Berta Sándor
Európában továbbra sincs a repülőkön internet
A repülőgépeken még mindig nehezen lehet csatlakozni a világhálóra.
Úgy tűnik, hogy hiába gyorsult fel a technikai fejlődés és állnak már egy ideje rendelkezésre a szükséges rendszerek, a légitársaságok meglehetősen nehézkesen reagálnak a felhasználói igényekre. Ennek tudható be, hogy nem terjedtek el a repülőgép-fedélzeti internethozzáférések.
A Check 24 ár-összehasonlító portál felmérésében azt vizsgálta, hogy ezen a területen miként teljesítenek az európai cégek. Jelenleg csak kevés európai légitársaság kínál repülőgép-fedélzeti internetelérést, az 57 vizsgált vállalatból mindössze 18 teszi lehetővé az utasok számára a világhálóhoz való csatlakozást. Tovább ront az összképen, hogy még a 18 ezt bevezető cég sem minden útvonalon és minden repülőgéptípus esetében nyújt ilyen lehetőséget.
A felhasználók helyzetét az is nehezíti, hogy aki a repülőgép fedélzetén szeretne internetezni, annak mélyen a zsebébe kell nyúlnia. Az Airberlin például egyetlen óra szörfölésért és 50 megabájt adatforgalomért 8,90 eurót kér el. Az Air France esetében az ár 1 órára 10,95 euró, míg 24 órára 19,95 euró, ugyanakkor ezeknél a konstrukcióknál nincs garantált adatforgalom. A Norwegian Air az egyetlen olyan európai légitársaság, amelynél a fedélzeti WLAN-használat ingyenes.
A platform megvizsgálta az európai repülőterek által kínált internetezési lehetőségeket is. A 25 vizsgált légikikötő közül szinte az összes esetében van ingyenes internetezési konstrukció, ezek időtartama 30 perc és 24 óra között változik, de a kapcsolat sok helyen lassú, vagy a csatlakozás módja a regsiztráció miatt bonyolult. Vannak azonban olyan repülőterek is, ahol nincs online csatlakozási lehetőség, de ezek jellemzően kisebb, általában regionális vagy helyi légikikötők, például Kassel-Calden vagy Sylt.
Úgy tűnik, hogy hiába gyorsult fel a technikai fejlődés és állnak már egy ideje rendelkezésre a szükséges rendszerek, a légitársaságok meglehetősen nehézkesen reagálnak a felhasználói igényekre. Ennek tudható be, hogy nem terjedtek el a repülőgép-fedélzeti internethozzáférések.
A Check 24 ár-összehasonlító portál felmérésében azt vizsgálta, hogy ezen a területen miként teljesítenek az európai cégek. Jelenleg csak kevés európai légitársaság kínál repülőgép-fedélzeti internetelérést, az 57 vizsgált vállalatból mindössze 18 teszi lehetővé az utasok számára a világhálóhoz való csatlakozást. Tovább ront az összképen, hogy még a 18 ezt bevezető cég sem minden útvonalon és minden repülőgéptípus esetében nyújt ilyen lehetőséget.
A felhasználók helyzetét az is nehezíti, hogy aki a repülőgép fedélzetén szeretne internetezni, annak mélyen a zsebébe kell nyúlnia. Az Airberlin például egyetlen óra szörfölésért és 50 megabájt adatforgalomért 8,90 eurót kér el. Az Air France esetében az ár 1 órára 10,95 euró, míg 24 órára 19,95 euró, ugyanakkor ezeknél a konstrukcióknál nincs garantált adatforgalom. A Norwegian Air az egyetlen olyan európai légitársaság, amelynél a fedélzeti WLAN-használat ingyenes.
A platform megvizsgálta az európai repülőterek által kínált internetezési lehetőségeket is. A 25 vizsgált légikikötő közül szinte az összes esetében van ingyenes internetezési konstrukció, ezek időtartama 30 perc és 24 óra között változik, de a kapcsolat sok helyen lassú, vagy a csatlakozás módja a regsiztráció miatt bonyolult. Vannak azonban olyan repülőterek is, ahol nincs online csatlakozási lehetőség, de ezek jellemzően kisebb, általában regionális vagy helyi légikikötők, például Kassel-Calden vagy Sylt.