Berta Sándor
A mobilszolgáltatásoknál nem csupán az ár számít
Ahány ország, annyi szempont. Amíg a németeknek a mobilszolgáltatás ára a döntő, addig az amerikaiaknak annak minősége.
Az A. T. Kearney tanulmánya szerint német felhasználók főleg az ár alapján döntenek az új szolgáltatásokhoz való csatlakoztatáskor. Ezzel szemben az Amerikai Egyesült Államokban élőknek a hálózatok minősége az elsődleges szempont, egy új szolgáltató kiválasztásakor 44 százalékuk dönt ennek alapján. Csupán minden negyedik felhasználó nevezte meg a legfontosabb szempontként az árat. Németországban ez az arány 34 százalék, amit szorosan követ a hálózat minősége.
Az olyan országokban, mint Spanyolország, Svájc és az USA, ahol a piaci versenyt jobban meghatározza a hálózati teljesítmény, sokkal komolyabban veszik az emberek a minőségi különbségeket. Érdekes módon a le- és feltöltési sebesség érdekli az ügyfeleket legkevésbé, csak kevesebb, mint 20 százalékuk nevezte meg a legfontosabb dolognak a sebességet. A hálózat megbízhatósága viszont a németek 44 százaléka, az amerikaiak 56 százaléka számára fontos. A megfelelő szolgáltatások egyik országban sem túl fontosak. Európában például csak a felhasználók egytizede nevezi a jó szolgáltatásokat legfontosabb szempontnak.
Az okostelefonos fizetés tekintetében az olaszok, a svájciak és a németek egyaránt szeretik használni a készülékeiket. A különböző árucikkek megrendelésére a németek közel 35 eurót költenek havonta, míg a digitális tartalmakra költött összeg havonta 6 euró. Az okostelefonok megvásárlásakor a márka a legfontosabb és csak a második helyen vannak a funkciók. Florian Dickgreber, az A. T. Kearney partnere szerint ha a német távközlési vállalatok nem akarnak lemaradni a digitális világhoz kapcsolódó versenyben, akkor az eddiginél sokkal jobban kell olyan dolgokra építeniük, mint az exkluzív tartalmak, a minőség, valamint a hálózat sebessége és biztonsága.
Az A. T. Kearney tanulmánya szerint német felhasználók főleg az ár alapján döntenek az új szolgáltatásokhoz való csatlakoztatáskor. Ezzel szemben az Amerikai Egyesült Államokban élőknek a hálózatok minősége az elsődleges szempont, egy új szolgáltató kiválasztásakor 44 százalékuk dönt ennek alapján. Csupán minden negyedik felhasználó nevezte meg a legfontosabb szempontként az árat. Németországban ez az arány 34 százalék, amit szorosan követ a hálózat minősége.
Az olyan országokban, mint Spanyolország, Svájc és az USA, ahol a piaci versenyt jobban meghatározza a hálózati teljesítmény, sokkal komolyabban veszik az emberek a minőségi különbségeket. Érdekes módon a le- és feltöltési sebesség érdekli az ügyfeleket legkevésbé, csak kevesebb, mint 20 százalékuk nevezte meg a legfontosabb dolognak a sebességet. A hálózat megbízhatósága viszont a németek 44 százaléka, az amerikaiak 56 százaléka számára fontos. A megfelelő szolgáltatások egyik országban sem túl fontosak. Európában például csak a felhasználók egytizede nevezi a jó szolgáltatásokat legfontosabb szempontnak.
Az okostelefonos fizetés tekintetében az olaszok, a svájciak és a németek egyaránt szeretik használni a készülékeiket. A különböző árucikkek megrendelésére a németek közel 35 eurót költenek havonta, míg a digitális tartalmakra költött összeg havonta 6 euró. Az okostelefonok megvásárlásakor a márka a legfontosabb és csak a második helyen vannak a funkciók. Florian Dickgreber, az A. T. Kearney partnere szerint ha a német távközlési vállalatok nem akarnak lemaradni a digitális világhoz kapcsolódó versenyben, akkor az eddiginél sokkal jobban kell olyan dolgokra építeniük, mint az exkluzív tartalmak, a minőség, valamint a hálózat sebessége és biztonsága.