Berta Sándor
Az érzelmekre is kíváncsiak az IT-óriások
A techkonszernek tudni akarják, hogy mit éreznek a felhasználók. Az ezzel kapcsolatos szabadalmakat már beadták.
Az óriáscégek pontosan tudni szeretnék, hogyan gondolkodnak az emberek és éppen melyik tartalmakat akarják megtekinteni. A Facebook mellett a Google, az Apple és a Microsoft is tájékozódni akar a felhasználói érzelmi állapotáról. A cél mindig ugyanaz: a kommunikáció erősítése, a felhasználói élmények fokozása és ezáltal a közösségi portálokon, illetve a használt eszközökön töltött idő növelése.
Az egyik ötlet az, hogy meg kell próbálni a felhasználók érzelmeit előre jelezni. Egy megfelelő program elemzi a gépelési sebességet és frekvenciát, a pillanatnyi tartózkodási helyet és számos más tényezőt, majd ennek megfelelően módosítja az adott bejegyzés kinézetét. A leírt szöveg az illető hangulatának megfelelően alakul át vagy egészül ki például smiley-jelekkel. Egy másik, hasonló szabadalom az okostelefonok előoldali kameráira épül. A kifejlesztendő szoftver az adott személy arcát tanulmányozza, hogy megtudja, éppen milyen hangulata van, majd ezután automatikusan megjelenít egy emotikont. Egy további elképzelés szintén az érzelmek elemezésén alapul: amennyiben a kamera dühöt vagy örömöt észlel, akkor megfelelő képeket vagy videókat ajánl fel megtekintésre.
A Cogito nevű bostoni startup egy olyan programot fejlesztett ki, amelynek segítségével az ügyfélszolgálati munkatársak jobban reagálhatnak az ügyfelekre és azok érzelmi állapotára. Az alkalmazás méri az illető hangjában érzékelhető izgatottság és frusztráció fokát, majd tanácsokat ad arra vonatkozóan milyen stílusban célszerű kommunikálni vele. De ugyanitt említhetjük a magyar Nextent hasonló fejlesztését, amely egy ügyfélszolgálati rajzon folyamatosan mutatja az operátorok és a vele vonalban lévő ügyfelek aktuális érzelmi állapotát.
Az óriáscégek pontosan tudni szeretnék, hogyan gondolkodnak az emberek és éppen melyik tartalmakat akarják megtekinteni. A Facebook mellett a Google, az Apple és a Microsoft is tájékozódni akar a felhasználói érzelmi állapotáról. A cél mindig ugyanaz: a kommunikáció erősítése, a felhasználói élmények fokozása és ezáltal a közösségi portálokon, illetve a használt eszközökön töltött idő növelése.
Az egyik ötlet az, hogy meg kell próbálni a felhasználók érzelmeit előre jelezni. Egy megfelelő program elemzi a gépelési sebességet és frekvenciát, a pillanatnyi tartózkodási helyet és számos más tényezőt, majd ennek megfelelően módosítja az adott bejegyzés kinézetét. A leírt szöveg az illető hangulatának megfelelően alakul át vagy egészül ki például smiley-jelekkel. Egy másik, hasonló szabadalom az okostelefonok előoldali kameráira épül. A kifejlesztendő szoftver az adott személy arcát tanulmányozza, hogy megtudja, éppen milyen hangulata van, majd ezután automatikusan megjelenít egy emotikont. Egy további elképzelés szintén az érzelmek elemezésén alapul: amennyiben a kamera dühöt vagy örömöt észlel, akkor megfelelő képeket vagy videókat ajánl fel megtekintésre.
A Cogito nevű bostoni startup egy olyan programot fejlesztett ki, amelynek segítségével az ügyfélszolgálati munkatársak jobban reagálhatnak az ügyfelekre és azok érzelmi állapotára. Az alkalmazás méri az illető hangjában érzékelhető izgatottság és frusztráció fokát, majd tanácsokat ad arra vonatkozóan milyen stílusban célszerű kommunikálni vele. De ugyanitt említhetjük a magyar Nextent hasonló fejlesztését, amely egy ügyfélszolgálati rajzon folyamatosan mutatja az operátorok és a vele vonalban lévő ügyfelek aktuális érzelmi állapotát.