Gyurkity Péter
Kevesebb okostelefon, több AMOLED-kijelző várható
Ezt valószínűsítik az iparági források, amelyek szerint a kereslet már nem a régi.
A DigiTimes egyszerre két hírben is beszámolt a szegmensre vonatkozó várakozásokról. Ezek egyikében arról írnak, hogy több gyártó is csökkentette a harmadik negyedévre előirányzott számait, miközben az AMOLED-kijelzőknél nagyobb felfutás valószínű.
Az androidos telefonokra építő gyártó közül a Samsung és a Huawei szerepel kiemelt helyen a hírben, ez a két cég ugyanis a romló piaci mutatók hatására jóval kevesebb okostelefont szállítana le a harmadik negyedben. A Samsung eredetileg 28-30 millió példányt szeretett volna értékesíteni a Galaxy S7 típusból, a Huawei pedig ugyanezen időszakban 14-15 millió P9 okostelefonon adott volna túl, ezt azonban most 10-20 százalékkal csökkentik, hogy megelőzzék a raktárkészletek felhalmozódását. Utóbbi cég ráadásul az éves adatot is visszavágja, 140 millió helyett már csak 120 millió eladott készülékkel számolnak, ami mindössze 13 százalékos javulást jelentene 2015-höz képest.
Eközben azonban az AMOLED-érintőképernyők területén folyamatos növekedés várható, ami elsősorban a Samsungnak kedvez. A Samsung Display a cégóriás egy másik részlegére építhet a darabszám felfuttatásában, ennek eredményeként pedig csak ennek a részlegnek az idei 239 millió helyett 2019-ben már 290 millió példányt szállítanának le. A DigiTimes saját előrejelzése szerint a teljes forgalom ugyanezen időszak végére 560 millióra ugrik majd, és míg az Apple várhatóan a jövő évtől kezdve áll át a platformra, több kínai gyártó esetében már korábban megszületett erről a döntés.
A verseny igazán csak az évtized vége felé éleződhet ki, addigra a Sharp és a Japan Display mellett több kínai és tajvani panelgyártó is beléphet a területre.
A DigiTimes egyszerre két hírben is beszámolt a szegmensre vonatkozó várakozásokról. Ezek egyikében arról írnak, hogy több gyártó is csökkentette a harmadik negyedévre előirányzott számait, miközben az AMOLED-kijelzőknél nagyobb felfutás valószínű.
Az androidos telefonokra építő gyártó közül a Samsung és a Huawei szerepel kiemelt helyen a hírben, ez a két cég ugyanis a romló piaci mutatók hatására jóval kevesebb okostelefont szállítana le a harmadik negyedben. A Samsung eredetileg 28-30 millió példányt szeretett volna értékesíteni a Galaxy S7 típusból, a Huawei pedig ugyanezen időszakban 14-15 millió P9 okostelefonon adott volna túl, ezt azonban most 10-20 százalékkal csökkentik, hogy megelőzzék a raktárkészletek felhalmozódását. Utóbbi cég ráadásul az éves adatot is visszavágja, 140 millió helyett már csak 120 millió eladott készülékkel számolnak, ami mindössze 13 százalékos javulást jelentene 2015-höz képest.
Eközben azonban az AMOLED-érintőképernyők területén folyamatos növekedés várható, ami elsősorban a Samsungnak kedvez. A Samsung Display a cégóriás egy másik részlegére építhet a darabszám felfuttatásában, ennek eredményeként pedig csak ennek a részlegnek az idei 239 millió helyett 2019-ben már 290 millió példányt szállítanának le. A DigiTimes saját előrejelzése szerint a teljes forgalom ugyanezen időszak végére 560 millióra ugrik majd, és míg az Apple várhatóan a jövő évtől kezdve áll át a platformra, több kínai gyártó esetében már korábban megszületett erről a döntés.
A verseny igazán csak az évtized vége felé éleződhet ki, addigra a Sharp és a Japan Display mellett több kínai és tajvani panelgyártó is beléphet a területre.