Berta Sándor
Új központot tervez a Google
Londoni és dán szakemberek segíthetnek a létesítmény megtervezésében. A YouTube pénzügyileg nagyon nem éri meg a cégnek.
A The New York Times értesülései alapján az új Google-központot a londoni Heatherwick Studio és Bjarke Ingels dán építész közösen tervezi meg. A centrumot Mountain View városában hoznák létre és ezzel kapcsolatban már meg is kezdődtek az egyeztetések a település vezetőivel. Az épület területén külön közlekedési utak lesznek a gyalogosok és a kerékpárosok számára.
Közel sem fogadta mindenki örömmel a hírt, a város lakói nincsenek elragadtatva attól, hogy újabb Google-központ kerül az eddigi kertvárosinak számító régióba. Hiába jelent ez plusz munkahelyeket a település számára, de a beruházás tovább terheli az infrastruktúrát, növeli a forgalmat és ráadásul rendkívüli mértékben megemeli az ingatlanárakat. Mountain View városában csak a Google 20 000 embert foglalkoztat, ami rendkívül magas szám, különösen, ha figyelembe vesszük, hogy a várost mindössze 74 ezren lakják. A környező településeken van az Apple, a Facebook és számos más IT-társaság székhelye, így a központok dolgozói rendszeresen ingáznak, ami jelentős mértékben növeli a közúti forgalmat. Ennek elkerülésére a társaságok saját buszokat alkalmaznak - a Facebook-dolgozókat szállító buszvezetők korábban lázongtak is az alacsony bérek miatt, illetve a közösségi platform 2013-ban lakóparkot épített az alkalmazottai egy részének.
Teljesen átalakítják a városokat az óriáscégek több tízezres komplexumai
A Google a YouTube kapcsán is beruházásokat tervez, habár hiába a több milliárd oldallekérdezés, a videomegosztó platform pénzügyileg továbbra sem számít sikertörténetnek. A The Wall Street Journal értesülései alapján a platform tavaly 3 milliárdról 4 milliárd dollárra tudta növelni a bevételeit, azonban még mindig számos problémával küzd. A legnagyobb gond az, hogy a felhasználók nem célzottan és rendszeresen, hosszú időtartamra keresik fel a portált, hanem csupán egy-egy felvétel megtekintése miatt. A honlapon elhelyezett reklámokból származó bevételek csupán a Google teljes bevételeinek 6 százalékát teszik ki.
Jelenleg elsősorban a tinédzserek látogatják rendszeresen a platformot és használják gyakorlatilag a televízióadók internetes alternatívájaként. Gyakori, hogy sokan nem is keresik fel az oldalt, hanem csak a más honlapokra beágyazott videókat tekintik meg. Ezen változtatna a YouTube, amely többek között szeretne további prémium tartalmakat elérhetővé tenni, fizetős zenei streaming-ajánlaton is dolgozik, nemrég a HTML5-re váltott és egy új alkalmazás segítségével könnyebben elérhetővé tenné a gyermekeknek szánt tartalmakat is.
Ezek mellett a Re/Code magazin szerint a Google tulajdonrészt szerezne a Jawbone nevű fitneszkarkötő-gyártóban. A társaság stratégiai befektetést fontolgat, a két fél képviselői már tárgyalásokat kezdtek egymással. A keresőcég nem vásárolná fel a Jawbone-t, de az nem derült ki, hogy mekkora tulajdonrészt szerezne a vállalatban. A legutóbbi finanszírozási kör után a Jawbone értéke több, mint 3 milliárd dollár.
A The New York Times értesülései alapján az új Google-központot a londoni Heatherwick Studio és Bjarke Ingels dán építész közösen tervezi meg. A centrumot Mountain View városában hoznák létre és ezzel kapcsolatban már meg is kezdődtek az egyeztetések a település vezetőivel. Az épület területén külön közlekedési utak lesznek a gyalogosok és a kerékpárosok számára.
Közel sem fogadta mindenki örömmel a hírt, a város lakói nincsenek elragadtatva attól, hogy újabb Google-központ kerül az eddigi kertvárosinak számító régióba. Hiába jelent ez plusz munkahelyeket a település számára, de a beruházás tovább terheli az infrastruktúrát, növeli a forgalmat és ráadásul rendkívüli mértékben megemeli az ingatlanárakat. Mountain View városában csak a Google 20 000 embert foglalkoztat, ami rendkívül magas szám, különösen, ha figyelembe vesszük, hogy a várost mindössze 74 ezren lakják. A környező településeken van az Apple, a Facebook és számos más IT-társaság székhelye, így a központok dolgozói rendszeresen ingáznak, ami jelentős mértékben növeli a közúti forgalmat. Ennek elkerülésére a társaságok saját buszokat alkalmaznak - a Facebook-dolgozókat szállító buszvezetők korábban lázongtak is az alacsony bérek miatt, illetve a közösségi platform 2013-ban lakóparkot épített az alkalmazottai egy részének.
Teljesen átalakítják a városokat az óriáscégek több tízezres komplexumai
A Google a YouTube kapcsán is beruházásokat tervez, habár hiába a több milliárd oldallekérdezés, a videomegosztó platform pénzügyileg továbbra sem számít sikertörténetnek. A The Wall Street Journal értesülései alapján a platform tavaly 3 milliárdról 4 milliárd dollárra tudta növelni a bevételeit, azonban még mindig számos problémával küzd. A legnagyobb gond az, hogy a felhasználók nem célzottan és rendszeresen, hosszú időtartamra keresik fel a portált, hanem csupán egy-egy felvétel megtekintése miatt. A honlapon elhelyezett reklámokból származó bevételek csupán a Google teljes bevételeinek 6 százalékát teszik ki.
Jelenleg elsősorban a tinédzserek látogatják rendszeresen a platformot és használják gyakorlatilag a televízióadók internetes alternatívájaként. Gyakori, hogy sokan nem is keresik fel az oldalt, hanem csak a más honlapokra beágyazott videókat tekintik meg. Ezen változtatna a YouTube, amely többek között szeretne további prémium tartalmakat elérhetővé tenni, fizetős zenei streaming-ajánlaton is dolgozik, nemrég a HTML5-re váltott és egy új alkalmazás segítségével könnyebben elérhetővé tenné a gyermekeknek szánt tartalmakat is.
Ezek mellett a Re/Code magazin szerint a Google tulajdonrészt szerezne a Jawbone nevű fitneszkarkötő-gyártóban. A társaság stratégiai befektetést fontolgat, a két fél képviselői már tárgyalásokat kezdtek egymással. A keresőcég nem vásárolná fel a Jawbone-t, de az nem derült ki, hogy mekkora tulajdonrészt szerezne a vállalatban. A legutóbbi finanszírozási kör után a Jawbone értéke több, mint 3 milliárd dollár.