23
  • Tikal #23
    jó, akkor beszéljünk csak a "csúcs" termékükről, ebben is rekorderek :)

    Az utóbbi egy két évben az Apple is sokat költött reklámokra, de nem többet mint riválisai, szóval NEXUS kicsit ferdített a valóságon :)
  • Tikal #22
    hát persze... esetleg forrás?
  • M2 #21
    Persze, és a 13 milliárból 4 milliárdot költöttek az iPhone Retina kijelző marketingjére - úgy, hogy közben ilyen reklámot nem is látott senki. Vagy csak megint a fanatikusoktól szokásos, önigazoló hazugságot láttuk tőled.
    Mint ez is:
    "olyan kategóriájú kijelzőket rak a telókba, ami a kínai gagyifongyártókat jellemez"

    Szórod ám a baromságokat, szorgalmasan.
  • NEXUS6
    #20
    Hát ja, nem egyezik. Nem rosszak, csak nem egyezik! Te egy 13-as cikket gúgliztél, én az adatoknál odaírtam mikoriak, de mindegyik újabb ennél. Nézz utána, helyesek!
  • Madve
    #19
    Hány féle terméke is van a Samsungnak?
    Ha mindegyik kategóriából csak egy termék marketingjére költ, még akkor is jóval kevesebb lesz termékre lebontva a marketing költsége, mint apple esetében...
  • Tikal #18
    LOL, akkor ebben a SAMSUNG erősen vezet, mármint a gagyi termékek hirdetésében :D

    A cikk szerint az adataid is rosszak az Apple-t illetően, egyébként az Apple mindig is arról volt híres, hogy keveset költ marketingre...
    Utoljára szerkesztette: Tikal, 2016.04.14. 01:29:57
  • NEXUS6
    #17
    Az Apple olyan 13 milliárdos nagyságrendben költ marketingre, tavaly csak a hirdetésekre 1,8 milliárd ment el.

    Eközben 14-ben 6 milliárd ment R&D-re.

    Felmerül a kérdés: jobban megéri tehát a gagyit hirdetni, mint egy jót csinálni, gondolva, a jó bornak nem kell cégér?
    Az App kb olyan kategóriájú kijelzőket rak a telókba, ami a kínai gagyifongyártókat jellemez, és pl. a Samu vagy a Sony által gyártott csúcskészülékeknek a közelébe sincs. Ez tény, amit nem kéne megideologizálni. Minden cég arra költ, amiben erős, az Apple pl marketingre.
    ;)
  • M2 #16
    Nem azért nem volt, hanem mert van pár hátránya az LCD panelekkel szemben.
  • M2 #15
    "aminek a termékbe épített ára kevesebb, mint amit ezzel kapcsolatban a marketingre költenek"

    Megint a NEXUS6 féle lódítások, nézzükmárcsak:
    230 millió eladott készülék 2015-ben, szorozva a darabonkénti 15 dolláros árral, az 3 és fél milliárd dollár.

    Tehát NEXUS6 szerint 2015-ben az Apple több mint 3 és fél milliárd dollárt költött a Retina kijelző marketingjére. Aham... a többi dologban is nagyjából ennyire van igazad - semennyire.
  • VolJin
    #14
    Eddig azért nem volt amoled a kurva drága iphoneban, mert drága a panel? Mekkora smucigság ez már...
  • Tikal #13
    Bezzeg akinek valamilyen tucat androidja van, ő egy egyéniség :DD Te tényleg megragadtál ezen a szinten?
  • NEXUS6
    #12
    Egy olyan paraméterről beszélünk aminek a termékbe épített ára kevesebb, mint amit ezzel kapcsolatban a marketingre költenek. Persze el lehet hinni, hogy azért nem cserélik, mert
    A.) tényleg nem ér annyit használati értékben, vagy
    B.) profit maximalizálásra törexenek, és még ezen is spórolnak. Mármint rajtad.

    Te döntesz! Welcome to the real world.
    ;)
  • jkedzs
    #11
    csak, hogy magamat idézzem:
    https://sg.hu/forum/uzenet/1459179227/5

    többek közt azért sem veszek áfónt, mert igénytelen minőségű IPS panel van benne. elképesztő, hogy egy igénysznob piacon terjesztett termékbe egy ilyen 20 dolláros csóringer alkatrészen spóroltak.

    persze az ájfonnál sosem a minőség volt a lényeg a vásárlók szemében, hanem, hogy drága / életérzés és én ezt megengedhetem magamnak. legalábbis ezt kommunikálják a birkák agyába, pedig a valóságban, aki ájfonnal páváskodik, az csak egy jellegtelen tucatsenki.
  • Caro
    #10
    Napfényben egyetlen értelmes, kiforrt, színes technológia van: a transzflektív LCD.
    Na ilyen telefont nem kapsz ma, senkinél. Tudom, vannak annak is hátrányai, de azért legalább lehetne egy-két modell, ami ilyennel jön.
  • Madve
    #9
    Már évekkel ezelőtt lenyomták darabszámban. Jelenleg az apple csak egy dologban vezet, az meg a profit mértéke/termék.
  • asgh
    #8
    Valójában Te ideologizálsz: ráfókuszálsz néhány technikai paraméterre, eldöntöd, hogy márpedig az a cucc csakis annyit érhet és ha rád cáfol a valóság, mert vannak paraméterek, amiket nem vettél figyelembe, akkor az érvelésed átmegy irracionálisba: azért sikeres, mert mindenki hülye.
    Innentől meg ugyebár hitkérdés az egész, lehet flamelni.
    Életérzés, sznobfon ... most komolyan?
    Évente százmilliós nagyságrendű eladásokkal?
    Ha az apple sikere egyedül az emberek hülyitésén múlik, akkor miért nem tudnak más gyártók nagyságrendekkel nagyobb marketing költségvetésből még csak a közelébe se jutni?
  • ftomi76
    #7
    Biztosan fejlődik a technika, de tavaly talán még azt olvastam, hogy átlagos felhasználás sesetén az OLED többet fogyaszt mint a 'hagyományos' LCD. A jobb láthatóság is biztosan igaz lehet mondjuk egy sötét szobában, de mondjuk napfényél már nem vagyok benne biztos (olednek tudomásom szerint alacsonyabb a fényereje). Más kérdés hogy nincs tapasztalatom mondjuk a samu csúcsmobiljairól, hogy azok hogy teljesítenek nappali fényviszonyok mellett. Mindenesetre örülök hogy fejlődik az OLED, csak a tv-knél menne már le az ára, nem ezeknél a kis egérmoziknál :D
  • NEXUS6
    #6
    Nem! Nem azért tudja az Apple a termékeit gyengébb paraméterekkel is elpasszolni, mert abból is kioptimalizálnak egy használható minőséget, hanem mert egyszerűen megveszik a túlárazott cuccost is az emberek. Tudod Aplle életérzés, meg sznobfon, Think different, meg ilyenek.
    Miért is nem elég az a haszon, hogy az optimalizálás miatt jobb terméket adott szegmensben többen veszik meg? Mert nem így jáccik, optimalizálja és a gatyit is több kategóriával feljebb tolja és igaz kevesebbet ad el belőlük, nem kell a valós középkategóriás konkurenciával iszapbírkóznia és még így is halálra keresi magát. Kevés melós sok zsozsó.

    Kár ezt túl ragozni, megideologizálni.
  • asgh
    #5
    Amikor az apple megjelent az első retina kijelzővel még az volt a mantra, hogy ez nettó parasztvakitás, mert ekkora fizikai méret mellett nem látszanak az extra pixelek. Most meg az a baj, hogy túl alacsony?
    Amúgy az apple sosem szállt be a paraméter versenybe, mindig fogsz találni több memóriával, több maggal, nagyobb sebességű procival, stb. szerelt telefonokat.
    Ettől függetlenül ezeknek a telefonoknak a többsége hulladék minőségű, nulla támogatással és a ratyi android ökoszisztémával.
    Azért tudja az apple a kisebb teljesitményű hardvert drágábban adni, mert a rendszer összességében (hardver-os-szoftver-szolgáltatás együtt) jobb, mint a konkurenciáé.
  • NEXUS6
    #4
    Retina, mi!? Az Apple pofátlanul alacsony felbontású kijelzőket használ pofátlanul magas áron. Lassan akármelyik nem is olyan gagyi kínai lehagyja őket ebben a paraméterben.
    XD
  • Palinko
    #3
    lol mintha eddig nem fért volna bele az árba :DDD mintha 100$-os telefonról beszélgetnénk, érdekes másoknál már 3 éve belefért
  • Tikal #2
    miért, amoled-del nem lehet retina kijelzőt csinálni?
  • lipovics
    #1
    Vége a retinakijelzős marketingnek?