Berta Sándor

Másfél év óta először nőttek a notebook­eladások

A laptopgyártóknak nemcsak az okostelefonokkal és a tábla PC-kkel, hanem a Chromebookokkal is szembe kell nézniük.

Az NPD Display Search adatai alapján a második negyedévben 45,1 millió notebookot adtak el, ez 1 százalékkal több, mint 2013 hasonló időszakában. Ez ugyan nem számottevő növekedés, de a piackutatók szerint mindenképpen pozitív fejlemény. A notebookok vetélytársának immár nem csupán az okostelefonok és a táblagépek számítanak, hanem a Chromebookok is, amikből az idén várhatóan több mint 5 milliót fognak értékesíteni.

Hisakazu Torii, az NPD Display Search alelnöke közölte, hogy Észak-Amerikában és Nyugat-Európában több tíz százalékos növekedés figyelhető meg az értékesítésekben, ami a PC-k és a Windows XP lecserélésének köszönhető. Emellett a piac profitál a Chromebookok elterjedéséből és az olcsó modellek megjelenéséből is.


A gyártók közül a Lenovo áll az első helyen 18 százalékos piaci részesedéssel. A kínai konszern termékei elsősorban Európában, Kínában és Dél-Amerikában népszerűek. A második helyen - 17 százalékos részesedéssel - a Hewlett-Packard található, míg a harmadikon az Asus, majd következik a Dell és az Acer. Az öt társaság közül egyedül az Acer részesedése csökkent 11-ről 10 százalékra. Az öt vállalat uralja a piac 67 százalékát, ami 7 százalékos növekedés 2013-hoz képest. Az már korábban kiderült, hogy a Microsoft olcsóbb Windows 8.1-essel növelné a készülékeladásokat. A Windows 8.1 with Bing nevű operációs rendszer OEM-verzióként lesz elérhető.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • AgentKis #1
    Én egy "Windows 8.1 without Bing" nevű op. rendszernek jobban tudnék örülni...