Gyurkity Péter
Az okostelefonok csaknem fele hajlékony lesz
Friss előrejelzés szerint 2018-ban már 2 milliárd okostelefon talál gazdára, ezek 40%-a hajlékony kijelzővel jöhet.
A DisplaySearch új előrejelzésében közzétette az elkövetkező évekre vonatkozó várható adatokat, amelyek a hajlékony és hajlított készülékek gyors terjedését vetítik előre. Ezzel a nagyobb gyártók is egyetértenek, akik minden megtesznek saját fejlesztéseik gyorsabb piaci megjelenéséért.
Tavaly még az összes piacra dobott okostelefon alig 0,2 százaléka tartozott ebbe a kategóriába, négy év múlva azonban ez az arány 40 százalékra ugorhat. Hasonló véleményen van a Samsung is, amely szerint míg a kétezres évek elején a vásárlókat a színes kijelző érdekelte, 2005 és 2014 között pedig a felbontás fokozatos javulása jelentette az előrelépést, addig az évtized hátralévő részében a hajlékony és hajlított kijelzők veszik majd át ezt a szerepet, a rugalmasság lesz a felhasználók számára az elsődleges szempont. Ebben természetesen az is benne van, hogy a gyártó komoly összeget fordított az ezen irányú fejlesztésekre, így nyilván nem szeretnék az ablakon kidobott pénznek minősíteni azt.
Az ABI Research eközben a viselhető eszközök gyors elterjedését vetíti előre saját anyagában. Ők arról írnak, hogy ezen megoldások a tavaly felmutatott évi 200 millióról 2018-ra egészen évi 500 millió példányra szöknek majd fel, ami egyben a vásárlói érdeklődés fokozódását, a mainstream szegmens meghódítását is jelentené. Az okostelefonok globális kategóriája eközben évi 2 milliárd készüléket mutathat majd fel, ami szintén jelentős mértékű növekedés lenne, hiszen idén összesen 1,25 milliárd ilyen termék kerülhet a piacra.
Az okostelefonok ezzel egyben a teljes informatikai ágazat fejlődését jelképeznék, a második helyre befutó termékkategória csak messze lemaradva követi majd őket. A szegmensen belül az olcsó androidos készülékeket előállító indiai és kínai gyártók dobhatják majd piacra a legtöbb ilyen fejlesztést, ezek lesznek szükségesek ugyanis a laikusok tömegének meghódításához.
A DisplaySearch új előrejelzésében közzétette az elkövetkező évekre vonatkozó várható adatokat, amelyek a hajlékony és hajlított készülékek gyors terjedését vetítik előre. Ezzel a nagyobb gyártók is egyetértenek, akik minden megtesznek saját fejlesztéseik gyorsabb piaci megjelenéséért.
Tavaly még az összes piacra dobott okostelefon alig 0,2 százaléka tartozott ebbe a kategóriába, négy év múlva azonban ez az arány 40 százalékra ugorhat. Hasonló véleményen van a Samsung is, amely szerint míg a kétezres évek elején a vásárlókat a színes kijelző érdekelte, 2005 és 2014 között pedig a felbontás fokozatos javulása jelentette az előrelépést, addig az évtized hátralévő részében a hajlékony és hajlított kijelzők veszik majd át ezt a szerepet, a rugalmasság lesz a felhasználók számára az elsődleges szempont. Ebben természetesen az is benne van, hogy a gyártó komoly összeget fordított az ezen irányú fejlesztésekre, így nyilván nem szeretnék az ablakon kidobott pénznek minősíteni azt.
Az ABI Research eközben a viselhető eszközök gyors elterjedését vetíti előre saját anyagában. Ők arról írnak, hogy ezen megoldások a tavaly felmutatott évi 200 millióról 2018-ra egészen évi 500 millió példányra szöknek majd fel, ami egyben a vásárlói érdeklődés fokozódását, a mainstream szegmens meghódítását is jelentené. Az okostelefonok globális kategóriája eközben évi 2 milliárd készüléket mutathat majd fel, ami szintén jelentős mértékű növekedés lenne, hiszen idén összesen 1,25 milliárd ilyen termék kerülhet a piacra.
Az okostelefonok ezzel egyben a teljes informatikai ágazat fejlődését jelképeznék, a második helyre befutó termékkategória csak messze lemaradva követi majd őket. A szegmensen belül az olcsó androidos készülékeket előállító indiai és kínai gyártók dobhatják majd piacra a legtöbb ilyen fejlesztést, ezek lesznek szükségesek ugyanis a laikusok tömegének meghódításához.