MTI
A vártnál kisebb mértékben csökkentek a PC-eladások
A vártnál jóval kisebb mértékben csökkent a harmadik negyedévben a személyi számítógépek (PC) értékesítése a világpiacon - közölte az International Data Corporation (IDC) informatikai és távközlési piackutató vállalat.
A harmadik negyedévben 78,519 millió személyi számítógépet értékesítettek a világpiacon, 1,7 százalékkal kevesebbet az egy évvel korábbi 79,905 milliónál, a csökkenés azonban kisebbnek bizonyult a várt 4,1 százaléknál. Az értékesítések vártnál jobb alakulásában, a második negyedévhez hasonlóan, elsősorban a vállalati számítógép kereslet növekedése játszott meghatározó szerepet. A legnagyobb gyártók, a Lenovo, Hewlett-Packard (HP), a Dell, az Acer és az Apple mind növelték eladásaikat a harmadik negyedévben, a csökkenés teljes egészében a kisebbekre korlátozódott.
A számokat részben az növelte, hogy megemelkedett azoknak a gépeknek az eladása, amelyek táblagépként és PC-két is használhatók. Nagy növekedés volt tapasztalható emellett a belépő szintű személyi számítógépek, például a "Chromebook" gépek forgalmában is. A fejlett régiókban, az észak-amerikai és európai telített PC-piacokon változatlanul érzékelhető volt, de már csökkenő mértékben a Windows XP operációs rendszer lecserélésének forgalomnövelő hatása. Az eladások fő hajtóerejének azonban a táblagép piac telítődése, valamint a vállalati eszközberuházásoknak a javuló gazdasági kilátások miatt beindult növekedése bizonyult.
A feltörekvő régiókban változatlanul csökken a PC-kereslet, a belépő szintű modellek széles választékának megjelenése azonban segített valamelyest visszaterelni a vásárlói érdeklődést a táblagépekről a személyi számítógépekre. A piacvezető Lenovo az egy évvel korábbinál 11,2 százalékkal több személyi számítógépet adott el a harmadik negyedévben, rekordnagyságú mennyiséget, 15,707 millió darabot, ami 20,0 százalékos világpiaci részesedést biztosított számára az egy évvel korábbi 17,7 százalék után. A rangsorban második HP 14,729 millió PC-t értékesített, 5,1 százalékkal többet, mint egy évvel korábban, a piaci részesedése pedig 18,8 százalékra emelkedett 17,5 százalékról.
A Dell 10,442 millió, 9,7 százalékkal több PC eladásával 11,9 százalékról, 13,3 százalékra növelte piaci részesedését. Az Acer 6,632 millió PC-t értékesített a harmadik negyedévben, 11,4 százalékkal többet, mint egy évvel korábban. Piaci részesedése 8,4 százalékra emelkedett 7,4 százalékról. Az Apple 8,9 százalékkal növelte személyi számítógép eladásait a harmadik negyedévben és ezzel kiütötte a rangsorban az ötödik helyről az Asust. Az Apple 4,982 millió személyi számítógépet adott el, piaci részesedése pedig 6,3 százalékra emelkedett a tavalyi harmadik negyedévi 5,7 százalékról. Eladásait elsősorban a fejlett és telített piacokon növekvő keresletnek és árcsökkentéseinek köszönhetően tudta növelni az Apple.
Az összes többi gyártó eladásai viszont együttesen 17,9 százalékkal csökkentek az idei harmadik negyedévben 2013 harmadik negyedévéhez képest. A 26,026 millió eladott PC 33,1 százalékos piaci részesedéshez volt elegendő, kisebbhez az egy évvel korábbi 39,7 százaléknál.
A harmadik negyedévben 78,519 millió személyi számítógépet értékesítettek a világpiacon, 1,7 százalékkal kevesebbet az egy évvel korábbi 79,905 milliónál, a csökkenés azonban kisebbnek bizonyult a várt 4,1 százaléknál. Az értékesítések vártnál jobb alakulásában, a második negyedévhez hasonlóan, elsősorban a vállalati számítógép kereslet növekedése játszott meghatározó szerepet. A legnagyobb gyártók, a Lenovo, Hewlett-Packard (HP), a Dell, az Acer és az Apple mind növelték eladásaikat a harmadik negyedévben, a csökkenés teljes egészében a kisebbekre korlátozódott.
A számokat részben az növelte, hogy megemelkedett azoknak a gépeknek az eladása, amelyek táblagépként és PC-két is használhatók. Nagy növekedés volt tapasztalható emellett a belépő szintű személyi számítógépek, például a "Chromebook" gépek forgalmában is. A fejlett régiókban, az észak-amerikai és európai telített PC-piacokon változatlanul érzékelhető volt, de már csökkenő mértékben a Windows XP operációs rendszer lecserélésének forgalomnövelő hatása. Az eladások fő hajtóerejének azonban a táblagép piac telítődése, valamint a vállalati eszközberuházásoknak a javuló gazdasági kilátások miatt beindult növekedése bizonyult.
A feltörekvő régiókban változatlanul csökken a PC-kereslet, a belépő szintű modellek széles választékának megjelenése azonban segített valamelyest visszaterelni a vásárlói érdeklődést a táblagépekről a személyi számítógépekre. A piacvezető Lenovo az egy évvel korábbinál 11,2 százalékkal több személyi számítógépet adott el a harmadik negyedévben, rekordnagyságú mennyiséget, 15,707 millió darabot, ami 20,0 százalékos világpiaci részesedést biztosított számára az egy évvel korábbi 17,7 százalék után. A rangsorban második HP 14,729 millió PC-t értékesített, 5,1 százalékkal többet, mint egy évvel korábban, a piaci részesedése pedig 18,8 százalékra emelkedett 17,5 százalékról.
A Dell 10,442 millió, 9,7 százalékkal több PC eladásával 11,9 százalékról, 13,3 százalékra növelte piaci részesedését. Az Acer 6,632 millió PC-t értékesített a harmadik negyedévben, 11,4 százalékkal többet, mint egy évvel korábban. Piaci részesedése 8,4 százalékra emelkedett 7,4 százalékról. Az Apple 8,9 százalékkal növelte személyi számítógép eladásait a harmadik negyedévben és ezzel kiütötte a rangsorban az ötödik helyről az Asust. Az Apple 4,982 millió személyi számítógépet adott el, piaci részesedése pedig 6,3 százalékra emelkedett a tavalyi harmadik negyedévi 5,7 százalékról. Eladásait elsősorban a fejlett és telített piacokon növekvő keresletnek és árcsökkentéseinek köszönhetően tudta növelni az Apple.
Az összes többi gyártó eladásai viszont együttesen 17,9 százalékkal csökkentek az idei harmadik negyedévben 2013 harmadik negyedévéhez képest. A 26,026 millió eladott PC 33,1 százalékos piaci részesedéshez volt elegendő, kisebbhez az egy évvel korábbi 39,7 százaléknál.