Berta Sándor
Drágultak a viselhető termékek
Ötven százalékkal nőtt a fitneszkarkötők és a kategóriába tartozó más eszközök ára.
A Futuresource Consulting nevű piackutató cég tanulmánya szerint a drágulás az idei első negyedévben 50 százalékos volt és a viselhető termékek ára átlagosan 218 dollárra emelkedett. A vállalat indoklása alapján a háttérben az okosórák, a fitneszkarkötők és más viselhető termékek iránt megnövekedett kereslet állt. A drágulás ellenére a piacot továbbra is az egyszerű fitneszkarkötők uralják.
A viselhető termékek piaca az első negyedévben 6 milliárd dolláros volt, az előző esztendő hasonló időszakához képest a bevételek 133 százalékkal nőttek. Az átlagárak emelkedése részben annak is köszönhető, hogy az Apple belépett a területre. Az Apple Watch 2015 április óta kapható és bár idén március vége óta 50 dollárral kevesebbe kerül, az ára még mindig jóval meghaladja a piacon lévő termékek 218 dolláros átlagárát. A legolcsóbb modell, az Apple Watch Sport például 299 dollárért vásárolható meg.
Az egyszerű fitneszkarkötők gyártói január és március között 10,7 millió eszközt szállítottak ki, ami 18 százalékos növekedésnek felel meg. A több funkciót (GPS, külső szenzorok vezérlése stb.) kínáló készülékek esetében a növekedés 11 százalékos volt. Az alsó árszegmensben a legfontosabb két piaci szereplő a Fitbit és a Xiaomi, míg a középső és a felső kategóriában a Garmin, a Polar és a Suunto emelhető ki.
A bevételek alapján az Apple mostanra a világ egyik legnagyobb óragyártójává vált. Ugyan továbbra is a Swatch és a Rolex márkák mögött van, de olyan márkákat előzött meg alig kevesebb, mint egy év alatt, mint a Fossil, a Citizen, a Casio és a Moët Hennessy Louis Vuitton (LVMH). A konszern ugyanakkor nem árul el részleteket az eladásokról, így csak az ilyen tanulmányokból lehet következtetni az Apple Watch sikerére. Az IDC hasonló elemzése szerint a viselhető termékek növekedése 2016 és 2020 között gyors lesz, ám az okosórák csak a piac mintegy felét mondhatják majd magukénak.
A Futuresource Consulting nevű piackutató cég tanulmánya szerint a drágulás az idei első negyedévben 50 százalékos volt és a viselhető termékek ára átlagosan 218 dollárra emelkedett. A vállalat indoklása alapján a háttérben az okosórák, a fitneszkarkötők és más viselhető termékek iránt megnövekedett kereslet állt. A drágulás ellenére a piacot továbbra is az egyszerű fitneszkarkötők uralják.
A viselhető termékek piaca az első negyedévben 6 milliárd dolláros volt, az előző esztendő hasonló időszakához képest a bevételek 133 százalékkal nőttek. Az átlagárak emelkedése részben annak is köszönhető, hogy az Apple belépett a területre. Az Apple Watch 2015 április óta kapható és bár idén március vége óta 50 dollárral kevesebbe kerül, az ára még mindig jóval meghaladja a piacon lévő termékek 218 dolláros átlagárát. A legolcsóbb modell, az Apple Watch Sport például 299 dollárért vásárolható meg.
Az egyszerű fitneszkarkötők gyártói január és március között 10,7 millió eszközt szállítottak ki, ami 18 százalékos növekedésnek felel meg. A több funkciót (GPS, külső szenzorok vezérlése stb.) kínáló készülékek esetében a növekedés 11 százalékos volt. Az alsó árszegmensben a legfontosabb két piaci szereplő a Fitbit és a Xiaomi, míg a középső és a felső kategóriában a Garmin, a Polar és a Suunto emelhető ki.
A bevételek alapján az Apple mostanra a világ egyik legnagyobb óragyártójává vált. Ugyan továbbra is a Swatch és a Rolex márkák mögött van, de olyan márkákat előzött meg alig kevesebb, mint egy év alatt, mint a Fossil, a Citizen, a Casio és a Moët Hennessy Louis Vuitton (LVMH). A konszern ugyanakkor nem árul el részleteket az eladásokról, így csak az ilyen tanulmányokból lehet következtetni az Apple Watch sikerére. Az IDC hasonló elemzése szerint a viselhető termékek növekedése 2016 és 2020 között gyors lesz, ám az okosórák csak a piac mintegy felét mondhatják majd magukénak.