Berta Sándor

Jönnek a hálózatba kötött kukák

A hálózatba kötött kukák elterjesztésén dolgozik a Sigfox. A francia cég olcsó és akkumulátorról működő hálózattal rukkolt elő.

A dolgok internetének köszönhetően gyakorlatilag az egész háztartás a hálózatok részévé válhat, de ez nem jelenti azt, hogy csak a hűtőszekrény, a fűtés vagy a világítás vezérelhető így. A Sigfox által megalkotott rendszer akár szemetesekben is alkalmazható és ezáltal - elsősorban a nagyvárosokban - új szintre emelheti a szemétszállítást.


Barcelonában fogják telepíteni ezeket a kukákat - akkor üritik majd, ha tele lesznek

Az új, illetve módosított hulladéktárolók segítségével a hulladékszállító cégek valós időben is láthatják majd, hogy az adott szemetes vagy konténer megtelt-e és ki kell-e üríteni vagy sem. A megoldás elsősorban nem is annyira a családi házaknál, sokkal inkább a vállalatoknál és a nagy társasházaknál válhat be, hiszen ott jóval több szemét keletkezik, amit adott esetben gyorsan el kell szállítani. Ezáltal szebb lehetne a városkép, rugalmasan lehetne alkalmazkodni az összegyűlt mennyiséghez és eltűnhetnének a szeméthegyek.


Hálózatba kötött méhkaptár

A technológia nem csupán a szemetesek kapcsán használható, hanem például a bártulajdonosokat is tájékoztathatják a pincében lévő hordók, ha elfogyott a sör vagy ha rossz tárolási hőmérséklet van beállítva. A tűzoltók pedig jelzést kaphatnának arról, hogy valahol rendben van-e vagy éppen csökken a víznyomás. A Sigfox akkumulátorai hosszú üzemidővel rendelkeznek, de ezzel kapcsolatban a vállalat konkrét adatokat nem közölt.


A csapolt sör hőmérsékletét hálózatba kötve figyelő szenzor

Bernben 2005 óta vannak intelligens szemétgyűjtők, amelyek telítettségét egy szenzor felügyeli. Amennyiben az egyik tároló megtelik, az érzékelő automatikusan lezárja azt és a rendszer egy üres szemetest tol a helyére. Mönchengladbachban és Brémában szintén chipeket alkalmaznak, amelyek tárolják, hogy milyen súlyú egy üres konténer, a tulajdonos rendben kifizette-e a szemétszállítási díjat és hogy melyik háztartáshoz tartozik. Az eszközzel a közeledő vagy elhaladó szemetes autó rendszere veszi fel a kapcsolatot. Brüsszel tavaly novemberben vásárolt 30 okoskukát, amelyeket a város szívében és az uniós intézményeknek otthont adó kerületben helyeznek el.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • ostoros #21
    Balfék.
  • gforce9 #20
    Nem, te írtál csak full a valósággal ellentétes dolgokat. Nem követlek. Paranoiás lehetsz :)
  • ostoros #19
    Más is írt hülyeséget, de téged csak én érdekellek. Vigyázz, mert én csak a nőket kedvelem.
  • gforce9 #18
    Mondjuk pont nem érdekel, hogy mit gondolsz. Hülyeségeket írtál egyfolytában ide és helyretettem, mint ahogy a többiek is.
  • ostoros #17
    Kötözködni jöttél.
  • kvp #16
    A megoldas lenyege, hogy a valtozo terhelesu kukak eseten akkor lehessen uriteni amikor megtelik. Igy lehetoseg van arra, hogy ha rendezveny es nagy tomeg van egy kozteren, akkor naponta tizszer, ha eppen esos ido, akkor hetente egyszer uritsek. Tarsashazi peldanal regen az okoskuka az a hazmester volt, naponta vegigment a kocsi es azt uritettek, ami kint allt a haz elott. Elvileg ha meg irnak is, hogy mikor kellett elvinni, akkor elvitelenkent szamlazhatnanak (mint regen a haboru elott), nem altalanyban.

    Gyakorlatilag egy a fedelben levo tavolsagszenzorrol van szo (lasd riasztok), ami gsm-en vagy a sigfox eseten a garazskapu nyitok frekvenciajan jelezheti, hogy mennyire van megtelve. Utobbi elonye, hogy egy gombelemrol is elmegy evekig, viszont hatranya, hogy egyiranyu adatkapcsolat van csak es sajat bazisallomasokat igenyel. (ez lehet a kozteri lampaoszlopon gsm/lan kapcsolattal vagy akar a kukasauton is)

    Jo a megoldas, de szvsz. a tenyleges ertekenek a tobbszoroseert arusitjak, mert meg ujdonsag. Egy ilyen szenzor+adoegyseg egyebkent egy sima kapunyito taviranyito araert gyarthato, azaz mindennel egyutt, bedobozolva is csak par ezer forint.
  • gforce9 #15
    Nem kötözködés, hanem valóság, attól, hogy te ignorálod,még az. A kevesebb megálló az üzemanyagtakarékosság+idő. Ha pedig nagyobb területről van szó, akkor kevesebb teherautót jelent. De persze ez is csak kötözködés.Ha pedig nincs megtakarítás, nem fogják alkalmazni. De ezt ők kiszámolták, veled ellentétben.
    Utoljára szerkesztette: gforce9, 2016.03.02. 12:48:56
  • ostoros #14
    "A szállítás költsége biztosan csökken." Tutira nem.

    ""egyel kevesebb alkalmazottra lesz szükség"
    Amit a társasházi lakosok fizetnek. Tehát kevesebbet fizetek. Hurrá!""
    Akinek majd a te adódból fizetik a munkanélküli segélyét, miközben aki ezt a baromságot leszállítja, vesz egy yachtot. Hurrá!
    Vannak értelmes fejlesztések, ez nem az. Ez egyenértékű az új Iphone megvételével, miközben amúgy is csak telefonálásra kell. Persze a polgármester majd büszkén veri a mellét, hogy mennyi közpénzt elpazarolt, meg a GDP-t is talán feljebb húzza, egy újabb fogyasztói birkaság.
  • ostoros #13
    Jöttél kötözködni. Irreleváns megtakarítás.
  • gforce9 #12
    "így is úgy is bejárja a területet, mert olyan nincs, hogy egyszerre ürüljenek a kukák. Maximum nem állnak meg, ha tudják, hogy az adott még nincs tele. De ezzel energiát nem takarítanak meg, legfeljebb időt."

    Nézz utána, hogy megállás és elindulás hogyan befolyásolja a fogyasztást, főképp egy nagy tömegű teherautónál.