Berta Sándor

Csökkentek az okosóra-eladások

A piac először került hullámvölgybe.

Az IDC piackutató cég adatai alapján először estek vissza az okosóra-eladások. Az idei esztendő második negyedévében 32 százalékkal kevesebb készüléket adtak el, az értékesített mennyiség 3,5 millióra csökkent. A visszaesés leginkább az Apple-t érinti, amely tavaly még 3,6 millió modellt szállított ki, idén pedig már csak 1,6 milliót. Ez 55 százalékos csökkenést jelent.

Ugyan a területen még mindig az Apple a piacvezető, de a piaci részesedése 72-ről 47 százalékra esett vissza. A második helyen továbbra is a Samsung található, amelynek a piaci részesedése egyetlen év alatt 7 százalékról 16 százalékra nőtt, míg a harmadik helyen lévő Lenovóé 3-ról 9 százalékra. Az LG Electronics szintén élni tudott a lehetőséggel és 4-ről 8 százalékra, a Garmin pedig 2-ről 4 százalékra tornászta fel a piaci részesedését.

Jitesh Ubrani, az IDC mobileszközökkel kapcsolatos elemzője elmondta, hogy a fogyasztók az okosóra-vásárlások kapcsán az idei év eleje óta visszafogottak, mert új hardverek megjelenésére számítanak. Azonban az igazi javítások, például a WatchOS esetében is, csupán az esztendő végén érkeznek majd, ez pedig érezhetően visszadobta az Apple Watch értékesítéseket. Amennyiben viszont az Apple esetében csökkennek az eladások, akkor ez kihat az egész piacra is és a második félévre sem várható javulás. Az Apple termékeladásainak visszaesése mellett az is az okok között szerepel, hogy nincsenek klasszikus óramárkák.

Ramon T. Llamas, az IDC viselhető termékekért felelős menedzsere ezt azzal egészítette ki, hogy ha lassan is, de változik a helyzet és az olyan gyártók, mint a Casio, a Fossil és a Tag Heuer is jelentkeztek saját modellekkel. A klasszikus óragyártók előnye egyébként a dizájnban és a funkciókban rejlik. Amennyiben ezeket a dolgokat ötvözik a márkák ismeretségével és a meglévő terjesztési hálózataikkal, akkor számítani lehet arra, hogy az okosórapiac is növekedésnek indul. E folyamatot erősítheti a készülék és azok funkcióinak továbbfejlesztése, például, ha majd saját mobilkapcsolattal rendelkeznek és ha nőni fog az elérhető alkalmazások száma. A piac akkor kap majd ismét erőre, ha a gyártók jobban használható okosórákkal jelentkeznek majd.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Skylake #1
    Fölösleges sallang. Ráadásul a mostani ideig-óráig hype, a Pokemon Go sem megy rajtuk ;-)