Berta Sándor
A Snapchatbe fektethet be a Yahoo!
Az amerikai társaság egyre több pénzt költ a feltörekvő, nagy ügyfélbázissal rendelkező közösségi oldalakra.
A Snapchat különlegessége, hogy a továbbított digitális képek vagy a videók a címzett okostelefonjáról és a vállalat szervereiről is mindössze 10 másodperc után automatikusan törlődnek. A cégben körülbelül 0,2 százalékos tulajdonrészt vásárolna a Yahoo!, amely The Wall Street Journal és a Bloomberg értesülései alapján 20 millió dollárt fektetne be a Snapchatbe. A cég ezzel a Kleiner Perkins példáját követné, amely 20 millió dollárt fektetett be a vállalkozásba és ezért cserébe szintén 0,2 százalékos részesedést szerzett. Mindez alátámasztja azt, hogy a Snapchat jelenleg mintegy 10 milliárd dollárt ér.
A Yahoo! egy ideje komoly bevásárlási körúton van, többek között megvásárolná a News Distribution Network (NDN) nevű online videoszolgáltatást és felvásárlásokkal csökkentené a vetélytársakkal szembeni lemaradását. A konszern a múlt héten megvette a MessageMe nevű chatplatformot, a vételár kevesebb, mint 12 millió dollár volt. A Yahoo!-nak hasonló célokra további 9 milliárd dollár áll a rendelkezésre. Az összeget a vállalat akkor szerezte, amikor az Alibaba kínai kereskedelmi platform részvényei a tőzsdére kerültek.
A Yahoo! komoly változtatásokat tervez a bevételeinek növelése érdekében. Az internetes óriáscég két legnagyobb konkurense jelenleg a Facebook és a Google. A legnagyobb problémát az jelenti, hogy miközben a társaságnak komoly felhasználói bázisa van az Amerikai Egyesült Államokban, az USA-n kívül nem tud lépést tartani a két vetélytársával.
A Snapchat különlegessége, hogy a továbbított digitális képek vagy a videók a címzett okostelefonjáról és a vállalat szervereiről is mindössze 10 másodperc után automatikusan törlődnek. A cégben körülbelül 0,2 százalékos tulajdonrészt vásárolna a Yahoo!, amely The Wall Street Journal és a Bloomberg értesülései alapján 20 millió dollárt fektetne be a Snapchatbe. A cég ezzel a Kleiner Perkins példáját követné, amely 20 millió dollárt fektetett be a vállalkozásba és ezért cserébe szintén 0,2 százalékos részesedést szerzett. Mindez alátámasztja azt, hogy a Snapchat jelenleg mintegy 10 milliárd dollárt ér.
A Yahoo! egy ideje komoly bevásárlási körúton van, többek között megvásárolná a News Distribution Network (NDN) nevű online videoszolgáltatást és felvásárlásokkal csökkentené a vetélytársakkal szembeni lemaradását. A konszern a múlt héten megvette a MessageMe nevű chatplatformot, a vételár kevesebb, mint 12 millió dollár volt. A Yahoo!-nak hasonló célokra további 9 milliárd dollár áll a rendelkezésre. Az összeget a vállalat akkor szerezte, amikor az Alibaba kínai kereskedelmi platform részvényei a tőzsdére kerültek.
A Yahoo! komoly változtatásokat tervez a bevételeinek növelése érdekében. Az internetes óriáscég két legnagyobb konkurense jelenleg a Facebook és a Google. A legnagyobb problémát az jelenti, hogy miközben a társaságnak komoly felhasználói bázisa van az Amerikai Egyesült Államokban, az USA-n kívül nem tud lépést tartani a két vetélytársával.