SG.hu
Egyre drágább notebookokat veszünk
A márka lényegtelen, legyen hordozható, 15 collos, SSD-vel. Ezek a lényeges szempontok a magyar vásárlóknál, de hogy hányadik generációs processzor van benne, arról már fogalmunk sincs.
Közös sajtótájékoztatót tartott az Intel és a Notebook.hu a chipgyártó 10 nanométeres technológiával készülő új processzoraival szerelt gépeinek piaci megjelenése alkalmából. "Annak dacára, hogy a nyugat-európai vásárlóerőnél a magyar jóval alacsonyabb, notebookok terén jól állunk, egy átlag fogyasztó már a 4-5. laptopját veszi. Míg négy éve 130-140 ezer forint volt egy termék átlagára, addig az idén elérte a 200 ezer forintot. Nálunk ez magasabb, 223 ezer forint. Mi egy szakértő cég vagyunk, és ha hozzánk bejön egy vásárló, vagy az ügyfélszolgálatnál érdeklődik, jobb felszereltségű notebookot választ" - nyilatkozta Farkas András, a Notebook.hu ügyvezetője.
"Az átlag notebook mérete 15-16 coll, kétharmaduk Windows operációs rendszerrel van ellátva. A hazai piac darabszám tekintetében enyhén zsugorodott az első 9 hónapban, viszont a bevétel nagyjából tavalyi szinten maradt. Ez két részből áll, a 200 ezer és az alatti termékek csökkenéséből, viszont az a felettiek eladásai erőteljesen növekednek. Utóbbiakat egyértelműen a gamer notebookok húzzák; csak nálunk az első 9 hónapban 35 százalékot növekedett. Ez a slágere most az értékesítésnek. Másik húzóerőt a könnyű, vékony, hordozható számítógépek jelentik a 300 ezer forintos ársávban. Nálunk az összes eladott termék 98 százaléka Intel processzorral szerelt."
Kérdésemre, hogy mi a fontosabb a magyaroknak, a márka vagy a műszaki tartalom, egyértelműen az utóbbi, csak a nagyon drága gépeknél számít, hogy milyen logó van a terméken. A mai tipikus gépben Intel i5 chip, 8 GB memória és 256 GB SSD tárhely van, de hogy a processzor melyik generációba tartozik, arra kevés vásárló figyel. Pedig kellene, mert a legmodernebb lapkákban például már integrálva van a 6. generációs WiFi és a Bluetooth, és a magas fokú integráltság az akkumulátoros üzemidő szempontjából is üdvözlendő dolog. "Mivel az utóbbi években a noteszgépek kiforrottabbá váltak, ezért ritkábban kell cserélni őket, ugyanakkor azt tapasztaljuk,hogy ha már rászánta magát a cserére egy vásárló, akkor általában a korábbinál nagyobb tudású modellt választ" - mondta el Farkas András, a Notebook.hu ügyvezetője.
Míg négy évvel ezelőtt a notebookok többségét még üzletben vásárolták Magyarországon, addig mostanra az online megrendelés lett a gyakoribb (60 százalék) az offline vásárlásnál (40 százalék). Az online igényelhető hitelkonstrukcióknak köszönhetően minden ötödik gépet hitelre vásárolják itthon, a Notebook.hu esetében az OTP-vel közös ingyenhitel bevezetése nyomán 14 százalékkal emelkedtek az eladások. Az IDC piackutató cég legfrissebb jelentése egyébként az EMEA-régióban (Európa, Közel-Kelet és Afrika) a hagyományos PC-piac stabil növekedést ért el a a harmadik negyedévben, amelynek során mind az asztali PC-k, mind pedig a notebookok eladásai elég jól teljesítettek. A jó eredmény leginkább annak köszönhető, hogy számos nagyvállalat megkezdte az átállást a Windows 10 operációs rendszerre.
Közös sajtótájékoztatót tartott az Intel és a Notebook.hu a chipgyártó 10 nanométeres technológiával készülő új processzoraival szerelt gépeinek piaci megjelenése alkalmából. "Annak dacára, hogy a nyugat-európai vásárlóerőnél a magyar jóval alacsonyabb, notebookok terén jól állunk, egy átlag fogyasztó már a 4-5. laptopját veszi. Míg négy éve 130-140 ezer forint volt egy termék átlagára, addig az idén elérte a 200 ezer forintot. Nálunk ez magasabb, 223 ezer forint. Mi egy szakértő cég vagyunk, és ha hozzánk bejön egy vásárló, vagy az ügyfélszolgálatnál érdeklődik, jobb felszereltségű notebookot választ" - nyilatkozta Farkas András, a Notebook.hu ügyvezetője.
"Az átlag notebook mérete 15-16 coll, kétharmaduk Windows operációs rendszerrel van ellátva. A hazai piac darabszám tekintetében enyhén zsugorodott az első 9 hónapban, viszont a bevétel nagyjából tavalyi szinten maradt. Ez két részből áll, a 200 ezer és az alatti termékek csökkenéséből, viszont az a felettiek eladásai erőteljesen növekednek. Utóbbiakat egyértelműen a gamer notebookok húzzák; csak nálunk az első 9 hónapban 35 százalékot növekedett. Ez a slágere most az értékesítésnek. Másik húzóerőt a könnyű, vékony, hordozható számítógépek jelentik a 300 ezer forintos ársávban. Nálunk az összes eladott termék 98 százaléka Intel processzorral szerelt."
Kérdésemre, hogy mi a fontosabb a magyaroknak, a márka vagy a műszaki tartalom, egyértelműen az utóbbi, csak a nagyon drága gépeknél számít, hogy milyen logó van a terméken. A mai tipikus gépben Intel i5 chip, 8 GB memória és 256 GB SSD tárhely van, de hogy a processzor melyik generációba tartozik, arra kevés vásárló figyel. Pedig kellene, mert a legmodernebb lapkákban például már integrálva van a 6. generációs WiFi és a Bluetooth, és a magas fokú integráltság az akkumulátoros üzemidő szempontjából is üdvözlendő dolog. "Mivel az utóbbi években a noteszgépek kiforrottabbá váltak, ezért ritkábban kell cserélni őket, ugyanakkor azt tapasztaljuk,hogy ha már rászánta magát a cserére egy vásárló, akkor általában a korábbinál nagyobb tudású modellt választ" - mondta el Farkas András, a Notebook.hu ügyvezetője.
Míg négy évvel ezelőtt a notebookok többségét még üzletben vásárolták Magyarországon, addig mostanra az online megrendelés lett a gyakoribb (60 százalék) az offline vásárlásnál (40 százalék). Az online igényelhető hitelkonstrukcióknak köszönhetően minden ötödik gépet hitelre vásárolják itthon, a Notebook.hu esetében az OTP-vel közös ingyenhitel bevezetése nyomán 14 százalékkal emelkedtek az eladások. Az IDC piackutató cég legfrissebb jelentése egyébként az EMEA-régióban (Európa, Közel-Kelet és Afrika) a hagyományos PC-piac stabil növekedést ért el a a harmadik negyedévben, amelynek során mind az asztali PC-k, mind pedig a notebookok eladásai elég jól teljesítettek. A jó eredmény leginkább annak köszönhető, hogy számos nagyvállalat megkezdte az átállást a Windows 10 operációs rendszerre.