Berta Sándor
Nyitnak az okosórák felé a svájci gyártók
Az alpesi ország óraipara sokáig elutasította az okosórákat, mert azokat rövid ideig használható játékszereknek tartotta.
A svájci óragyártók az Apple sikerei miatt döntöttek úgy, hogy változtatnak a korábbi álláspontjukon és a jövőben a saját modelljeikkel is megjelennek a piacon. A döntés érthető, ha figyelembe vesszük, hogy a tavalyi esztendő utolsó negyedévében több kiegészítő funkcióval ellátott modellt értékesítettek, mint klasszikus órát. Ezzel párhuzamosan a svájci óraexport tavaly 3,3 százalékkal 21,5 milliárd svájci frankra csökkent le. A Smartwatch Group piackutató cég adati alapján 2020-ig az internetkapcsolattal és kiegészítő funkciókkal rendelkező okosórák piaca 117 milliárd dollárra fog nőni. Összehasonlításul: 2014-ben ez a piac még "csak" 1,3 milliárd dolláros volt.
A Moët Hennessy Louis Vuitton (LVMH) csoport az Intel és a Google segítségével akarja meghódítani a piacot. Jean-Claude Biver, a TAG Heuer vezérigazgatója és az LVMH karóra divíziójának elnöke elismerte, hogy teljesen alábecsülték az okosórák iránti keresletet. A TAG Heuer Connected Watch modellből sikerült az első 15 000 darabot közel 1400 svájci frankos áron eladni. Biver az idén további 50 000 okosórát értékesítene, jövőre pedig egy 6-8 modellből álló kollekciót dobna piacra. A közeljövőben a TAG Heuer bevételeinek akár fele is okosórákból származhat majd.
A Swatch a saját útját járja. Francois Thiebaud, a konszern első embere azt nyilatkozta, hogy ők az egyetlen svájci gyártó, amely egyedül is képes okosórákat készíteni. Míg más cégek modelljei miniatűr okostelefonok, addig az ő óráik fő funkciója továbbra is a pontos idő mutatása. Az első évben 20 000-40 000 Smart Touch órát értékesítenének. Az első készülékek késő ősszel vagy a télen jelenhetnek meg, a bevezető áruk 1000 svájci frank lesz.
A De Grisogono svájci cég a Samsunggal működik együtt és a Baselworld kiállításon egy gyémántokkal díszített Samsung Gear S2 okosórát mutatott be, amellyel a nők érdeklődését szeretné felkelteni e termékek iránt. Jelenleg az okosóra-tulajdonosok csak 34 százaléka nő. Fawaz Gruosi, a De Grisogono alapítója közölte, hogy egy teljesen új termékkategóriáról, egy valódi luxusóráról van szó. A korlátozott számban gyártott eszköz 14 900 svájci frankba kerül.
Nick Hayek, a Swatch első embere tavaly augusztusban azt emelte ki, hogy ők egyáltalán nem hagyják figyelmen kívül a digitális technológiákat, de szerintük nem kell minden megatrendet követnünk. A részükről nagyon tudatos stratégiai döntés volt, hogy nem akarnak csuklóra szerelhető számítógépet gyártani.
A svájci óragyártók az Apple sikerei miatt döntöttek úgy, hogy változtatnak a korábbi álláspontjukon és a jövőben a saját modelljeikkel is megjelennek a piacon. A döntés érthető, ha figyelembe vesszük, hogy a tavalyi esztendő utolsó negyedévében több kiegészítő funkcióval ellátott modellt értékesítettek, mint klasszikus órát. Ezzel párhuzamosan a svájci óraexport tavaly 3,3 százalékkal 21,5 milliárd svájci frankra csökkent le. A Smartwatch Group piackutató cég adati alapján 2020-ig az internetkapcsolattal és kiegészítő funkciókkal rendelkező okosórák piaca 117 milliárd dollárra fog nőni. Összehasonlításul: 2014-ben ez a piac még "csak" 1,3 milliárd dolláros volt.
A Moët Hennessy Louis Vuitton (LVMH) csoport az Intel és a Google segítségével akarja meghódítani a piacot. Jean-Claude Biver, a TAG Heuer vezérigazgatója és az LVMH karóra divíziójának elnöke elismerte, hogy teljesen alábecsülték az okosórák iránti keresletet. A TAG Heuer Connected Watch modellből sikerült az első 15 000 darabot közel 1400 svájci frankos áron eladni. Biver az idén további 50 000 okosórát értékesítene, jövőre pedig egy 6-8 modellből álló kollekciót dobna piacra. A közeljövőben a TAG Heuer bevételeinek akár fele is okosórákból származhat majd.
A Swatch a saját útját járja. Francois Thiebaud, a konszern első embere azt nyilatkozta, hogy ők az egyetlen svájci gyártó, amely egyedül is képes okosórákat készíteni. Míg más cégek modelljei miniatűr okostelefonok, addig az ő óráik fő funkciója továbbra is a pontos idő mutatása. Az első évben 20 000-40 000 Smart Touch órát értékesítenének. Az első készülékek késő ősszel vagy a télen jelenhetnek meg, a bevezető áruk 1000 svájci frank lesz.
A De Grisogono svájci cég a Samsunggal működik együtt és a Baselworld kiállításon egy gyémántokkal díszített Samsung Gear S2 okosórát mutatott be, amellyel a nők érdeklődését szeretné felkelteni e termékek iránt. Jelenleg az okosóra-tulajdonosok csak 34 százaléka nő. Fawaz Gruosi, a De Grisogono alapítója közölte, hogy egy teljesen új termékkategóriáról, egy valódi luxusóráról van szó. A korlátozott számban gyártott eszköz 14 900 svájci frankba kerül.
Nick Hayek, a Swatch első embere tavaly augusztusban azt emelte ki, hogy ők egyáltalán nem hagyják figyelmen kívül a digitális technológiákat, de szerintük nem kell minden megatrendet követnünk. A részükről nagyon tudatos stratégiai döntés volt, hogy nem akarnak csuklóra szerelhető számítógépet gyártani.