Berta Sándor
Német városokból vonul ki az Uber
Az utazásmegosztó szolgáltatás átmenetileg három településen válik elérhetetlenné.
Christian Freese, a cég németországi vezetője elmondta, hogy az Uber Frankfurt am Mainból, Hamburgból és Düsseldorfból is kivonul, s a jövőben kizárólag Berlinre és Münchenre összpontosít. A döntés oka, hogy e két településen keletkezik a bevételeik 70 százaléka. Freese a lépést azzal is indokolta, hogy a három nagyvárosban nagyon nehezek a szolgáltatás működtetésének feltételei.
Az UberPopot, amelynek keretében magánemberek tették elérhetővé az autóikat, Németországban már márciusban leállították, miután a Frankfurti Tartományi Bíróság betiltotta azt és egyúttal megtiltotta az amerikai vállalatnak, hogy megfelelő engedélyek nélkül személyszállító tevékenységet végezzen. A licenccel rendelkező sofőrökkel végzett limuzin- (UberBLACK) és taxiszolgáltatást (UberTAXI) viszont az ítélet nem érintette, ezek tovább működhettek, csakúgy, mint az UberX is.
Freese hangsúlyozta, hogy fel kellett ismerniük, hogy mennyire nehéz a jelenlegi feltételek mellett egy olyan termék (szolgáltatás) fejlesztése, amely megfelel az igényeiknek. Számos potenciális partnerüknek az önálló fuvarozóvá válási folyamat túl idő- és költségigényesnek bizonyult. Ezenkívül különösen alábecsülték a bizonytalanságokat és a helyi szintű lehetőségeiket. A menedzser leszögezte: azzal, hogy jövőben Berlinre és Münchenre fókuszálnak, a lehető legjobb élményt kínálhatják majd az ügyfeleiknek és csökkenhet a várakozási idő. A három nagyvárosból való kivonulás állítólag egyelőre átmeneti jellegű.
Christian Freese, a cég németországi vezetője elmondta, hogy az Uber Frankfurt am Mainból, Hamburgból és Düsseldorfból is kivonul, s a jövőben kizárólag Berlinre és Münchenre összpontosít. A döntés oka, hogy e két településen keletkezik a bevételeik 70 százaléka. Freese a lépést azzal is indokolta, hogy a három nagyvárosban nagyon nehezek a szolgáltatás működtetésének feltételei.
Az UberPopot, amelynek keretében magánemberek tették elérhetővé az autóikat, Németországban már márciusban leállították, miután a Frankfurti Tartományi Bíróság betiltotta azt és egyúttal megtiltotta az amerikai vállalatnak, hogy megfelelő engedélyek nélkül személyszállító tevékenységet végezzen. A licenccel rendelkező sofőrökkel végzett limuzin- (UberBLACK) és taxiszolgáltatást (UberTAXI) viszont az ítélet nem érintette, ezek tovább működhettek, csakúgy, mint az UberX is.
Freese hangsúlyozta, hogy fel kellett ismerniük, hogy mennyire nehéz a jelenlegi feltételek mellett egy olyan termék (szolgáltatás) fejlesztése, amely megfelel az igényeiknek. Számos potenciális partnerüknek az önálló fuvarozóvá válási folyamat túl idő- és költségigényesnek bizonyult. Ezenkívül különösen alábecsülték a bizonytalanságokat és a helyi szintű lehetőségeiket. A menedzser leszögezte: azzal, hogy jövőben Berlinre és Münchenre fókuszálnak, a lehető legjobb élményt kínálhatják majd az ügyfeleiknek és csökkenhet a várakozási idő. A három nagyvárosból való kivonulás állítólag egyelőre átmeneti jellegű.