SG.hu

Milyen jövőben élünk?

A vállalatok féltucat tényezőt kiemelve próbálják megtippelni milyen irányba érdemes kutatniuk, hogy még több pénzt termeljenek részvényeseiknek.

A cégek számára létfontosságú, hogy tudják milyen világban élünk, mire vágynak a fogyasztóik. A két szféra folyamatosan hat egymásra, időnként valamelyik előrerohan, és húzza maga után a másikat, de az alkalmazkodás állandó. Az eNET Internetkutató Kft. kutatásvezetője, Pintér Róbert az élvonalból követi, hogy milyen megoldásokkal, merre halad a digitális világ. Előadása szerint ugyan életünk gyorsan változik, de mégis van a háttérben néhány dolog, ami állandónak tekinthető.

Elöregedő társadalomban élünk, melyben a globalizáció miatt rengeteg új, korábban nagyon szegény sorban élő ázsiai költözik a városokba és vásárolhat meg magának korábban számára menengedhetetlen javakat. Az emberek többsége elvárja, hogy mindez ne legyen káros hatással a környezetre, ami legkönnyebben erőteljes technológiai befektetésekkel érhető el. Az internet és az okostelefonok terjedése, a gyors információcsere miatt a fogyasztók helyzeti előnybe kerülnek a cégekkel szemben, akik folyamataikat automatizációval és adatokon alapuló döntéshozatallal próbálják hatékonyabbá tenni.


"A fogyasztók számára a hangsúly egyre kevésbé azon van, hogy mit kapnak, hanem hogy mit képesek vele csinálni. Élményeket keresünk, nagy a kínálat, sok a termék, és leginkább barátainknak és a többi fogyasztónak hiszünk. Keressük az egyszerűséget, a letisztultságot a káoszban, és mindezt ráadásul azonnal. Egyre több mindent osztunk meg egymással, legyen az egy fotó, kerékpár vagy akár közösségi iroda." - mondta a kutatásvezető.


"Az innovatív cégek számára alapvetően átalakul, hogy valójában mit is adnak el. Minden cég szoftvervállalkozássá válik. Például a Pirelli autógumikat gyárt, de ha ezeket egy internetre kötött szenzorral intelligenssé teszi már olyan megoldást tud árulni, aminek a segítségével a cégek üzemanyagot tudnak megtakarítani. Valós időben látható a kopás, mennyit fékez az adott sofőr, oktatással meg lehet változtatni a vezetési szokásait és a cég mindezt tudja kontrollálni. A végén az autógumi árának a sokszorosát meg tudja spórolni azzal, hogy kevesebb üzemanyagot használ, közben környezetbarát, és ezt tudja magáról kommunikálni." - tette hozzá.


De hogy néz ki mindez Magyarországon? A digitális világ alapeszköze, a "trójai faló" egyértelműen az okostelefon, ezzel kapcsolódik össze minden egyéb dolog. Dinamikusan nő a tabletek és az okostévék elterjedtsége és szintén esélyt kap tőlünk az okosporszívó vagy az okosóra, nagyon sok ember szeretné ezeket kipróbálni, azaz a magyarok alapvetően nyitottak az új technológiákra. Jóval nagyobb az elutasítottság a 3D nyomtatóval vagy az okoshűtővel szemben, az emberek elképzelni sem tudják, hogy egy ilyen ilyen intelligens eszköz legyen a konyhájukban és nem volt véletlen az sem, hogy a Google túl korainak ítélte az okosszemüveg piacra dobását.


"Ezeket nem kell leírni, feltehetően fogják az emberek használni, csak nem most. Ha a cégek nem állnak az új technológiák mögé és nem találják fel azokat újra, akkor azok nem fognak elterjedni. Habár az okostelefont az IBM találta fel 1992-ben vagy a tabletet a 2000-es évek elején a Microsoft, több év eltelt mire kitalálták hogyan lehet ezeket felhasználóbarát módon megalkotni. Az okoshűtőnél is elő kell még állni ezzel a koncepcióval, hogy az emberek tudják, mire való." - zárta az előadást Pintér Róbert.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • VolJin #17
    Magadnak kitalált álproblémákkal hadakozol.
  • dyra #16
    Nem tudom mi a lozung abban, hogy az adatokat fel kell dolgozni. Nem mindenki van oda meg vissza attól, hogy egy nagy céghez kerülnek az adatai amiből ő majd kap ilyen meg olyan kimutatást, egyébként sokkal előrébb nincs mert azt is át kell néznie. Szóval sok okos eszköz ami arra hívatott, hogy egyszerűsítse és optimalizálja az életünket aztán szerintem kiderül, hogy ez nem is olyan egyszerű és hogy az átlag embernek se kedve se ideje unalmas adatokat böngésznie. Innentől kezdve látható is ennek az okosmizériának a hátul ütője. Amit írtam nem lozung, én egyszerű eszközöket képzelek el a mindennapokban.
  • ostoros #15
    Egy nagy lófaszt! A GDP-t a fogyasztás termeli.
    Ha kertészkedek, és magam termelem meg a virágot az ünnepnapokra, akkor az nem növeli a GDP-t, de ha lusta disznó vagyok, és inkább lebetonozom az egészet, akkor el kell mennem az üzletbe venni. Hoppá, mennyi GDP termelődött!
    Vagy ha a maradékot nem etetem fel a disznóval, vagy a kutyámmal, akkor pazarlok, de GDP-t termelek, mert veszem a tápot, a disznónak még külön takarmánykiegészítőt, mert a kukorica egysíkú. Hoppá, GDP-t termeltem a pazarlásommal, és a fafejűségemmel! Hogy örülnek a tápszer gyártók!

    Még az amerikai Ketchup gyártók is mondtak egyszer olyat, hogy nem attól lettek milliárdosak, amit az emberek megesznek, hanem attól, amit megvesznek, és aztán kidobnak!
    Egyébként bőven lehet a témáról találni még itt és máshol is.
    Vita a multik hasznosságáról (Puzsér,Várady,KissK)
    https://www.youtube.com/watch?v=hU8h3pQDPL4
    Globalizáció-vita - Puzsér vs Ellenpont
    https://www.youtube.com/watch?v=VxB74hMwNVU
    Utoljára szerkesztette: ostoros, 2015.06.08. 01:12:42
  • kvp #14
    "Az okoshűtőt pedig meg lehet úgy is alkotni,hogy előbb megkérdezze,mit akar a gazdája és csak utána rendelne online,ha nincs éppen benne az,amit a gazdája szeretne.."

    Igen, ez lenne az idealis. Persze a tenyleg hatekony okoshutohoz az okos hazhozszallitas (groby/tesco) es az okos hutobe pakolo robot kell, mert semmit nem er az okos kavefozo sem, ha kezzel kell beletolteni a kavet es a vizet, meg minden fozes utan kezzel kell kipucolni. Itt is van mar fejlodes, a jo okos kavefozo be van kotve a vizcsapra, van benne csesze adagolo es tobbfele kapszulas kave kozzul lehet valasztani. Nagyjabol mint egy sima italautomatanal, csak otthon es nem penzbedobasra, hanem programbol taviranyitva indul.
  • VolJin #13
    Te minden trendi szart készpénznek veszel?
    Tizenöt éve az volt a sláger, hogy interaktív televízio.
    Negyven éve az űrmeghódíccsa.
    Harminc éve az, hogy nem lesz olaj. Hatvan éve az, hogy atom hajtja a kocsit. Ötven éve, hogy repülni is fog.
    A jövő sohasem úgy néz ki, ahogy elképzelik a jelenben.
  • Sir Cryalot #12
    -a jövőhöz jól fel kell rúgni dolgokat ,és főleg hatástanulmányok nélkül , hogy elmondhassuk "igen ezt meg azt is én rúgtam fel, és olyan nagymenő rugdosó vagyok hogy a pillanat hevében nem is érdekel más , csak a rugdoSHOWdás!", és ez okos...
  • jovokutato #11
    A jövő:felhő alapú szolgáltatás,virtuális valóság és személyre szabott digitális asszisztens..
    Az otthonunk is okosotthon lesz..
    Az okoshűtőt pedig meg lehet úgy is alkotni,hogy előbb megkérdezze,mit akar a gazdája és csak utána rendelne online,ha nincs éppen benne az,amit a gazdája szeretne..

  • VolJin #10
    Pedig azért vagy a világon, hogy GDP-t termelj. Az tartja fenn a társadalmat, az biztosítja a jólétet, az egészségügyet, oktatást, az életszínvonalat.
    Nem akarok arra utalni, hogy milyen népcsoportok nem járulnak hozzá a GDP-hez, de sajnos kell.
  • ostoros #9
    Nem értetted meg. Nem a technológiánk hatékonyságáról beszélt, hanem arról, hogy az embert hatékonyabban használjuk ki. Ez sokaknak létidegen.
    Nekem is az, nem hinném, hogy azért vagyok a világon hogy GDP-t termeljek.
  • VolJin #8
    Te lusta vagy?