Gyurkity Péter
Többségbe kerülnek az AMOLED-es okostelefonok
Ezt vetíti előre a mostani trend, ehhez azonban több gyártó felzárkózása szükséges.
A DigiTimes szokásához híven iparági forrásokra támaszkodva számolt be a napokban egy érdekes előrejelzésről, amely az AMOLED-érintőképernyők penetrációját, az okostelefonok szegmensén belüli arányát veszi górcső alá. Ebből kiderül, hogy a technológia gyorsabb ütemben terjed, ez pedig az évtized végére jelentős változáshoz vezethet.
A most közzétett anyag szerint az AMOLED-panelek piacon belüli aránya jelenleg 27,6 százalékon áll, 2016 során pedig összesen mintegy 350 millió ilyen hordozható készüléket szállítottak le a különböző gyártók. Ennek legnagyobb részét természetesen a Samsung megoldásai tették ki, hiszen a dél-koreai cég korai úttörőként jelent itt meg, jól jelzi azonban az idők változását, hogy a kínai Oppo és Vivo együttesen már mintegy 20 százalékot mondhatott magáénak. Ehhez csapódott hozzá (új csatlakozóként) a Huawei, a Xiaomi, a Gionee, valamint a Meizu, akik nyilván mind a számukra hazai piacon megfigyelhető trendet igyekeztek meglovagolni, de az Apple ezzel kapcsolatos tervei is meglehetősen nagy publicitást kaptak.
Az LCD-vel ellentétben az OLED-nél nem kell háttérvilágítás
Az előrejelzésben 50 százalékos arány szerepel, amit az AMOLED nagyjából az évtized végére, tehát 2020-ra érhet el. Ez mindössze három évre van tőlünk, ennek alapján pedig máris jelzik, hogy a trendből nagy hasznot húzó Samsung jó eséllyel nem bírja majd kielégíteni a megnövekedett igényeket, vagyis arra lesz szükség, hogy több rivális is felzárkózzon hozzájuk. Szóba jön itt az LG, a Sharp, a Japan Display, a BOE Technology, valamint a Royole, akik mind igyekeznek kibővíteni saját kapacitásukat, természetesen szintén kellemes profitot remélve ettől.
Hiába olcsóbb és egyszerűbb tehát a LCD-panelek gyártása, a most zajló folyamat egyértelműen az AMOLED-nek kedvez, vagyis a jövőben még több ilyen készüléket ismerhetünk majd meg.
A DigiTimes szokásához híven iparági forrásokra támaszkodva számolt be a napokban egy érdekes előrejelzésről, amely az AMOLED-érintőképernyők penetrációját, az okostelefonok szegmensén belüli arányát veszi górcső alá. Ebből kiderül, hogy a technológia gyorsabb ütemben terjed, ez pedig az évtized végére jelentős változáshoz vezethet.
A most közzétett anyag szerint az AMOLED-panelek piacon belüli aránya jelenleg 27,6 százalékon áll, 2016 során pedig összesen mintegy 350 millió ilyen hordozható készüléket szállítottak le a különböző gyártók. Ennek legnagyobb részét természetesen a Samsung megoldásai tették ki, hiszen a dél-koreai cég korai úttörőként jelent itt meg, jól jelzi azonban az idők változását, hogy a kínai Oppo és Vivo együttesen már mintegy 20 százalékot mondhatott magáénak. Ehhez csapódott hozzá (új csatlakozóként) a Huawei, a Xiaomi, a Gionee, valamint a Meizu, akik nyilván mind a számukra hazai piacon megfigyelhető trendet igyekeztek meglovagolni, de az Apple ezzel kapcsolatos tervei is meglehetősen nagy publicitást kaptak.
Az LCD-vel ellentétben az OLED-nél nem kell háttérvilágítás
Az előrejelzésben 50 százalékos arány szerepel, amit az AMOLED nagyjából az évtized végére, tehát 2020-ra érhet el. Ez mindössze három évre van tőlünk, ennek alapján pedig máris jelzik, hogy a trendből nagy hasznot húzó Samsung jó eséllyel nem bírja majd kielégíteni a megnövekedett igényeket, vagyis arra lesz szükség, hogy több rivális is felzárkózzon hozzájuk. Szóba jön itt az LG, a Sharp, a Japan Display, a BOE Technology, valamint a Royole, akik mind igyekeznek kibővíteni saját kapacitásukat, természetesen szintén kellemes profitot remélve ettől.
Hiába olcsóbb és egyszerűbb tehát a LCD-panelek gyártása, a most zajló folyamat egyértelműen az AMOLED-nek kedvez, vagyis a jövőben még több ilyen készüléket ismerhetünk majd meg.