Gyurkity Péter

A Sharp AMOLED-kijelzőkkel készül az Apple váltására

Az Apple állítólag elszánta magát a nagy lépésre, ezt a lehetőséget pedig a Sharp sem hagyná ki.

Március végén számoltunk be a hírről, miszerint az AMOLED-panelek már árban is utolérték a hagyományos LCD-kijelzőket, legalábbis az 5 hüvelykes, Full HD felbontást támogató példányok területén. Ennek következtében még valószínűbb, hogy az Apple elszánja magát a váltásra, a jelek szerint pedig a Sharp is gőzerővel készül erre.

A Sharp, amely éppen ezekben a napokban írta alá a szerződést a Foxconn vezetésével a felvásárlásról, mintegy 3,45 milliárd dollárért kerül a kínai gyártóhoz, ez azonban több lépésben valósul majd meg, hiszen a Foxconn részesedése először 66 százalékos lesz, ez pedig csak jövő nyáron emelkedik majd 72 százalékra. A DigiTimes eközben arról adott hírt, hogy a Sharp egyszerre három gyártósort állítana munkába, amelyek együttesen havonta 9,85 millió 5,5 hüvelykes AMOLED-panelt állítanak majd elő, ez pedig elsősorban azt a célt szolgálja, hogy felkészüljenek az Apple váltására.

Az Apple több forrás szerint is elhagyná az eddig alkalmazott IPS LCD technológiát, a jövőben pedig az iPhone készülékek AMOLED-panellel jelennének meg. Ennek következében mélyebb színeket, csökkentett fogyasztást, illetve jobb láthatóságot érnének el, miközben az ár szempontjából sem szenvednének hátrányt, bár azt még nem tudni, hogy a cég pontosan milyen menetrend szerint lépné meg a fentieket. Jelen pillanatban az Apple Watch az egyetlen készülékük, amely OLED-panellel érkezik, ez azonban csak 2018-ban váltana AMOLED-kijelzőre, vagyis a technológiai váltás igencsak elhúzódhat.

A mostani előrejelzés szerint a Sharp részesedése az AMOLED-kijelzők területén (az egyébként szintén az Apple-nek dolgozó Foxconn segítségével) 2018 és 2025 között 1,1 százalékról egészen 13,2 százalékra emelkedhet.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Tikal #23
    jó, akkor beszéljünk csak a "csúcs" termékükről, ebben is rekorderek :)

    Az utóbbi egy két évben az Apple is sokat költött reklámokra, de nem többet mint riválisai, szóval NEXUS kicsit ferdített a valóságon :)
  • Tikal #22
    hát persze... esetleg forrás?
  • M2 #21
    Persze, és a 13 milliárból 4 milliárdot költöttek az iPhone Retina kijelző marketingjére - úgy, hogy közben ilyen reklámot nem is látott senki. Vagy csak megint a fanatikusoktól szokásos, önigazoló hazugságot láttuk tőled.
    Mint ez is:
    "olyan kategóriájú kijelzőket rak a telókba, ami a kínai gagyifongyártókat jellemez"

    Szórod ám a baromságokat, szorgalmasan.
  • NEXUS6 #20
    Hát ja, nem egyezik. Nem rosszak, csak nem egyezik! Te egy 13-as cikket gúgliztél, én az adatoknál odaírtam mikoriak, de mindegyik újabb ennél. Nézz utána, helyesek!
  • Madve #19
    Hány féle terméke is van a Samsungnak?
    Ha mindegyik kategóriából csak egy termék marketingjére költ, még akkor is jóval kevesebb lesz termékre lebontva a marketing költsége, mint apple esetében...
  • Tikal #18
    LOL, akkor ebben a SAMSUNG erősen vezet, mármint a gagyi termékek hirdetésében :D

    A cikk szerint az adataid is rosszak az Apple-t illetően, egyébként az Apple mindig is arról volt híres, hogy keveset költ marketingre...
    Utoljára szerkesztette: Tikal, 2016.04.14. 01:29:57
  • NEXUS6 #17
    Az Apple olyan 13 milliárdos nagyságrendben költ marketingre, tavaly csak a hirdetésekre 1,8 milliárd ment el.

    Eközben 14-ben 6 milliárd ment R&D-re.

    Felmerül a kérdés: jobban megéri tehát a gagyit hirdetni, mint egy jót csinálni, gondolva, a jó bornak nem kell cégér?
    Az App kb olyan kategóriájú kijelzőket rak a telókba, ami a kínai gagyifongyártókat jellemez, és pl. a Samu vagy a Sony által gyártott csúcskészülékeknek a közelébe sincs. Ez tény, amit nem kéne megideologizálni. Minden cég arra költ, amiben erős, az Apple pl marketingre.
    ;)
  • M2 #16
    Nem azért nem volt, hanem mert van pár hátránya az LCD panelekkel szemben.
  • M2 #15
    "aminek a termékbe épített ára kevesebb, mint amit ezzel kapcsolatban a marketingre költenek"

    Megint a NEXUS6 féle lódítások, nézzükmárcsak:
    230 millió eladott készülék 2015-ben, szorozva a darabonkénti 15 dolláros árral, az 3 és fél milliárd dollár.

    Tehát NEXUS6 szerint 2015-ben az Apple több mint 3 és fél milliárd dollárt költött a Retina kijelző marketingjére. Aham... a többi dologban is nagyjából ennyire van igazad - semennyire.
  • VolJin #14
    Eddig azért nem volt amoled a kurva drága iphoneban, mert drága a panel? Mekkora smucigság ez már...