő problémák, hiszen az ételrendeléskor 60 százalék mond le a kiválasztott cikkekről, amennyiben a folyamat 5 percnél tovább tart, és mindössze 22 százalék hajlandó 10 percet tölteni a vásárlás véglegesítésével – ami persze egyben a fiatalabb generációk türelmetlenségét és kitartásának hiányát is jelzi.
Az otthoni szórakoztatócikkek esetében 76 százalék hagy fel a vásárlással, amennyiben az meghaladja a 10 percet, 55 százalék pedig csak 5 percet hajlandó a fizetéssel és az adatok megadásával eltölteni. A Visa szerint meg kell találni az arany középutat a sebesség és a biztonság között, ez azonban még várat magára.