Berta Sándor
Milliárdokat fektet be az LG Display cégbe az Apple
A kaliforniai konszernnek komoly mennyiségű OLED-kijelzőre van szüksége a következő generációs iPhone készülékekhez, de nem akar egyetlen beszállítótól függeni.
Az Apple jelenlegi fő beszállítója az OLED-képernyők területén a Samsung Display. Mindez egyrészt biztonságot jelent a társaságnak, másrészt kiszolgáltatottá is teszi. Az Apple szeretné hosszú távon megszüntetni ezt a függőséget és ezért úgy döntött, hogy kb. 2-2,5 milliárd dollárt fektet be az LG Display cégbe. Egy új üzem pedig - amely csak az Apple számára készít majd OLED-paneleket - jelentős mértékben növelheti az LG Display által készített termékek minőségét. Az E6 nevű létesítmény 2019 elejétől akár 30 000 panelt is készíthet majd havonta, míg gyártókapacitás-bővítés után havonta 60 000 panelt is. Erről a július végi elnökségi ülésen születhet döntés.
A gyártáskapacitás növeléséhez ugyanakkor szükség van a Canon Tokki nevű különleges vákuumberendezéseinek a felszerelésére, melyből hiány van a piacon. Így nem csoda, hogy az LG Display is mindössze kettőt tudott szerezni, amelyek felszerelése idén decemberben és jövő februárban valósulhat meg.
Becslések alapján csak a legújabb iPhone készülékekhez 80 millió AMOLED-kijelzőre lesz szükség. Most csak a Samsung Display képes megfelelő mennyiségben és az Apple által elvárt minőségben paneleket szállítani. Az LG Display jelenleg még csak a követelmények 70 százalékát képes teljesíteni, de ezzel is messze megelőzi a kínai konkurenseket. Ez utóbbi ellenére az Apple a kínai BOE Technology Groupot is figyelembe vette lehetséges OLED-panelszállítóként.
Tehát a Samsung Display maradhat az elsődleges beszállító, a komoly riválisok, így például az LG Display, a Japan Display, valamint a Sharp, azonban már szintén készülnek a váltásra, amely másfél-két éven belül hozhatja el számukra az áhított megállapodást.
Az Apple jelenlegi fő beszállítója az OLED-képernyők területén a Samsung Display. Mindez egyrészt biztonságot jelent a társaságnak, másrészt kiszolgáltatottá is teszi. Az Apple szeretné hosszú távon megszüntetni ezt a függőséget és ezért úgy döntött, hogy kb. 2-2,5 milliárd dollárt fektet be az LG Display cégbe. Egy új üzem pedig - amely csak az Apple számára készít majd OLED-paneleket - jelentős mértékben növelheti az LG Display által készített termékek minőségét. Az E6 nevű létesítmény 2019 elejétől akár 30 000 panelt is készíthet majd havonta, míg gyártókapacitás-bővítés után havonta 60 000 panelt is. Erről a július végi elnökségi ülésen születhet döntés.
A gyártáskapacitás növeléséhez ugyanakkor szükség van a Canon Tokki nevű különleges vákuumberendezéseinek a felszerelésére, melyből hiány van a piacon. Így nem csoda, hogy az LG Display is mindössze kettőt tudott szerezni, amelyek felszerelése idén decemberben és jövő februárban valósulhat meg.
Becslések alapján csak a legújabb iPhone készülékekhez 80 millió AMOLED-kijelzőre lesz szükség. Most csak a Samsung Display képes megfelelő mennyiségben és az Apple által elvárt minőségben paneleket szállítani. Az LG Display jelenleg még csak a követelmények 70 százalékát képes teljesíteni, de ezzel is messze megelőzi a kínai konkurenseket. Ez utóbbi ellenére az Apple a kínai BOE Technology Groupot is figyelembe vette lehetséges OLED-panelszállítóként.
Tehát a Samsung Display maradhat az elsődleges beszállító, a komoly riválisok, így például az LG Display, a Japan Display, valamint a Sharp, azonban már szintén készülnek a váltásra, amely másfél-két éven belül hozhatja el számukra az áhított megállapodást.