Berta Sándor

CES: Odatette magát televíziók terén az LG

Az LG a kiállításon mutatta be az aktuális okostévéit, amelyeken már az operációs rendszer új verziója fut 4K HDR tartalmak kiséretében.

A konszern a webOS 3.0 szoftvert azért fejlesztette ki, hogy intuitívabb módon lehessen navigálni a tévéfunkciók között és ezáltal jobb felhasználói élményt kínálhasson a nézőknek. Brian Kwon, az LG otthoni szórakoztató részlegének elnök-vezérigazgatója szerint a hármas verzió az operációs rendszer egy nagyobb frissítésének minősül, míg Sam Kim, az LG Electronics Home Entertainment televíziós terméktervezési vezetője és alelnöke kiemelte, hogy úgy tekintenek a tévékre, mint az okosotthonok vezérlőközpontjaira.


A webOS alapelveit (egyszerű hálózatba kötés, bekapcsolás és tartalom-felkutatás) a cég szerint elégedetten fogadták az emberek, így a jól bevált funkciók természetesen megmaradnak, de lesz számos új innovatív megoldás is. Ez utóbbiak között van a Magic Zoom, a Magic Mobile Connection és az aktualizált Magic Remote. A Magic Zoommal egyszerűen és a képminőség romlása nélkül lehet felnagyítani a tévén megjelenített képeket és betűket. A Magic Mobile Connection segítségével a felhasználók egy mozdulattal vihetik át a mobil alkalmazásaikat a televízióik képernyőire. A TV Plus alkalmazással zökkenőmentesen lehet kapcsolatot létesíteni a mobiltelefonok és az okostévék között. Az aktualizált Magic Remote pedig a gyártó intuitív távirányítója, amelyet elláttak egy kiegészítő gombbal, amellyel egyszerűen vezérelhetők a beltéri egységek.

A webOS 3.0-t ellátták a Channel Plus funkcióval is, így a nézők minden eddiginél egyszerűbben tekinthetik meg a digitális tartalmakat. A Channel Plus egységes programlistát is kínál, amely ötvözi az úgynevezett Over-the-Top (OTT) tartalmakat az ismert televíziós csatornákkal. A vezérlés akár egy alkalmazáson keresztül is történhet. A Xumóval kötött együttműködésnek köszönhetően elérhetővé válnak a Bloomberg, a TIME Inc., a Condé Nast Entertainment és a The Wall Street Journal ingyenes digitális tartalmai is. Emellett lesznek prémiumtartalmak (BuzzFeed, PopSugar, Mode Media, nemzetközi programajánlatok).


A további funkciók közül kiemelkedik a tévénézési szokásokat elemző Channel Advisor, az egyszerre két csatorna megtekintését biztosító Multi-View, a tévé hangszóróin keresztül zenék streamelését lehetővé tévő zenelejátszó alkalmazás és az IoTV App, amelynek köszönhetően a televízió képernyőjén keresztül lehet vezérelni az LG és más kompatibilis gyártók háztartási berendezéseit (hűtőszekrények, mosógépek, klímaberendezések). Ezáltal megváltoztathatók akár a fényviszonyok vagy a hőmérsékleti beállítások is. Az IoTV App kapcsán a webOS 3.0 immár tanúsítványt is kapott a dolgok internetéhez kapcsolódó termékekkel való kompatibilitása miatt.

A cég mindezt néhány új tévén prezentálta, ezek a 65 colos UH9500, a 86 colos UH9550, a SUPER UHD TV-k közül pedig újdonságkét szerepelt a 65 colos UH8500 és a 75 colos UH8550 modell. Az első kettő olyan dolgokkal villant, mint a True Black Panel és a Contrast Maximizer; előbbi minimalizálja a visszatükröződést és növeli a kontrasztarányt, utóbbi pedig mélyebb színeket és élesebb kontrasztot nyújtva különíti el a tárgyakat a hátterüktől. A HDR Plus technológia révén az UH9500 és az UH9550 képes a 4K HDR tartalmakat úgy megjeleníteni, ahogy azt az alkotók elképzelték.


A ColorPrime Plus technológia megnöveli a képernyőn megjeleníthető színek tartományát, így javítva a színvisszaadást. A kijelzők szélesebb színspektrumot használnak, így az árnyalatok és árnyékok nagyobb tartományát képesek megjeleníteni. Egy másik újítás, a Billion Rich Colors technológia a 10 bites panel és a 10 bites feldolgozási képesség segítségével lehetővé teszi, hogy az UH9500 és az UH9550 modellek több mint egy milliárd lehetséges színt jelenítsenek meg. Ezek a készülékek támogatják a BT.2020-at, vagyis a a tartalomsugárzásban használt legújabb generációs színvisszaadási sztenderdet.

Az UH9500-nál a tervezők csökkentették a rést a készülék kijelzője és hátsó fedőlapja között: a mindössze 6,6 milliméteres vastagságú képernyőt szinte láthatatlan előlappal kombinálták. Hangzás terén a cég a harman/kardonnal dolgozott együtt a hangszórórendszer kifejlesztésében, amit a Magic Sound Tuning funkció támogat meg. Ez érzékeli és elemzi a felhasználó környezetének akusztikai adottságait, és ezekhez igazítja a hangbeállításokat. Az LG itt mutatta be első gyártásra kész 98 colos Super UHD TV-jét is, melyet a tervek szerint 2016 második felében kezdenek majd forgalmazni.

A vállalat 4K HDR-képes OLED TV portfóliója nyolc terméket foglal magában, köztük a 77 és 65 colos méretben érkező Signature OLED TV G6-ot és a 65 és 55 colos E6 modelleket. A G6 és E6 modellek az LG első televíziói, melyek a cég új, egyedi Picture-on-Glass formavilágát használva készülnek, azaz ultravékony, mindössze 2,57 milliméteres OLED panelekkel, áttetsző üveg hátsó borítással és előre néző hangprojektor-rendszerrel. Ezt az egyedi formai kialakítást az OLED-technológia teszi lehetővé.


Míg az LCD kijelzők esetén a LED háttérvilágítás egész képernyőrészleteket egyben világít meg, addig az OLED panelek minden egyes pixele külön-külön irányítható, valamint ki- és bekapcsolható. Ennek eredményeként az OLED TV-k élénk színeket és részletes sötét tónusokat jelenítenek meg még olyankor is, amikor fényes objektumok közvetlenül mélysötét területek mellett helyezkednek el. Ennek köszönhetően a képek tökéletes feketével és élénk színekkel jeleníthetők meg. A tervek szerint a globális értékesítésüket márciusban kezdi meg a vállalat.


A dél-koreai társaság azért is tesz, hogy legyen mit nézni: vezető technológiai cégekkel és tartalomszolgáltatókkal kötöttek stratégiai partnerségi megállapodásokat. Az LG, a Dolby és a Netflix együttműködéséből megszületett a Netflix népszerű Daredevil sorozatának 4K-Dolby Vision-HDR változata. (A Dolby Vision még magasabb fényerőt biztosít a világos képtartományokban, mélyebb feketét és részletgazdag képet tesz lehetővé.) Hamarosan a legjobb streaming-tartalmak is rendelkezésre állnak majd HDR-minőségben. A CES-en az LG standjánál mutatják be elsőként az Amazon saját sorozatait, így a The Man in the High Castle, a Red Oaks, a Transparent és a Mozart in the Jungle HDR változatát is.


Újdonsággal állt elő a Youtube videómegosztó is: idén vezetik be a HDR minőségű videók lehetőségét, televíziós alkalmazásán keresztül. A CES-standon a Youtube HDR-tartalmait VP9-Profile 2 kodek kelti életre. Az LG egy másik partnere, a Twentieth Century Fox stúdió a The Martian (Mentőexpedíció) című filmet a Western Digital VIDITY rendszerén keresztül juttatja el a kijelzőre. A mozifilmet felújították, hogy az űrjelenetek még látványosabbak legyenek HDR minőségben. Az LG kiállítóhelyén egy sötétszobát is berendeztek, ahol a NASA és Harmonic a világűrről készített HDR felvételei tekinthetők meg.


Az LG a HDR-sugárzás technológiáját a Las Vegas-i helyi televíziós szolgáltatóval mutatja be a CES-en. A képminőséget az Advanced Television Systems Committee által fejlesztett ATSC 3.0 sugárzási szabvány szavatolja. Ez a technológia a HEVC (High Efficiency Video Code) kodekre, azaz a videótömörítés elterjedt, következő generációs megoldására, illetve a fejlett frekvenciatovábbításra épül, javítva az elérhető képminőséget.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • alma2 #4
    Annyira bena ez a webos-s felulet, halal nyomkodni, meg elohozni benne valamit.
    A sok evvel ezelotti anyamtyukja sajat altaluk farigcsalt oprendszer-> menurendszer 10x gyorsabban mukodik es hasznalhatobb is.(amig nem mesz a smart reszebe)
    A webos ki-be folyos menurendszere olyan, mint egy kezdetleges flash website 10 evvel ezelottrol plusz meg akad is az egesz. A bekapcsolom a tv-t es valami angry birdos idiota menu fogad meg tiszta ovoda. A masodik kepen van a webos-es smart menu kepen, eppen.

    Persze meg mindig 10x annyi dolgot engednek allitani mint a samsung tv-ken, igy addig csendben maradok.

    Utoljára szerkesztette: alma2, 2016.01.06. 21:52:39
  • yesname #3
    Ezeken a TV-ken nagyon sokan nem is tévéműsort szoktak nézni.
  • MuldR #2
    Biztos, hogy a első kép ott készült? A Girls' Gereration - The Boys 2011-es videóklipp és szerintem legalább 2 éve nincs szerződésük az LG-vel. Az valami 2013-as fotó. :)
  • Cat #1
    Szépek ezek a készülékek, csak egyre inkább feleslegesek. Az Egyesült Államokban a kábelszolgáltatók kezdenek pánikolni, mert a fiatalok (a 14-25 évesek) egyre nagyobb százaléka soha nem kapcsolja be a tévét, egyszerűen nem érdekli őket. (Nekem sincs több, mint egy évtizede.)