Berta Sándor

Disney-filmet mutatott be a Google Home

Az okoshangszórót használók egy része komoly meglepetésben részesült az elmúlt napokban.

A Google Home eszközök tulajdonosai arra lettek figyelmesek, hogy a napi események menüpontban az időjárás-előrejelzések, a közlekedési helyzetre vonatkozó adatok és a hírek mellett információkat kaptak a Disney egyik alkotásáról, A Szépség és a Szörnyetegről legújabb feldolgozásáról is. A Google Home nem csupán arról tájékoztatta a felhasználókat, hogy a mű mikortól kerül a mozikba, hanem a rövid történetet is elmesélte nekik - minderről a Redditen számoltak be néhányan, emellett a Twitterre is felkerült a hangfájl.

Az eset bemutatta, hogy mennyire sokoldalú lehet a Google Home és a Google Asszisztens, ugyanakkor rávilágított arra is, hogy lehetőség nyílhat a rejtett - vagy nem is annyira rejtett - reklámok elhelyezésére a rendszerben. Nem véletlenül reagált úgy a Google a megjelent információra, hogy a bejátszást egyáltalán nem a film reklámjának szánta, csupán azzal kísérletezett, hogy az asszisztense segítségével megfelelő tartalmakat kínáljon az embereknek. A társaság elismerte, hogy körültekintőbben is kivitelezhette volna a dolgot.

A Google Home rendszerébe integrált Google Asszisztens nevű program a mesterséges intelligenciára épül és a célja, hogy elkísérje a felhasználókat az egész napjuk során és segítse őket.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • igorovich664 #3
    Én nagyon szeretem a Google Home-om, sikerült is sima Broadlink kapcsolókkal összebarátkoztatni, itt egy videón is megmutatom: http://okgugli.hu/2017/04/01/google-home-broadlink-villanykapcsolas/
  • dzsagon #2
    lefosom a gatyám szárát
  • Skylake #1
    Az összes ilyen berendezés szükségszerűen lehetőséget kínál marketingtartalmak közvetlen vagy közvetett elhelyezésére / kommunikálásra olyan személyes terekben, ahol ezek ebben a formában nem, vagy jelentősen korlátozottan voltak lehetségesek eddig. A magánélet további szegmenseinek piacosítása – a magánszféra konzumer paramétereinek erősítése, ilyen ez. Végső soron e berendezések gyártóinak döntően szerintem ez az elsődleges érdekük a végfelhasználó vonatkozásában, mert ez fog igazán pénzt hozni majd nekik, marketingkampányokat megrendelő vállalati ügyfeleik által.

    Íme az egyik első, nyilvánosságot kapó próba ezzel kapcsolatban. Mennyi ilyen lesz még a jövőben.