MTI
Ingyen tankönyv helyett ingyen notebookot adnának a liberálisok
A digitális oktatásra átállást szorgalmazza a Magyar Liberális Párt, amely szerint ingyen tankönyvek helyett a diákoknak notebookokat kellene kapniuk.
Szeptembertől már több mint egymillió diák kapja ingyen a tankönyveket, hiszen az általános iskolások mellett a középiskola első évfolyamát megkezdőknek, illetve szüleiknek sem kell fizetniük ezért - mondta az Emberi Erőforrások Minisztériumának parlamenti államtitkára Rétvári Bence. Mintegy 12 millió tankönyvet gyártottak le július végéig, ezeket augusztusban megkapják az iskolák. Erre 12 milliárd forintot különítettek el a költségvetésben - fűzte hozzá.
Bősz Anett, a Liberálisok ügyvivője arról beszélt: a szülők 20-30 százaléka megengedheti magának, hogy kifizesse az iskolai tankönyvcsomagok évente átlagosan 13 ezer forintos árát, s ha az így befolyó összeget az állam megduplázza, évi hatmilliárd forintot fordíthatnának a diákok és a tanárok digitális kompetenciájának fejlesztésére, illetve digitális tananyagokra. Bősz Anett szerint ötéves folyamat után kezdhetnék meg tankönyvek helyett ötödik osztálytól notebookokkal ellátni azokat a diákokat, akiknek családja azt saját erőből nem tudja megvásárolni, ezzel is támogatva az általános iskolai oktatás digitálissá válását.
Szeptembertől már több mint egymillió diák kapja ingyen a tankönyveket, hiszen az általános iskolások mellett a középiskola első évfolyamát megkezdőknek, illetve szüleiknek sem kell fizetniük ezért - mondta az Emberi Erőforrások Minisztériumának parlamenti államtitkára Rétvári Bence. Mintegy 12 millió tankönyvet gyártottak le július végéig, ezeket augusztusban megkapják az iskolák. Erre 12 milliárd forintot különítettek el a költségvetésben - fűzte hozzá.
Bősz Anett, a Liberálisok ügyvivője arról beszélt: a szülők 20-30 százaléka megengedheti magának, hogy kifizesse az iskolai tankönyvcsomagok évente átlagosan 13 ezer forintos árát, s ha az így befolyó összeget az állam megduplázza, évi hatmilliárd forintot fordíthatnának a diákok és a tanárok digitális kompetenciájának fejlesztésére, illetve digitális tananyagokra. Bősz Anett szerint ötéves folyamat után kezdhetnék meg tankönyvek helyett ötödik osztálytól notebookokkal ellátni azokat a diákokat, akiknek családja azt saját erőből nem tudja megvásárolni, ezzel is támogatva az általános iskolai oktatás digitálissá válását.