Berta Sándor
Németország nem szabályozná külön az online cégeket
A német kormány tanácsadói azt szorgalmazzák, hogy a kisebb internetes vállalkozások működését is vizsgálják meg.
A kabinet mellett működő monopóliumbizottság nyilvánosságra hozta a legújabb különjelentését a digitális piacokon zajló versenyről. A testület a dokumentumban többek között leszögezte, hogy semmi szükség nincs a Google, az Uber és más online szolgáltatások működésének különleges szabályozására, ehelyett a szakemberek inkább azt sürgették, hogy a piaci versennyel kapcsolatos jogot a mai kor igényeihez kellene igazítani. Így ugyanis a piaci versenyt felügyelők az eddiginél sokkal több esetben intézkedhetnének, elsősorban a fúziók tekintetében, ráadásul ezáltal a kisebb startupokat is jobban lehet ellenőrizni az esetleges összeolvadások esetén. Amennyiben pedig eljárások kezdődnek, akkor azokat az eddiginél sokkal gyorsabban lehetne lezárni.
A monopóliumbizottság ajánlásai alapján a német kormánynak minden korábbinál erősebben kellene lobbiznia amellett, hogy megvalósuljon az egységes európai adatvédelmi irányelv. Az olyan vitákat, amelyek napjainkban például a taxisok és az Uber között zajlanak, sokkal kevesebb szabályozással, rugalmasabban kellene megoldani.
Sigmar Gabriel német gazdasági miniszter azt nyilatkozta, hogy a Google piaci hatalma csak akkor becsülhető meg, ha az internet infrastruktúráját összességében veszik figyelembe. Az Android vagy a Chrome nem csak az adott területeken van jelen, hiszen a hatásuk jóval túlmutat a mobil- vagy a böngészőpiacon.
Justus Haucap, a monopóliumbizottság tagja és korábbi elnöke tavaly májusban azt az álláspontot képviselte, hogy a Google feldarabolása nem járna túl sok eredménnyel és mindenekelőtt a felhasználóknak ártana. Az igaz, hogy az amerikai cég az online keresők piacán vezető pozícióban van, de vannak vetélytársai, így nem beszélhetünk arról, hogy monopolhelyzetben van a keresések kapcsán.
A kabinet mellett működő monopóliumbizottság nyilvánosságra hozta a legújabb különjelentését a digitális piacokon zajló versenyről. A testület a dokumentumban többek között leszögezte, hogy semmi szükség nincs a Google, az Uber és más online szolgáltatások működésének különleges szabályozására, ehelyett a szakemberek inkább azt sürgették, hogy a piaci versennyel kapcsolatos jogot a mai kor igényeihez kellene igazítani. Így ugyanis a piaci versenyt felügyelők az eddiginél sokkal több esetben intézkedhetnének, elsősorban a fúziók tekintetében, ráadásul ezáltal a kisebb startupokat is jobban lehet ellenőrizni az esetleges összeolvadások esetén. Amennyiben pedig eljárások kezdődnek, akkor azokat az eddiginél sokkal gyorsabban lehetne lezárni.
A monopóliumbizottság ajánlásai alapján a német kormánynak minden korábbinál erősebben kellene lobbiznia amellett, hogy megvalósuljon az egységes európai adatvédelmi irányelv. Az olyan vitákat, amelyek napjainkban például a taxisok és az Uber között zajlanak, sokkal kevesebb szabályozással, rugalmasabban kellene megoldani.
Sigmar Gabriel német gazdasági miniszter azt nyilatkozta, hogy a Google piaci hatalma csak akkor becsülhető meg, ha az internet infrastruktúráját összességében veszik figyelembe. Az Android vagy a Chrome nem csak az adott területeken van jelen, hiszen a hatásuk jóval túlmutat a mobil- vagy a böngészőpiacon.
Justus Haucap, a monopóliumbizottság tagja és korábbi elnöke tavaly májusban azt az álláspontot képviselte, hogy a Google feldarabolása nem járna túl sok eredménnyel és mindenekelőtt a felhasználóknak ártana. Az igaz, hogy az amerikai cég az online keresők piacán vezető pozícióban van, de vannak vetélytársai, így nem beszélhetünk arról, hogy monopolhelyzetben van a keresések kapcsán.