Berta Sándor
10 milliárd dollárt ér a Snapchat
Aligha gondolta korábban bárki is, hogy a képküldő szolgáltatás ennyi pénzt fog majd érni.
A Snapchat különlegessége, hogy a továbbított digitális képek vagy a videók a címzett okostelefonjáról és a vállalat szervereiről is mindössze 10 másodperc után automatikusan törlődnek. A Kleiner Perkins nevű beruházási cég 20 millió dollárt fektetett be a vállalkozásba, amiért cserébe 0,2 százalékos részesedést szerzett. Mindez azt jelenti, hogy a Snapchat jelenleg kereken 10 milliárd dollárt ér. A The Wall Street Journal arról tudósított, hogy még nem zárult le a szolgáltatás újabb finanszírozási köre és a cég elsősorban reklámokból szerezne további pénzt.
A szolgáltatást már 100 millióan használják világszerte, így hamarosan elérheti a Twitter szintjét. A társaság korábban visszautasította a Facebook 3 milliárd dolláros ajánlatát, majd kiderült, hogy a Snapchat a Google figyelmét is felkeltette. Bruce Schneier biztonsági kutató azt kiemelte, hogy az olyan alkalmazások, mint a Snapchat és a Wickr nem alkalmasak arra, hogy biztonságos és mások számára észrevehetetlen kommunikációt biztosítsanak.
Danah Boyd médiaszociológus, a Microsoft Research és a New York-i Egyetem kutatója felfedezett még egy okot azzal kapcsolatban, hogy a Snapchat-modell miért annyira népszerű. A Facebookon, a Twitteren és immár a WhatsApp rendszerében is olyan gyorsak a hírfolyamok, hogy az emberek nem tudják mindegyiket elolvasni, ezzel szemben egy Snapchat-üzenet nem elvonja, hanem felkelti a felhasználók érdeklődését.
Már tavaly júniusban ismertté vált, hogy a Snapchat lehet az új felvásárlási célpont. A befektetők szemében a szolgáltatás jóval többet érhet, mint a Facebook által korábban felvásárolt Instagram.
A Snapchat különlegessége, hogy a továbbított digitális képek vagy a videók a címzett okostelefonjáról és a vállalat szervereiről is mindössze 10 másodperc után automatikusan törlődnek. A Kleiner Perkins nevű beruházási cég 20 millió dollárt fektetett be a vállalkozásba, amiért cserébe 0,2 százalékos részesedést szerzett. Mindez azt jelenti, hogy a Snapchat jelenleg kereken 10 milliárd dollárt ér. A The Wall Street Journal arról tudósított, hogy még nem zárult le a szolgáltatás újabb finanszírozási köre és a cég elsősorban reklámokból szerezne további pénzt.
A szolgáltatást már 100 millióan használják világszerte, így hamarosan elérheti a Twitter szintjét. A társaság korábban visszautasította a Facebook 3 milliárd dolláros ajánlatát, majd kiderült, hogy a Snapchat a Google figyelmét is felkeltette. Bruce Schneier biztonsági kutató azt kiemelte, hogy az olyan alkalmazások, mint a Snapchat és a Wickr nem alkalmasak arra, hogy biztonságos és mások számára észrevehetetlen kommunikációt biztosítsanak.
Danah Boyd médiaszociológus, a Microsoft Research és a New York-i Egyetem kutatója felfedezett még egy okot azzal kapcsolatban, hogy a Snapchat-modell miért annyira népszerű. A Facebookon, a Twitteren és immár a WhatsApp rendszerében is olyan gyorsak a hírfolyamok, hogy az emberek nem tudják mindegyiket elolvasni, ezzel szemben egy Snapchat-üzenet nem elvonja, hanem felkelti a felhasználók érdeklődését.
Már tavaly júniusban ismertté vált, hogy a Snapchat lehet az új felvásárlási célpont. A befektetők szemében a szolgáltatás jóval többet érhet, mint a Facebook által korábban felvásárolt Instagram.