Gyurkity Péter
Már olcsóbb az AMOLED az LCD-nél
Ezért az AMOLED-kijelzők gyorsabb terjeszkedésére számíthatunk az okostelefonoknál.
Az IHS Technology piackutató cég március 23-án tette közzé a mobilkijelzők szegmensére vonatkozó legfrissebb felmérését, amelyben nemcsak a különböző gyártók által világszerte leszállított érintőképernyők számát, de az egyes típusok előállítási költségeit is összevetik. Eszerint az árban jelentős fordulat következett be, ami hamarosan a piacon is visszaköszön majd.
A legfontosabb változás, hogy míg a tavalyi év végén az 5 hüvelykes, Full HD felbontást támogató okostelefonos érintőképernyőknél az AMOLED-változat panelenként 17,1 dollárba került, az LCD-nél pedig ez 15,7 dollár volt, addig mostanra, az év első negyedének vége felé, 14,3 és 14,6 dollárra csökkent. Ez azt jelenti, hogy az AMOLED-panelek előállítási költsége immár alacsonyabb, aminek következtében megindulhat az LCD kiszorítása, mégpedig nemcsak a csúcskategóriában, de az olcsóbb készülékek területén is. Ez a felhasználók számára elsősorban nagyobb energiahatékonyságot és mélyebb színeket jelentene.
A háttérvilágítás hiánya energiatakarékosabb működést eredményez
A fő okok között sorolják fel a vásárlók nagyobb számát, a magasabb hőfokon zajló gyártást, valamint a gyártósorok időszakos értékvesztésének lezárultát (ez utóbbi könyvelési szempontból kedvező). A Samsung Display a tavalyi év második felében alaposan felfuttatta a kisebb és közepes méretű kijelzők gyártását, itt több kínai ügyfélre (Meizu, Oppo) is szert tettek, és mivel fix gyártási költségekkel számolnak, a nagyobb darabszám az egy példányra eső kiadás csökkenését eredményezi - nem beszélve arról, hogy már a fázis elején sikerült stabilizálni a selejtarányt, ami nyilván szintén jótékony hatással van a különböző mutatókra. Itt sem állnak azonban meg, így a költségek további csökkenésére számíthatunk, miközben a kínai gyártók szintén az olcsóbb kategóriák felé nyitnak, ott is elérhetővé téve az AMOLED-technológiát.
A Samsung Display a maga részéről újabb nagyobb összeget (325,7 millió dollárt) fordított a hajlékony OLED-panelek gyártására berendezkedett dél-koreai üzemére, itt a darabszámot több mint kétszeresére növelnék, egyes források szerint pedig az Apple is érdeklődik a technológia iránt, ezért az LG mellett a Samsung ezen részlegével is megállapodást kötnének.
Az IHS Technology piackutató cég március 23-án tette közzé a mobilkijelzők szegmensére vonatkozó legfrissebb felmérését, amelyben nemcsak a különböző gyártók által világszerte leszállított érintőképernyők számát, de az egyes típusok előállítási költségeit is összevetik. Eszerint az árban jelentős fordulat következett be, ami hamarosan a piacon is visszaköszön majd.
A legfontosabb változás, hogy míg a tavalyi év végén az 5 hüvelykes, Full HD felbontást támogató okostelefonos érintőképernyőknél az AMOLED-változat panelenként 17,1 dollárba került, az LCD-nél pedig ez 15,7 dollár volt, addig mostanra, az év első negyedének vége felé, 14,3 és 14,6 dollárra csökkent. Ez azt jelenti, hogy az AMOLED-panelek előállítási költsége immár alacsonyabb, aminek következtében megindulhat az LCD kiszorítása, mégpedig nemcsak a csúcskategóriában, de az olcsóbb készülékek területén is. Ez a felhasználók számára elsősorban nagyobb energiahatékonyságot és mélyebb színeket jelentene.
A háttérvilágítás hiánya energiatakarékosabb működést eredményez
A fő okok között sorolják fel a vásárlók nagyobb számát, a magasabb hőfokon zajló gyártást, valamint a gyártósorok időszakos értékvesztésének lezárultát (ez utóbbi könyvelési szempontból kedvező). A Samsung Display a tavalyi év második felében alaposan felfuttatta a kisebb és közepes méretű kijelzők gyártását, itt több kínai ügyfélre (Meizu, Oppo) is szert tettek, és mivel fix gyártási költségekkel számolnak, a nagyobb darabszám az egy példányra eső kiadás csökkenését eredményezi - nem beszélve arról, hogy már a fázis elején sikerült stabilizálni a selejtarányt, ami nyilván szintén jótékony hatással van a különböző mutatókra. Itt sem állnak azonban meg, így a költségek további csökkenésére számíthatunk, miközben a kínai gyártók szintén az olcsóbb kategóriák felé nyitnak, ott is elérhetővé téve az AMOLED-technológiát.
A Samsung Display a maga részéről újabb nagyobb összeget (325,7 millió dollárt) fordított a hajlékony OLED-panelek gyártására berendezkedett dél-koreai üzemére, itt a darabszámot több mint kétszeresére növelnék, egyes források szerint pedig az Apple is érdeklődik a technológia iránt, ezért az LG mellett a Samsung ezen részlegével is megállapodást kötnének.