Berta Sándor
Közel sem tökéletes az Apple Pay
Háromból kettő Apple Pay-használó találkozott nehézségekkel a fizetések során.
Az Apple által tavaly szeptemberben bemutatott szolgáltatása még számos problémával küzd - derült ki a Phoenix piackutató cég felméréséből, amelyet február végén, négy hónappal a Pay elindítása után végeztek el. A leggyakrabban megnevezett gondok közé tartozik, hogy a termináloknak általában túl sok időbe telik a fizető azonosítása és hogy a pénztárosok sem ismerik a szolgáltatást, így a felhasználók nem is igazán számíthatnak segítségére.
A problémák egyharmada a hibás tranzakciókra vagy a hibás könyvelésekre volt visszavezethető. Az esetek 27 százalékában nem működött a terminál, míg a megkérdezettek közel fele úgy nyilatkozott, hogy annak ellenére nem tudott fizetni a Pay segítségével, hogy az adott üzlet partnerként tüntette fel magát. Éppen ezért tették elérhetővé azokat a matricákat, amelyek segítségével a partnerboltok jelezhetik a vásárlóknak, hogy támogatják a platformot.
A Bloomberg megjegyezte, hogy a megkérdezett Apple Pay-használók eddig átlagosan 2,6 alkalommal éltek a lehetőséggel. A vásárlásokra az esetek felében a gyártó márkaboltjaiban került sor, míg az emberek egyharmada használta a szolgáltatást a Macy's, illetve a McDonald's üzleteiben. Az iPhone 6 tulajdonosok 66 százaléka jelentkezett a Pay-kártya kiváltására, 31 százalékukat azonban egyszerűen nem érdekelte a lehetőség. A platformmal kapcsolatban hitel- vagy bankkártyát kiváltók 88 százaléka használta legalább egy alkalommal a szolgáltatást.
Az Apple Pay bemutatása óta több mint 500 pénzintézet jelezte, hogy támogatná az új megoldást, a bankok így akarják növelni az ügyfélkörüket. A társaság minden egyes olyan tranzakció után, amit a Pay rendszerén keresztül bonyolítanak le, 0,15 százalékos részesedést kap. Az Apple hosszú távú befektetésnek szánja a fizetési szolgáltatását. A brit bankok jelenleg is arról tárgyalnak a kaliforniai cég képviselőivel, hogy 2015 első felében a szigetországban is elérhető legyen az Apple Pay.
Az Apple által tavaly szeptemberben bemutatott szolgáltatása még számos problémával küzd - derült ki a Phoenix piackutató cég felméréséből, amelyet február végén, négy hónappal a Pay elindítása után végeztek el. A leggyakrabban megnevezett gondok közé tartozik, hogy a termináloknak általában túl sok időbe telik a fizető azonosítása és hogy a pénztárosok sem ismerik a szolgáltatást, így a felhasználók nem is igazán számíthatnak segítségére.
A problémák egyharmada a hibás tranzakciókra vagy a hibás könyvelésekre volt visszavezethető. Az esetek 27 százalékában nem működött a terminál, míg a megkérdezettek közel fele úgy nyilatkozott, hogy annak ellenére nem tudott fizetni a Pay segítségével, hogy az adott üzlet partnerként tüntette fel magát. Éppen ezért tették elérhetővé azokat a matricákat, amelyek segítségével a partnerboltok jelezhetik a vásárlóknak, hogy támogatják a platformot.
A Bloomberg megjegyezte, hogy a megkérdezett Apple Pay-használók eddig átlagosan 2,6 alkalommal éltek a lehetőséggel. A vásárlásokra az esetek felében a gyártó márkaboltjaiban került sor, míg az emberek egyharmada használta a szolgáltatást a Macy's, illetve a McDonald's üzleteiben. Az iPhone 6 tulajdonosok 66 százaléka jelentkezett a Pay-kártya kiváltására, 31 százalékukat azonban egyszerűen nem érdekelte a lehetőség. A platformmal kapcsolatban hitel- vagy bankkártyát kiváltók 88 százaléka használta legalább egy alkalommal a szolgáltatást.
Az Apple Pay bemutatása óta több mint 500 pénzintézet jelezte, hogy támogatná az új megoldást, a bankok így akarják növelni az ügyfélkörüket. A társaság minden egyes olyan tranzakció után, amit a Pay rendszerén keresztül bonyolítanak le, 0,15 százalékos részesedést kap. Az Apple hosszú távú befektetésnek szánja a fizetési szolgáltatását. A brit bankok jelenleg is arról tárgyalnak a kaliforniai cég képviselőivel, hogy 2015 első felében a szigetországban is elérhető legyen az Apple Pay.