Berta Sándor

Hibázott és változtatna az Uber

Viták helyett kompromisszumokra törekedne a közösségi utazásmegosztó szolgáltatás Németországban.

Az Uber a taxisokkal és a hivatalokkal is összevitatkozott, s végül kénytelen volt az üzletét fokozatosan leépíteni. Christian Freese szeptember óta vezeti az Ubert Németországban és számos dolgon változtatna. "Az UberPop kapcsán vitát váltottunk ki, de meg kellett állapítanunk, hogy a koncepciónk jogi akadályokba ütközik ebben az országban. Úgy döntöttünk, hogy átváltunk az UberX nevű szolgáltatásra, amelyben profi sofőrök lesznek. A hagyományos szolgáltatásunkkal - amelynél klasszikus taxikat közvetítünk a nemzetközi közösségnek - szeretnénk kezet nyújtani a taxiágazatnak és megmutatni, hogy az Uber jelentős mértékben növelheti a járművek kihasználtságát. A taxisok az idejük 83 százalékában állnak és a fennmaradó időben kell pénzt keresniük. Amennyiben tehát óránként egy út helyett kettőt vagy többet bonyolítanának, az máris sokat segítene" - jelentette ki a menedzser.

Christian Freese hozzátette, hogy 1-2 évvel ezelőtt még fiatal és tapasztalatlan vállalkozás voltak, a közösségük eufóriája hajtotta őket. De most már partneri kapcsolatra vágynak a többi piaci szereplővel és nem is tagadta, hogy hibákat követtek el. Viszont az is tény, hogy az UberPopnak köszönhetően lehetett feltenni azt a kérdést, hogy az eddigi rendszer észszerű volt-e és a jövőben is az lenne-e. Az autóknak naponta 23 órán át kihasználatlanul kell állniuk? Vagy a meglévő közlekedési eszközök használatával még több ajánlatot lehet kialakítani?

Az is elmondható, hogy gyakorlatilag kapituláltak a német jogrendszer előtt. Bizonyos szempontból a német jogrendszer nagyon szigorú, de nem arról van szó, hogy ők azt tették volna, amit akartak. Voltak jogi szakvéleményeik, azonban meg kellett állapítaniuk, hogy a technológiai fejlődést a bírósági ítéletekben egyáltalán nem vették figyelembe.

"Nem hiszem, hogy Európába visszahozzuk az UberPopot, nem is dolgozom ezen. Sokkal inkább azon fáradozunk, hogy meg kell reformálni a törvényeket. Más téren is szükség van változtatásokra, például a helyismereti vizsga felesleges a navigációs rendszerek korában. A jövőt az UberPool jelentheti. A technológiai platformunk 2-3 másodperc alatt megtalálja azokat, aki ugyanabba az irányba mennének, így az utasok eloszthatják egymás között az utazási költségeket. Erre ugyanakkor a piacnak meg kell érnie. Londonban és San Fransiscóban ez már megtörtént."

"Az UberPool elindulása kapcsán még nem tudok konkrét időpontot mondani, de jó lenne, ha ez jövőre megtörténhetne. Megnézzük, hogy Berlinben és Münchenben mi működik és mi nem, s remélem, hogy az ott szerzett tudással jövőre visszatérhetünk más német városokba. Minden olyan szabályt támogatunk, amely fogyasztói szempontból észszerű, vagyis azokat, amelyek növelik a biztonságot és a minőséget, de ellenzünk minden olyan szabályt, amely a fogyasztók kárára megvédi a piacot a versenytől. Az a véleményünk, hogy az aktuális vitákat a felhasználók feje felett folytatják" - szögezte le az Uber németországi vezetője.

Németországban márciusban tiltották be az UberPopot. Az indoklás szerint az Uber üzleti modellje megsértette a személyszállításról szóló szövetségi törvényt. Christian Freese novemberben jelezte, hogy az Uber Frankfurt am Mainból, Hamburgból és Düsseldorfból is kivonul, s a jövőben kizárólag Berlinre és Münchenre összpontosít.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
Nem érkezett még hozzászólás. Legyél Te az első!