Berta Sándor
Google - előtérbe kerülhet a YouTube és a hangos keresés
A webes konszern egyre inkább távolodna az alaptevékenységétől, miközben finomítaná és továbbfejlesztené a kereséseket.
Az Alphabet aktuális negyedéves eredményei azt mutatják, hogy a kísérleti üzleti ötletek is kifizetődőek. A holding egyre jobban függetleníteni akarja magát a keresőüzlettől, amelynek évekkel ezelőtt a felemelkedését köszönhette. Ugyan a hirdetési volumen - elsősorban a mobil készülékeken - összességében folyamatosan növekszik, de ezzel párhuzamosan az egyes reklámok díjai csökkennek. Az előző esztendőhöz képest ugyanakkor 62 százalékkal nőtt a szoftverbolt, a felhőkörnyezeti és a hardverbevételek.
Ruth Porat, az Alphabet pénzügyi vezetője azt nyilatkozta, hogy növekedést várnak a YouTube videomegosztó platformtól, amelynek - a mobil kereséshez hasonlóan - komoly szerepe volt a közelmúlt eredményeiben. Ez várhatóan a jövőben sem változik majd.
Sundar Pichai, a Google vezetője hozzátette, hogy ott akarnak lenni, ahol a felhasználóknak szükségük van rájuk. Minél többet kommunikálnak velük az emberek, az annál jobb nekik is. A jövőben még inkább előtérbe kerülhet a mobil és a hangos keresés, valamint a mesterséges intelligencia és az azon alapuló szolgáltatások.
Az Alphabet aktuális negyedéves eredményei azt mutatják, hogy a kísérleti üzleti ötletek is kifizetődőek. A holding egyre jobban függetleníteni akarja magát a keresőüzlettől, amelynek évekkel ezelőtt a felemelkedését köszönhette. Ugyan a hirdetési volumen - elsősorban a mobil készülékeken - összességében folyamatosan növekszik, de ezzel párhuzamosan az egyes reklámok díjai csökkennek. Az előző esztendőhöz képest ugyanakkor 62 százalékkal nőtt a szoftverbolt, a felhőkörnyezeti és a hardverbevételek.
Ruth Porat, az Alphabet pénzügyi vezetője azt nyilatkozta, hogy növekedést várnak a YouTube videomegosztó platformtól, amelynek - a mobil kereséshez hasonlóan - komoly szerepe volt a közelmúlt eredményeiben. Ez várhatóan a jövőben sem változik majd.
Sundar Pichai, a Google vezetője hozzátette, hogy ott akarnak lenni, ahol a felhasználóknak szükségük van rájuk. Minél többet kommunikálnak velük az emberek, az annál jobb nekik is. A jövőben még inkább előtérbe kerülhet a mobil és a hangos keresés, valamint a mesterséges intelligencia és az azon alapuló szolgáltatások.