Berta Sándor
A technológiához való hozzáférés javíthat a nők helyzetén
Az internet és a különböző készülékek jelentős kitörési lehetőségeket biztosítanak a nőknek.
A One nevű szervezet szerint a különösen a fejlődő országokra jellemző szegénység elsősorban a nőket érinti, akiknek a helyzetén a technológiához való hozzáférés javíthat. A One tavasszal hozta nyilvánosságra a Poverty is sexist című tanulmányát, amelyből az derült ki, hogy a fejlődő államokban a nőket sokkal jobban érinti a szegénység, mint a férfiakat. Ez mindenekelőtt annak tudható be, hogy a nők kevésbé élhetnek a tanulási és az egészségügyi lehetőségekkel.
Ezzel párhuzamosan azonban úgynevezett adatszegénység is van - ez Jamie Drummond, a One társalapítója szerint azt jelenti, hogy az emberek nagy számáról semmit sem tudunk. Mindez arra vezethető vissza, hogy a születések egyharmadáról és a halálozások kétharmadáról nincsenek információk. Az adatszegénység sokkal jobban érinti a nőket, mint a férfiakat. Drummond ezt úgy jellemezte, hogy "az adatok szexisták", vagyis a fejlődő országokban egyrészt eleve kevesebb információ van a nőkről, másrészt a nők is ritkábban férnek hozzá az okostelefonokhoz és az internethez. A Szaharától délre található államokban például a nőknek a férfiaknál átlagosan 23 százalékkal ritkább hozzáférésük van az okostelefonokhoz és 45 százalékkal kevesebb hozzáférésük a világhálóhoz.
Világszerte 300 millió olyan nő van, akiknek nincs okostelefonjuk, ami a hálózatüzemeltetőknek 13 milliárd dolláros bevételkiesést jelent. A még kiaknázatlan mobilpiacon is a felhasználók kétharmada nő. A férfiak és a nők közötti digitális szakadék csökkentése nem csupán gazdasági szempontból lenne fontos és hasznos, hanem hozzájárulhatna ahhoz is, hogy a nők nagyobb biztonságban élhessenek, egyúttal hozzáférhetnének az okostelefonos képzési ajánlatokhoz és növelhetnék a bevételeiket.
A One kampányait támogatja többek között Arianna Huffington, Beyoncé Knowles-Carter, Charlize Theron, Lady Gaga, Meryl Streep, Rita Wilson, Rosamund Pike és Sheryl Sandberg.
A One nevű szervezet szerint a különösen a fejlődő országokra jellemző szegénység elsősorban a nőket érinti, akiknek a helyzetén a technológiához való hozzáférés javíthat. A One tavasszal hozta nyilvánosságra a Poverty is sexist című tanulmányát, amelyből az derült ki, hogy a fejlődő államokban a nőket sokkal jobban érinti a szegénység, mint a férfiakat. Ez mindenekelőtt annak tudható be, hogy a nők kevésbé élhetnek a tanulási és az egészségügyi lehetőségekkel.
Ezzel párhuzamosan azonban úgynevezett adatszegénység is van - ez Jamie Drummond, a One társalapítója szerint azt jelenti, hogy az emberek nagy számáról semmit sem tudunk. Mindez arra vezethető vissza, hogy a születések egyharmadáról és a halálozások kétharmadáról nincsenek információk. Az adatszegénység sokkal jobban érinti a nőket, mint a férfiakat. Drummond ezt úgy jellemezte, hogy "az adatok szexisták", vagyis a fejlődő országokban egyrészt eleve kevesebb információ van a nőkről, másrészt a nők is ritkábban férnek hozzá az okostelefonokhoz és az internethez. A Szaharától délre található államokban például a nőknek a férfiaknál átlagosan 23 százalékkal ritkább hozzáférésük van az okostelefonokhoz és 45 százalékkal kevesebb hozzáférésük a világhálóhoz.
Világszerte 300 millió olyan nő van, akiknek nincs okostelefonjuk, ami a hálózatüzemeltetőknek 13 milliárd dolláros bevételkiesést jelent. A még kiaknázatlan mobilpiacon is a felhasználók kétharmada nő. A férfiak és a nők közötti digitális szakadék csökkentése nem csupán gazdasági szempontból lenne fontos és hasznos, hanem hozzájárulhatna ahhoz is, hogy a nők nagyobb biztonságban élhessenek, egyúttal hozzáférhetnének az okostelefonos képzési ajánlatokhoz és növelhetnék a bevételeiket.
A One kampányait támogatja többek között Arianna Huffington, Beyoncé Knowles-Carter, Charlize Theron, Lady Gaga, Meryl Streep, Rita Wilson, Rosamund Pike és Sheryl Sandberg.