Berta Sándor
Kivonulhat a fitneszkarkötők piacáról a Jawbone
Ellentmondó hírek merültek fel azzal kapcsolatban, hogy a gyártó távozik-e vagy sem a piacról.
A Jawbone a fitnesszmérés egyik úttörőjének számít, de a Tech Insider anyaga alapján könnyen lehet, hogy most teljesen kivonul a fitneszkarkötők piacáról, ugyanakkor a viselhető termékek területén továbbra is jelen lesz. A cég már leállította az ilyen termékek gyártását és eladta egy nagykereskedőnek a meglévő készletét. Ezzel párhuzamosan a Fortune magazin arról számolt be, hogy a vállalat vevőt keres a Bluetooth hangszóró részlege számára is. A Jawbone sem a Tech Insider, sem a Fortune részére nem kommentálta a híreket.
A fitneszkarkötők piaca az elmúlt időszakban radikálisan csökkent, mivel az okosórák átveszik funkcióikat és fokozatosan kiszorítják azokat a piacról. Tovább súlyosbítja a gyártók helyzetét, hogy az okostelefonok is használhatók például a megtett lépések számlálására. A Jawbone 2015 eleje óta nem is mutatott be új terméket és novemberben elbocsátotta munkatársai 15 százalékát, továbbá bezárta a New York-i kirendeltségét is. Pozitív hír volt viszont, hogy idén januárban még sikerült egy finanszírozási kör keretében 165 millió dollárt gyűjteniük, azaz ekkor még sokan hittek abban, hogy a cég sikeres lehet.
A The Verge szerint a Jawbone nem akarja teljesen feladni a piacot, csak más dolgokra szeretne összpontosítani. Új termékük viszont már nem fitneszkarkötő lesz, hanem a szívfunkciókat fogja ellenőrizni és megfelel majd a kórházak által támasztott követelményeknek is. Azt egyelőre nem lehet tudni, hogy az új modellt is az eddig a fitneszkarkötőinél használt Up márkanév alatt forgalmazza-e majd a társaság. A készüléket várhatóan nyáron jelenthetik be, de miután egészségügyi célú megoldás lesz, a piacra dobása előtt még engedélyeztetni kell az illetékes hatóságokkal és teljesen más tesztelési eljárásoknak kell alávetni, mint a fitneszkarkötőket.
A Jawbone a fitnesszmérés egyik úttörőjének számít, de a Tech Insider anyaga alapján könnyen lehet, hogy most teljesen kivonul a fitneszkarkötők piacáról, ugyanakkor a viselhető termékek területén továbbra is jelen lesz. A cég már leállította az ilyen termékek gyártását és eladta egy nagykereskedőnek a meglévő készletét. Ezzel párhuzamosan a Fortune magazin arról számolt be, hogy a vállalat vevőt keres a Bluetooth hangszóró részlege számára is. A Jawbone sem a Tech Insider, sem a Fortune részére nem kommentálta a híreket.
A fitneszkarkötők piaca az elmúlt időszakban radikálisan csökkent, mivel az okosórák átveszik funkcióikat és fokozatosan kiszorítják azokat a piacról. Tovább súlyosbítja a gyártók helyzetét, hogy az okostelefonok is használhatók például a megtett lépések számlálására. A Jawbone 2015 eleje óta nem is mutatott be új terméket és novemberben elbocsátotta munkatársai 15 százalékát, továbbá bezárta a New York-i kirendeltségét is. Pozitív hír volt viszont, hogy idén januárban még sikerült egy finanszírozási kör keretében 165 millió dollárt gyűjteniük, azaz ekkor még sokan hittek abban, hogy a cég sikeres lehet.
A The Verge szerint a Jawbone nem akarja teljesen feladni a piacot, csak más dolgokra szeretne összpontosítani. Új termékük viszont már nem fitneszkarkötő lesz, hanem a szívfunkciókat fogja ellenőrizni és megfelel majd a kórházak által támasztott követelményeknek is. Azt egyelőre nem lehet tudni, hogy az új modellt is az eddig a fitneszkarkötőinél használt Up márkanév alatt forgalmazza-e majd a társaság. A készüléket várhatóan nyáron jelenthetik be, de miután egészségügyi célú megoldás lesz, a piacra dobása előtt még engedélyeztetni kell az illetékes hatóságokkal és teljesen más tesztelési eljárásoknak kell alávetni, mint a fitneszkarkötőket.