Berta Sándor
Okosórás rendszer felügyelheti a betegeket és az időseket
Amerikai szakemberek ötvözték az okosórákat és a vészhívókat.
A Binghampton Egyetem kutatói olyan okosórán alapuló rendszert alkottak meg, amely csökkenti annál esélyét, hogy az idősek otthonaiban élők vagy a kórházakban lévők elessenek és ezáltal megsérüljenek. A kialakított hálózat a betegektől érkező minden egyes hívást továbbít az ápolók csuklóján elhelyezett készülékekre és még azt is közli, hogy az illetőnek pontosan milyen gondja van. Ez lehetővé teszi a gyors, pontos és célzott reagálást.
A kórházakban és az idősek otthonaiban általában hívórendszert alkalmaznak, amely fénnyel jelez. Azonban ezt nem mindig látják az ápolók és a betegeknek várniuk kell. Huiyang Li, az egyetem professzora szerint az a probléma, hogy a türelmetlen páciensek sokszor felkelnek és megpróbálnak egyedül intézkedni, például kimenni a mellékhelyiségbe. Miután viszont gyakran bizonytalanul állnak és mozognak, így akaratlanul is megnő az elesés kockázata.
Az okosórák előnye, hogy minden hívás közvetlenül az ápolók csuklójára érkezik, ezáltal azonnal értesülnek az összes segítségkérésről. Emellett csak olyan jelzéseket kapnak, amelyek valóban fontosak és amelyekkel nekik kell foglalkozniuk. Li hozzátette, hogy a rendszerükkel minden egyes riasztáshoz informatív és az adott eseményre szabott értesítéseket küldhetők. A személyzet tagjai így pontosan tudják, hogy melyik beteg melyik szobában szorul segítségre, ki az illetékes az ügyben és hogy milyen riasztást váltott ki a rendszer. Ezek az értesítések pedig segítenek abban, hogy az ápolók beavatkozási fontossági sorrendet állítsanak fel.
Az előzetes tesztek során kiderült, hogy a rendszer valóban hasznos, annak köszönhetően az ápolók tényleg gyorsabban tudtak reagálni az egyes helyzetekre. A következő lépcsőfokot egy valódi körülmények között, például egy idősek otthonában végrehajtott teszt jelentheti.
A Binghampton Egyetem kutatói olyan okosórán alapuló rendszert alkottak meg, amely csökkenti annál esélyét, hogy az idősek otthonaiban élők vagy a kórházakban lévők elessenek és ezáltal megsérüljenek. A kialakított hálózat a betegektől érkező minden egyes hívást továbbít az ápolók csuklóján elhelyezett készülékekre és még azt is közli, hogy az illetőnek pontosan milyen gondja van. Ez lehetővé teszi a gyors, pontos és célzott reagálást.
A kórházakban és az idősek otthonaiban általában hívórendszert alkalmaznak, amely fénnyel jelez. Azonban ezt nem mindig látják az ápolók és a betegeknek várniuk kell. Huiyang Li, az egyetem professzora szerint az a probléma, hogy a türelmetlen páciensek sokszor felkelnek és megpróbálnak egyedül intézkedni, például kimenni a mellékhelyiségbe. Miután viszont gyakran bizonytalanul állnak és mozognak, így akaratlanul is megnő az elesés kockázata.
Az okosórák előnye, hogy minden hívás közvetlenül az ápolók csuklójára érkezik, ezáltal azonnal értesülnek az összes segítségkérésről. Emellett csak olyan jelzéseket kapnak, amelyek valóban fontosak és amelyekkel nekik kell foglalkozniuk. Li hozzátette, hogy a rendszerükkel minden egyes riasztáshoz informatív és az adott eseményre szabott értesítéseket küldhetők. A személyzet tagjai így pontosan tudják, hogy melyik beteg melyik szobában szorul segítségre, ki az illetékes az ügyben és hogy milyen riasztást váltott ki a rendszer. Ezek az értesítések pedig segítenek abban, hogy az ápolók beavatkozási fontossági sorrendet állítsanak fel.
Az előzetes tesztek során kiderült, hogy a rendszer valóban hasznos, annak köszönhetően az ápolók tényleg gyorsabban tudtak reagálni az egyes helyzetekre. A következő lépcsőfokot egy valódi körülmények között, például egy idősek otthonában végrehajtott teszt jelentheti.