Berta Sándor
Véget vetne az IT-cégek uralmának a német kormány
A régi jogszabályok már nehezen alkalmazhatók az IT-társaságok esetében, amelyek területükön nagyban megváltoztatták a piaci viszonyokat. A német kabinet ezért lépne.
Manapság szinte minden az olyan óriáscégekről szól, mint a Facebook, a Google, az Apple, az User, az AirBnB, az Amazon vagy a Zalando. Az ő megoldásaik, szolgáltatásaik, üzleti modelljeik a meghatározóak és alapvetően változtatják meg a gazdaságot. A Süddeutsche Zeitung és a Rheinische Post értesülései alapján Berlin azt szeretné, ha az online platformokra és a digitális gazdaságra új szabályok vonatkoznának.
Sigmar Gabriel német alkancellár és gazdasági miniszter szerint az új korszakhoz új szabályok is kellenek. Matthias Machnig gazdasági államtitkár mindezt úgy foglalta össze, hogy irányt kell szabni a digitalizálásnak. Az elmúlt időszakban megkérdőjeleződött számos dolog, például a kutatás-fejlesztés, az üzleti modellek, a finanszírozások, az infrastruktúrák biztosítása és természetesen az adatok felhasználása is.
Machnig bejelentette, hogy hamarosan bemutatják a digitális platformok zöld könyvét, amely 12 tézist és 52 konkrét kérdést tartalmaz majd, a válaszokat pedig 2017 elejére találnák meg. A témákkal 12 munkacsoport fog foglalkozni, s a folyamatba bevonják a vállalkozások, az ipar és a tudomány képviselői mellett a szakszervezeteket, az adat- és a fogyasztóvédőket, valamint a felhasználókat is. A cél az egyensúly megtalálása és biztosítása. Az egyik fontos pont lehet a klasszikus távközlési társaságok és az új platformok viszonya. A WhatsApp vagy a Skype ugyanis a régi szereplők infrastruktúráit használják és eközben azok komoly vetélytársai, de semmivel sem járulnak hozzá a hálózat fejlesztéséhez. Ezért olyan szabályok kellenek, amelyek tisztességes versenyt biztosítanak.
Tisztázni kell továbbá a platformok és a felhasználók viszonyát is, jelenleg ugyanis nagy egyenlőtlenségek vannak ezen a területen. Az ügyfelek ugyanis tudják, hogy az adataikat felhasználják, de azt nem, hogy mi történik az információkkal. Végül az is rendkívül fontos, hogy az új szabályozás előrelépés legyen és semmiképpen se akadályozza új üzleti modellek kialakulását.
Manapság szinte minden az olyan óriáscégekről szól, mint a Facebook, a Google, az Apple, az User, az AirBnB, az Amazon vagy a Zalando. Az ő megoldásaik, szolgáltatásaik, üzleti modelljeik a meghatározóak és alapvetően változtatják meg a gazdaságot. A Süddeutsche Zeitung és a Rheinische Post értesülései alapján Berlin azt szeretné, ha az online platformokra és a digitális gazdaságra új szabályok vonatkoznának.
Sigmar Gabriel német alkancellár és gazdasági miniszter szerint az új korszakhoz új szabályok is kellenek. Matthias Machnig gazdasági államtitkár mindezt úgy foglalta össze, hogy irányt kell szabni a digitalizálásnak. Az elmúlt időszakban megkérdőjeleződött számos dolog, például a kutatás-fejlesztés, az üzleti modellek, a finanszírozások, az infrastruktúrák biztosítása és természetesen az adatok felhasználása is.
Machnig bejelentette, hogy hamarosan bemutatják a digitális platformok zöld könyvét, amely 12 tézist és 52 konkrét kérdést tartalmaz majd, a válaszokat pedig 2017 elejére találnák meg. A témákkal 12 munkacsoport fog foglalkozni, s a folyamatba bevonják a vállalkozások, az ipar és a tudomány képviselői mellett a szakszervezeteket, az adat- és a fogyasztóvédőket, valamint a felhasználókat is. A cél az egyensúly megtalálása és biztosítása. Az egyik fontos pont lehet a klasszikus távközlési társaságok és az új platformok viszonya. A WhatsApp vagy a Skype ugyanis a régi szereplők infrastruktúráit használják és eközben azok komoly vetélytársai, de semmivel sem járulnak hozzá a hálózat fejlesztéséhez. Ezért olyan szabályok kellenek, amelyek tisztességes versenyt biztosítanak.
Tisztázni kell továbbá a platformok és a felhasználók viszonyát is, jelenleg ugyanis nagy egyenlőtlenségek vannak ezen a területen. Az ügyfelek ugyanis tudják, hogy az adataikat felhasználják, de azt nem, hogy mi történik az információkkal. Végül az is rendkívül fontos, hogy az új szabályozás előrelépés legyen és semmiképpen se akadályozza új üzleti modellek kialakulását.